תנאים כלליים

תנאים כלליים

CAN2 / C30
מחירים | תנאים

תנאים כלליים לדגמי CAN2

בתוקף עד 31 באוקטובר 2024

ביטול ושינויים
דרישות מהנהג ודמי ביטחון
איסוף והחזרה
כיסוי ביטוחי
כסאות בטיחות

כללי
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב מסוים. כל התמונות והמידות הן להמחשה בלבד.
חברת ההשכרה רוכשת רכבים מיצרנים שונים ועל כן עשויים לחול שינויים מהמופיע בפרסום הנובעים מדגמים שונים באותה קטגוריה.

מינימום ימי השכרה
נדרשים מינימום 7 לילות לכל ההשכרות.

הזמנות ותשלומים
ההזמנה בתוקף רק לאחר אישור בכתב מהספק המקומי ואישור בכתב ממוטורהום.
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב מסוים.
תנאי התשלום: עם אישור ההזמנה יחויב כרטיס האשראי במקדמה בש"ע ל-5% מסה"כ, מינימום 300$ קנדי. המקדמה אינה מוחזרת במקרה של ביטול הזמנה.
תשלום מלא נידרש עד 65 יום לפני יום איסוף הרכב, בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד.
להשכרות ארוכות מעל 30 יום עשויים לחול תנאי תשלום שונים, כמפורט על טופס ההזמנה.
להזמנות שבוצעו פחות מ-65 יום לפני תאריך היציאה, נדרש תשלום מלא עם אישור ההזמנה.
היתרה תחויב אוטומטית במועד התשלום בתשלום אחד לפי שער דולר קנדי מזומנים גבוה.
לקוחות שמעוניינים לשלם את היתרה בהעברה בנקאית, צ'ק או מזומן או פריסת תשלומי קרדיט - צריכים לציין זאת מראש בטופס ההזמנה או יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום. על כל תשלום במזומן חל חוק המזומן.
על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.
בעת ההזמנה יש לספק פרטי כרטיס אשראי, מספר הנוסעים, פרטי הטיסות, פרטי המלון.
הזמנת חבילות ק"מ - יש לשלם מראש!
הזמנת חבילת Early Bird - יש להזמין לפחות 35 יום מראש.
ציוד נוסף (למעט ק"מ) - ניתן לשלם בתחנה ביום האיסוף.
חברות ההשכרה שומרות לעצמן את הזכות לבטל את ההזמנה במידה ולא התקבל התשלום בזמן.

מסים - ישולמו מראש
על המחיר היומי ועל התוספות יש להוסיף מס מקומי בהתאם למדינה או באזור בו בוצעה ההשכרה.
הצעת המחיר שניתנה כוללת כבר את המס לתשלום מראש.
פריטים נוספים ותוספות שישולמו בתחנה כפופים לתוספת מס מקומי.
מחיר ההשכרה כפוף לשינויים בהתאם לעדכון  גובה המס גם לאחר שההזמנה שולמה.

דמי ביטול

מידע כללי לכל השכרה בכל תאריך.
הודעת ביטול תתקבל בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים לפי הסכום הכללי של ההזמנה ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית ובכפוף לאישור מספק הרכב.
לידיעתך, ככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, סעיפים 14ג(ג) ו-14ה לחוק הגנת הצרכן, מאפשרים ביטול תוך 14 יום מיום ההזמנה ו-4 חודשים לאוכלוסיות מיוחדות (להלן "התקופה"). ע"פ תיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, במקרה של שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל (כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה) באפשרותך לבחור בין החלופות הבאות:
א. ביטול הזמנה בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות.
ב. ביטול הזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק תוך כדי "התקופה" בתוספת של 10% מסך כל עלות העסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. למען הסר ספק, על ביטול שיבוצע מחוץ ל"תקופה" יחולו דמי הביטול הרגילים כמפורט מעלה.

דמי ביטול (בדולר קנדי) 
65 ימים או יותר לפני יום איסוף הרכב - 5% מסה"כ, מינימום 300$ (המקדמה)
55-64 ימים לפני יום איסוף הרכב - 5% מסה"כ, מינימום 400$ / להשכרה חד כיוונית 5% מסה"כ, מינימום 800 דולר.
17-54 יום לפני יום איסוף הרכב - 10% מסה"כ, מינימום 600$ / להשכרה חד כיוונית 10% מסה"כ, מינימום 1100 דולר.
10-16 יום לפני יום איסוף הרכב - 25% מסה"כ, