תנאים כלליים

תנאים כלליים

PO/Comfort Plus
מחירים | תנאים

תנאים כלליים - פורטוגל - לדגמי POR

לדגמים  POR - Urban, Compact, Family, Comfort

ביטול ושינויים
כיסוי ביטוחי
איסוף והחזרה
רישיון נהיגה
דמי ביטחון
כסאות בטיחות
מגבלות תנועה

הזמנות ותשלומים
ההזמנה בתוקף רק לאחר אישור בכתב מהספק המקומי. 
אין לסגור טיסות עד קבלת אישור סופי בכתב.
ההזמנה היא לקטגוריה של רכב ולא לרכב מסוים.
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה בכרטיס אשראי בשווה ערך ל-450 אירו. המקדמה לא תוחזר בכל מקרה של ביטול הזמנה.
תשלום מלא נדרש עד 55 יום לפני יום קבלת הרכב.
החיוב יבוצע אוטומטית במועד התשלום בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד שניתן בעת ההזמנה, בשקלים, לפי שער אירו מזומנים גבוה ביום התשלום. לתשלום בהעברה בנקאית, צ'ק או מזומן או פריסת תשלומי קרדיט -יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.
על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%.
להזמנות שבוצעו פחות מ-55 יום לפני יום קבלת הרכב, נדרש תשלום מלא עם אישור ההזמנה.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.
חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה במידה ולא יתקבל תשלום בזמן.

מינימום ימי השכרה 
7 ימים 

דמי ביטול

55 יום או יותר לפני יום האיסוף: 450 אירו (המקדמה)
54-20 יום לפני האיסוף: 55% מסה"כ ההזמנה
4-19 יום לפני האיסוף: 85% מסה"כ ההזמנה
3 ימים או פחות לפני יום האיסוף או אי הגעה: 100% מסה"כ ההזמנה
בכל מקרה של ביטול ייגבו דמי טיפול בהזמנה בנוסף לדמי הביטול - 50 אירו אם הלקוח הודיע על ביטול יותר מ-7 ימי עסקים לפני יום תחילת השכירות, 120 אירו אם הביטול חל 7 ימי עסקים או פחות לפני יום תחילת השכירות.
הודעת ביטול תתקבל בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים לפי הסכום הכללי של ההזמנה ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית ובאותה תחנת השכרה, וכל זאת בכפוף לזמינות ולאישור מספק הרכב.
לידיעתך, ככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, סעיפים 14ג(ג) ו-14ה לחוק הגנת הצרכן, מאפשרים ביטול תוך 14 יום מיום ההזמנה ו-4 חודשים לאוכלוסיות מיוחדות (להלן "התקופה"). ע"פ תיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, במקרה של שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל (כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה) באפשרותך לבחור בין החלופות הבאות:
א. ביטול הזמנה בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות.
ב. ביטול הזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק תוך כדי "התקופה" בתוספת של 10% מסך כל עלות העסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. למען הסר ספק, על ביטול שיבוצע מחוץ ל"תקופה" יחולו דמי הביטול הרגילים כמפורט מעלה.

ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול מרגע ביצוע ההזמנה. לפרטים והפנייה לסוכן ביטוח נא לפנות לצוות מוטורהום.  

שינוי הזמנה
המחיר היומי עשוי להשתנות מדי סופשבוע בכפוף להיצע וביקוש. כל שינוי בהזמנה כפוף לשינויים מהמחיר המקורי ולתמחור מחדש של כל ההזמנה לפי המחיר היומי שיחול ביום השינוי, או לפי הגבוה מביניהם. בנוסף, הלקוח יחויב ב-37 אירו עבור כל שינוי שיבוצע אחרי שההזמנה אושרה ועד מועד התשלום הסופי וב-55 אירו עבור כל שינוי שיבוצע לאחר שההזמנה שולמה במלואה.
ניתן לבצע שינוי בהזמנה לאחר אישורה, עד 65 יום לפני יום האיסוף. שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית ובכפוף לזמינות הרכבים.
שינויים שיגרמו לתמחור מחדש של ההזמנה ע"פ המחירון הגמיש:
שינוי שם השוכר,
שינוי גודל/סוג הרכב,
שינוי תאריך האיסוף,
שינוי תאריך ההחזרה,
ביטול והזמנה מחדש.
שינוים שלא יגרמו לתמחור מחדש: שינוי מספר הנוסעים (כל עוד נשאר גודל הרכב המקורי) או הוספת פריטים אופציונליים לתשלום מראש (כמו ציוד).
במידה וההזמנה זזה בתאריכים ב-3 ימים או יותר או שתקופת השכירות קוצרה ב-3 ימים או יותר - חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה המקורית ולחייב דמי ביטול.
קיצור תקופת השכירות (הפחתת ימים) או הפחתת פריטים לאחר שההזמנה שולמה במלואה אינם מזכים בהחזר כספי.
דמי הביטול נכנסים לתוקף בכל מקרה מרגע אישור ההזמנה המקורית, ללא קשר לשינויים שיבוצעו.
שינויים מהותיים כמו: שינוי שם הלקוח, שינוי גודל/סוג הרכב, שינוי תחנה, שינוי תאריך האיסוף או ההחזרה ייחשבו כביטול הזמנה ויחייבו הזמנה מחדש.

דמי בטחון 
ביום איסוף הרכב על השוכר הראשי להפקידבתחנה דמי בטחון באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי על שמו, מסוג ויזה או מסטרכארד.
דמי הביטחון הם בסך 1500 אירו , או 2000 אירו לשוכרים דגם Comfort Luxury.
יש לדאוג למסגרת מתאימה בחשבון.
הרכב לא יימסר מבלי ששולמו דמי הביטחון.
חשוב: כרטיסים מסוג אמריקן אקספרס, דיינרס, כרטיסי דביט או כרטיסים נטענים מכל סוג שהוא לא יתקבלו! לא ניתן לשלם את דמי הבטחון במזומן.
חשוב: ההזמנה תבוצע על שם השוכר הראשי. השוכר הראשי חייב להיות גם הנהג הראשי וגם בעל כרטיס האשראי לצורך הפקדת דמי הבטחון ביום קבלת הרכב.
לאחר החזרת הרכב ללא נזקים או תביעות נוספות כמו קנסות תנועה, קנסות חניה, יוחזרו דמי הביטחון לחשבון כרטיס האשראי. תיקונים או תשלום קנסות/דוחות תנועה יקוזזו מדמי הביטחון ובנוסף השוכר יחויב בדמי טיפול בסך 15 אירו עבור כל קנס.
חשוב: דמי הביטחון מוחזרים לחשבון כרטיס האשראי של הלקוח, בדרך כלל עד 30 יום לאחר החזרת הרכב. דמי הביטחון אינם נושאים ריבית וכפופים לשינויים והפרשי שערים בין השקל לאירו. לא יינתן החזר בגין הפרשים הנובעים משערי מט"ח הנגבים ע"י חברות האשראי.

כיסוי ביטוחי

על השוכר תחול השתתפות עצמית עד 1500 אירו לאירוע (עד 2000 אירו לארוע עם דגמי Premium/Comfort Luxury), בכל מקרה של נזק שיגרם לרכב במהלך תקופת ההשכרה. ההשתתפות העצמית חלה על כל ארוע תאונתי בניפרד.

לא יחול כל כיסוי ביטוחי במקרים הבאים גם עם רכישת ביטוח מורחב:
• הפרת תנאי החוזה
• נזק שנגרם כתוצאה מהזנחה או רשלנות מצד הנהג
• נזק כתוצאה משימוש לא נכון או לא זהיר, למשל הפעלה שגויה של פרגולה, מכלי מים, AddBlue ומיכל דלק
• נהיגה באזורים אסורים או בדרכים שאינן סלולות
• נהיגה תחת אלכוהול או סמים
• נהיגה תחת עייפות או חוסר עירנות של הנהג
• נזק שנגרם לרכב ובמיוחד לחלקו העליון של הרכב או לפרגולה במקרים של אי ציות לחוקי תנועה כגון התעלמות משלטי הגבלת גובה, גשרים, מנהרות או נזק שנגרם כתוצאה מאי הבאה בחשבון של מידות הרכב - נסיעה לא זהירה לאחור (רוורס) ללא הכוונה, חריגה מכמות המשקל המותרת לנשיאה ברכב או חריגה מכמות הנוסעים המותרת.
• נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה ע"י נהג שאינו מורשה לנהוג ברכב ע"פ תנאי החוזה
• שימוש ברכב שלא למטרה שלמענה נשכר
• עזיבת מקום תאונה ללא דיווח למשטרה ולחברת ההשכרה
• נטישת רכב 
• נזק לפנים הקרוואן (כגון נזק לריהוט)
• נזק כתוצאה משימוש בדלק לא נכון (תדלוק שגוי), אי מילוי מים, שמן או AddBlue והתעלמות ממדדי האזהרה ברכב

ביטוח נוסף
מומלץ לרכוש בארץ ביטוח החזר השתתפות עצמית למקרה של נזק תאונתי לקרוואן. להצעה ולרכישת הביטוח

דרישות מהנהג
גיל המינימום הנדרש לשוכר או לנהג הנוסף הוא 25 שנה ובעל רישיון בתוקף שנתיים לפחות.
חובה על כל הנהגים ברכב להצטייד ברשיון ישראלי המתאים לסוג הרכב ובנוסף לרשיון בינלאומי המתאים לסוג הרכב.
אין תוספת תשלום עבור נהג/ים נוסף/ים, אולם רק נהגים שיירשמו בחוזה השכירות מורשים לנהוג ברכב. יש לספק את פרטי כל הנהגים כולל שם וכתובת.
השוכר הראשי הוא הנושא היחיד באחריות כלפי החוזה. על השוכר להציג בתחנת איסוף הרכב רשיון נהיגה ישראלי בתוקף, דרכון בתוקף וכן כרטיס אשראי בינלאומי להפקדת דמי הביטחון.

איסוף והחזרה

הגעה לתחנות / העברות 
ההגעה והחזרה מהתחנה הן באופן עצמאי לפי דף ההנחיות שיסופק.
ניתן להזמין הסעות בליסבון ופורטו בתשלום כמפורט במחירון.
את כל ההסעות יש להזמין מראש בעת ההזמנה ולספק פרטי טיסה מדויקים ומספר טלפון סלולרי לתיאומים במידת הצורך.

צ'ק אין מוקדם - חובה
שימו לב – חובה לבצע צ'ק אין מוקדם באתר החברה לפחות 14 ימי עסקים לפני תחילת ההשכרה באמצעות הקישור שסופק לכם בזמן אישור ההזמנה או עם שובר ההשכרה. אנו ממליצים לעשות זאת מיד עם אישור ההזמנה או בעת קבלת השובר.
להזמנות שבוצעו ברגע אחרון יש לבצע צ'ק אין מוקדם מייד עם אישור ההזמנה.
כמו כן חובה להתקשר לתחנה לפחות 3 ימי עבודה לפני תאריך תחילת ההשכרה כדי לארגן את שעת איסוף הרכב.

שעות פעילות התחנות
• ליסבון - שני עד שבת מ-9 בבוקר עד 19:00 בערב. ראשון סגור.
• פורטו - שני עד שבת מ-9:30 בבוקר עד 19:00 בערב. ראשון סגור.
• פארו (אלגארב) - שני עד שבת מ-9 בבוקר עד 18:00 בערב. ראשון סגור.
• קוימברה - שני עד שבת מ-9 בבוקר עד 19:00 בערב. ראשון סגור.
תחנות ההשכרה סגורות בימי ראשון, חגים וכן בצהריים בין השעות 13:00-15:00.
כל התחנות סגורות בחגים המפורטים:
2023: 01 בינואר, 07 באפריל, 25 באפריל, 01 במאי, 08 ביוני, 10 ביוני, 15 באוגוסט, 05 באוקטובר, 01 בנובמבר, 01 בדצמבר, 08 בדצמבר, 25 בדצמבר (כריסטמס).
2024: 01 בינואר, 29 במרץ, 25 באפריל, 01 במאי, 30 במאי,  10 ביוני,15 באוגוסט, 05 באוקטובר, 01 בנובמבר, 01 בדצמבר, 08 בדצמבר, 25 בדצמבר (כריסטמס).

נוהלי איסוף הרכב

ימי האיסוף וההחזרה ייחשבו כיום החזרה בהתאם לשעות האיסוף וההחזרה.
קבלת רכבים 
• ליסבון, פורטו וקוימברה: שני עד שבת בין השעות 15:00-18:00.
 פארו (אלגארב): שני עד שבת בין השעות 15:00-17:00. 
איסוף בשבת אפשרי באישור מראש בלבד.
לפני איסוף הרכב, יש לקחת בחשבון לפחות שעה להסברים והדגמות על השימוש במוטורהום. ההשתתפות חובה (מומלץ להביא נייר וכלי כתיבה).
יש להציג רשיונות (ישראלי ובינלאומי) וכן דרכונים.
בתום התהליך יש לחתום על חוזה השכירות וטופס שחרור, המעיד כי הרכב נמסר לשביעות רצונכם.

חשוב! זמן ההדרכה נועד לכם ולטובתכם. על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה, לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר- יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב. בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין. נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה. עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.

נוהלי החזרת הרכב

החזרת רכבים
• ליסבון, פארו (אלגארב), קוימברה: שני עד שבת בין השעות 09:00-10:00.
• פורטו: שני עד שבת בין השעות 09:30-10:30.
להחזרה בשבת נדרש אישור מראש.
חשוב: הרכב יוחזר נקי מבפנים, עם מיכל דלק מלא, מיכלי מים ושירותים מרוקנים ונקיים.
במידה והרכב יוחזר כשאינו נקי מבפנים, יחול קנס של מינימום 75 אירו.
במידה והרכב יחזור כשמכלי המים והשירותים אינם מרוקנים, יחול קנס של מינימום 75 אירו.
במידה והרכב יחזור כשמכל השירותים אינו מרוקן, יחול קנס של מינימום 75 אירו.
בזמן החזרת הרכב, על הנציג בתחנה לחתום על  טופס המאשר את החזרת הרכב. ללא חתימת הנציג, כל  ההוצאות יחולו על הסוחר, במיוחד אם הרכב הושאר בתחנה מחוץ לשעות הפעילות.
טיסות חזרה: החזרת הרכב עשויה להתארך יותר מן הצפוי. משום כך מומלץ לא לקבוע את החזרה בטיסות בוקר, אלא משעות הצהרים ואילך. יש להביא בחשבון התייצבות בשדה התעופה לפחות שעתיים וחצי לפני טיסה וכן זמן הגעה לשדה.

החזרה מאוחרת 
במקרה של החזרה מאוחרת מעבר לשעה שנקבעה – ייגבה תשלום בגובה 29 אירו לשעה או פחות משעה עד מקסימום תשלום יום השכרה. במידה וזמן ההחזרה אינו תואם את הזמן המופיע בחוזה, לא יחולו עוד יחסי שוכר-משכיר כמופיע בחוזה.
במקרה של תביעות שיגרמו לחברה או מצד השוכר הבא בתור, עקב החזרה מאוחרת- השוכר ישא במלא האחריות וההוצאות.

החזרה מוקדמת 
לא יינתן החזר בגין החזרה מוקדמת.

דלק, גז והוצאות שוטפות 
• עלויות תפעול נורמליות שוטפות ודלק - על חשבון הלקוח.
• דלק - הרכב יימסר עם מכל מלא ויוחזר עם מכל מלא. במידה והרכב הוחזר כשמכל הדלק אינו מלא (כולל AdBlue) - הלקוח יחויב עבור כמות הדלק החסרה ובנוסף 50 אירו עלות עבודה.
• גז - הרכב נמסר בדר"כ עם מכל גז ראשון מלא ומכל שני מלא חלקית. (בדגמים בהם ישנם שני מכלים). מילוי גז במידה ונגמר, היא באחריות הלקוח ועל חשבונו. אין צורך להחזיר את מכל/י הגז מלא/ים.

התחייבות השוכר, אחריות ותחזוקה
• השימוש בקרוואן הוא למטרת נופש וטיול בלבד. חל איסור מוחלט להשתמש ברכב למטרות אחרות כמו תחרויות, אירועי ספורט, מבחני רכב או כל פעילות העלולה לסכן את שלמותו של הרכב.
• אין להשתמש ברכב כדי לדחוף או לגרור רכב אחר.
• אין להשתמש ברכב למטרות מסחריות, הובלת סחורות, סמים, חומרים רעילים, דליקים או מסוכנים או לבצע כל פעולה אחרת המהווה עברה על החוק, או כל שימוש אחר שמנוגד לחוזה
• אין לנהוג בדרכים לא סלולות או בסוגי קרקע שאינן מיועדות לנהיגה.
• רק לנהגים שנרשמו בתחנה בחוזה השכירות מותר לנהוג ברכב. השוכר יישא באחריות המלאה לכל נזק שייגרם בזמן נהיגה של נהג שאינו מורשה, כלומר ששמו לא הופיע בחוזה ההשכרה כנהג.
• אין להשכיר את הרכב לגורם אחר.
• אין להסיע ברכב יותר מכמות הנוסעים המותרת או לעבור על המשקל המותר.
• אין לנהוג ברכב תחת השפעת אלכוהול או סמים, במצב של חולי, עייפות או חוסר עירנות.
• אין לגעת במד המרחק ברכב
• אין לשנות שום דבר במראהו החיצוני של הרכב, במערכות הרכב או במרכיביו, אין לשנות את המנעולים, מפתחות או כל אלמנט אחר ברכב, פנימי או חיצוני, ללא הסכמה מפורשת בכתב מחברת ההשכרה המקומית. במקרה של הפרה השוכר ישא במלוא האחריות וההוצאות להחזרת הרכב למצבו המקורי.
• באחריות השוכר לנהוג ברכב בזהירות, לבדוק שמן מנוע, נוזלים, לחץ בצמיגים ורמת התחממות של הרכב בכל תדלוק. נזקים שייגרמו מהזנחה בדרך תפעול הרכב ואחזקתו הם באחריות הלקוח.
•  השוכר מחויב לדווח לתחנת ההשכרה מיידית בכל מקרה של נזק או תקלה מכנית שנגרמו לרכב או לציוד במהלך תקופת השכירות.
• באחריות הלקוח לוודא כי הרכב יהיה נעול כראוי.
• הסברים על אופן אחזקת הרכב  ותפעולו ניתנים בתחנת האיסוף.
במקרה שהשוכר הפר את התחייבויותיו, חברת ההשכרה רשאית לבטל את חוזה השכירות.

תיקונים 
• ניתן לבצע תיקונים הכרחיים בלבד ללא אישור עד סכום של 150 אירו.
• לתיקונים מעל 150 אירו נידרש אישור מראש ממרכז שירות הלקוחות באמצעות קו הסיוע הטלפוני.
• החזר  הוצאות עבור תיקונים מאושרים מראש- יוחזרו כנגד הצגת קבלות בלבד , אלא אם כן הנזק נגרם באשמת השוכר.
• במקרה של תקלה שבאחריות החברה, ואינה באשמת הלקוח, על הלקוח ליידע את חברת ההשכרה באופן מיידי בנוגע לתקלה,  ולאפשר לחברה להגיש סיוע ותיקון תוך פרק זמן סביר. יש לקחת בחשבון כי במדינות מרוחקות הסיוע עשוי לארוך יותר זמן.

שירות דרכים וקו סיוע טלפוני
חברת ההשכרה מעמידה לרשות הלקוחות קו סיוע טלפוני וכן שירות דרכים 24 שעות באירופה. בכל מקרה של תקלה מכנית, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב, חובה על הלקוח להתקשר ישירות לקו הסיוע הטלפוני ולא לתחנת ההשכרה. בכל התקשרות יש לדאוג כי מספר הרכב יהיה בהישג יד ולהצטייד בסבלנות עד לקבלת מענה. חברת ההשכרה לא תישא בהתחייבות מול הלקוח ללא דו"ח ממרכז הסיוע, המעיד כי הלקוח התקשר לקו הסיוע הטלפוני בעת האירוע.

מה לעשות במקרה של תאונה 
בכל מקרה של תאונה, התנגשות עם בעלי חיים, שריפה, פריצה או נזק לרכב (גם במקרה של נזק קל) -  על הלקוח לדווח מיידית למשטרה ולחברת ההשכרה באמצעות קו הסיוע הטלפוני או לתחנת ההשכרה ממנה נלקח הרכב. אין לחתום על טופס הודאה באשמה ואין לעזוב את מקום האירוע ללא דיווח למשטרה.
בעת החזרת הרכב, יש להציג דו"ח משטרה על הנזק בכתב, כולל שרטוט וכן את שמות כל הנוסעים המעורבים באירוע, פרטים מלאים של צד שלישי, פרטי חברת הביטוח ומספר פוליסת הביטוח, פרטי רישיון הנהיגה, חתימה של שני הצדדים ומספר לוחית הרישוי של הרכבים המעורבים, כתובותיהם ופרטי העדים אם ישנם.
חברת ההשכרה רשאית להעביר את פרטי השוכר לצד גימל במידה ויש סיבה מוצדקת.
אי דיווח לפי התנאים ימנע מהלקוח כל אפשרות לבקשת פיצוי.
במקרה של שוד או גניבת הרכב יש לדווח באופן מיידי למשטרה ולחברת ההשכרה, ולא יאוחר מ-24 שעות מהאירוע, אחרת לא יחול כיסוי ביטוחי, בנוסף, על הלקוח להחזיר את מפתחות הרכב לתחנה אחרת הלקוח יחויב במלוא האחריות ויחויב במלוא ערך הרכב.

פגיעה ברכוש או ברכב אחר כשהבעלים אינו נוכח - כך עליכם לפעול
כאשר אתם מטיילים עם קרוואן באירופה, חשוב לדעת את החוקים המקומיים ששונים מהנהוג אצלנו.
בישראל, אם פגעתם עם רכבכם ברכב אחר וזאת כאשר בעליו אינו נוכח, נהוג לעיתים להשאיר פתק עם פרטי הצד הפוגע.
באירופה לעומת זאת הכללים אחרים לגמרי:
* במקרה שפגעתם ברכב אחר או בנכס/רכוש של מישהו, עליכם לחפש את הבעלים וליידע אותו.
אם לא הצלחתם למצוא את הבעלים, עליכם להמתין לפחות 30 דקות במקום האירוע. אם הבעלים לא הגיע למקום אחרי חצי שעה, עליכם לפנות למשטרה וליידע אותה בפרטי האירוע.
* חשוב מאוד - אין להשאיר פתק על הרכב ולנסוע – זוהי עבירה פלילית שנחשבת ל"פגע וברח"!
הענישה במקרה של בריחה ממקום תאונה היא קנס כבד, 1,000 אירו מינימום! במידה והיה עד שראה את התאונה, הוא עלול לדווח למשטרה והשוטרים יחכו לכם במקום בו אתם אמורים להחזיר את הקרוואן ורשאים לעכב אתכם מלעלות לטיסה! הפרוצדורה לאחר מכן עשויה לארוך שעות רבות שבסופן תחויבו לשלם קנס ופיקדון.
* שימו לב! החוק אינו מבחין בין נזק גדול לבין שריטה קטנה. התנהלות שגויה מצידכם עלולה להוביל לקנסות כבדים ולהסתבכות עם המשטרה.

רכב חלופי
במידה והרכב הושבת כליל עקב תקלה שאינה באשמת הלקוח, ובמידה ותקלה זו מתמשכת מערב לזמן סביר, החברה המקומית רשאית להציע לשוכר רכב חילופי מקטגוריה דומה בתוך זמן סביר. במקרה זה הלקוח לא זכאי להחזר כספי גם אם החליט לקצר את משך ההשכרה כתוצאה מסיבה כלשהי. במידה וחברת ההשכרה מציעה לשוכר רכב חלופי מקטגוריה קטנה יותר בהסכמת הלקוח, הלקוח יהיה זכאי להחזר בגובה ההפרש הכספי בין הדגמים.
במידה והרכב הושבת כליל באשמת הלקוח, חברת ההשכרה רשאית לסרב לספק רכב חלופי והלקוח לא יהיה זכאי לכל החזר כספי. במידה והחברה תסכים לספק רכב חילופי, היא זכאית לגבות מהלקוח דמי שינוע של הרכב המוצע.

שידרוג, אספקת רכב
במידה ואין רכב מהקטגוריה שהוזמנה, מסיבות שאינן בשליטת החברה, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לספק ללקוח  רכב מקטגוריה דומה או גבוהה יותר עם אותו ציוד, ללא חיוב נוסף. במקרה כזה השוכר אינו זכאי לבטל את חוזה השכירות.
במידה ויהיו הוצאות נוספות בגין קבלת רכב גדול יותר כמו כבישי אגרה, מעבורות וכדומה, העלות תכוסה ע"י השוכר בלבד.
במידה וחברת ההשכרה אינה יכולה לספק רכב מאותה קטגוריה או מקטגוריה גבוהה יותר, החברה רשאית לספק ללקוח רכב מקטגוריה נמוכה יותר. במקרה כזה החברה תחזיר ללקוח את ההפרש במחיר בין הקטגוריה שהוזמנה ושולמה לבין הקטגוריה שסופקה. במקרה כזה השוכר אינו זכאי לבטל את חוזה השכירות.
במידה וחברת ההשכרה אינה יכולה לספק רכב חילופי מאותה קטגוריה או מקטגוריה אחרת, החברה זכאית להציע ללקוח רכב מתחנת השכרה שונה מהתחנה שהוזמנה במקור. במקרה כזה המחירים שיחולו הינם המחירים של התחנה החדשה. עלויות אפשריות נוספות יחולו על השוכר.
במידה וחברת ההשכרה הציעה רכב חלופי בתחנה אחרת והשוכר אינו מעונין באופציה שהוצעה, החברה שומרת לעצמה את הזכות לבטל את החוזה ללא דמי ביטול. במידה וההזמנה שולמה, חברת ההשכרה תשיב ללקוח את הסכומים ששולמו.
הוראות אלו יחולו, בין השאר, במקרים של עיכוב באספקה או אי אספקה של הרכב. כמו כן במקרים של הרס הרכב כתוצאה מכח עליון, תנאי מזג אוויר, פיצוץ, שריפה, גניבה, פריצה, שינוי תקנות חוקיות או שינוי תקנות בכלל.

מגבלות גיאוגרפיות
ניתן לנסוע לכל מדינות אירופה למעט מדינות או אזורים בהם חל משבר או מלחמה. 
הנסיעה למדינות הבאות מותרת ללא אישור מראש: גרמניה, אנדורה, אוסטריה, בלגיה, קרואטיה, צ'כיה, קפריסין, דנמרק, אסטוניה, סלובקיה, סלובניה, ספרד, פינלנד, צרפת, אנגליה, יוון , הולנד, הונגריה, אירלנד, איסלנד, איטליה, לטביה, ליטווניה, לוקסמבורג, מלטה, נורבגיה, פולין, פורטוגל, שבדיה ושוויץ.
הנסיעה למדינות הבאות אסורה בהחלט: רוסיה, מולדובה, אוקראינה, בלרוס, טורקיה וכן אסורה הנסיעה לכל מדינה אחרת מחוץ אירופה.
 הנסיעה בקרוואן לפסטיבל אזורה Ozora אסורה! 

כבישי אגרה בפורטוגל
בפורטוגל האוטוסטרדות הן כבישי אגרה, כך גם כבישים ראשיים אחרים.
בתחנות ההשכרה בפורטוגל משלמים עבור מכשיר המותקן ברכב ומאפשר מעבר בכבישי האגרה - שיטה זו קרויה Via Verde. עלות המכשיר 1.85 אירו ליום, מקסימום 18.5 אירו (נכון לאוקטובר 2021). בנוסף כל שוכר יחויב בעת קבלת הרכב בערבון על סך 100 אירו כדי להבטיח שכל התשלומים עבור כבישי אגרה בוצעו. סכום זה יוחזר לשוכר כשבועיים אחרי החזרת הרכב בקיזוז תשלומים לכבישי אגרה שלא בוצעו, אם ישנם כאלה.
למידע נוסף על כבישי אגרה בפורטוגל:    https://www.portugaltolls.com/en /   https://www.tolls.eu/portugal

כסאות בטיחות
חברת ההשכרה מספקת כסאות בטיחות בהתאם לתקנים ולזמינות בתחנות, אך אינה אחראית לחיבור הכסאות לרכב. על השוכר לחבר את כסאות הבטיחות באופן עצמאי. באחריות הלקוח להזמין כסאות בטיחות התואמים את גיל הילדים, משקלם וגובהם. ניתן להתייעץ על כך עם צוות מוטורהום לפני ביצוע ההזמנה. באופן כללי לתינוקות עד גיל שנתיים אנו ממליצים להביא את כסא הבטיחות אליו הם רגילים מהבית.

בעלי חיים
חל איסור להסיע ברכב בעלי חיים/חיות מחמד, אלא באישור מפורש בכתב מחברת ההשכרה המקומית. במידה והתקבל לכך אישור מראש, באחריות השוכר לדאוג כי הרכב יוחזר נקי וללא נזקים. נזקים שייגרמו לרכב או הוצאות ניקוי ו/או איוורור הרכב יחולו במלואן על השוכר. 

עישון
העישון אסור בכל הרכבים.

חשוב - זהירות
כנגד קיפאון - במקומות בהם הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס מעלות, בחורף בעיקר, יש סכנה של קפיאת המים במערכות הרכב השונות. על מנת למנוע זאת יש לדאוג לחימום הרכב באופן רציף וכן לדאוג לרוקן את המים מיד לאחר השימוש כדי למנוע קפיאה.
חימום הרכב מופעל אוטומטית בזמן נסיעה. בזמן חנייה יש לדאוג לחימום. על מנת שהגז לא ייגמר מהר - רצוי להפעיל את החימום על דרגה נמוכה. הסברים על השימוש ברכב במקרים אלו ניתנים ביום קבלת הרכב בתחנה ובמדריך התפעול.
כנגד התלקחות - בכל תדלוק או מילוי גז ולפני כל תחילת נסיעה, יש להקפיד על כיבוי המנוע וכל המערכות הפועלות על גז – מקרר, מחמם מים, כיריים, תנור וכדומה.

כללי
כל התמונות והמידות המופיעות בפרסום הן להמחשה בלבד. ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב או מודל ספציפי. ייתכנו שינויים הנובעים מדגמים שונים באותה קטגוריה. 
התנאים בעברית באתר מוטורהום הם תרגום חופשי של התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית. בכל מקרה של אי התאמה או סתירה, הנוסח הקובע הינו נוסח התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית, שעליהם חותם הלקוח ביום קבלת הרכב.

חשוב לדעת: תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב. 

קבלו הצעה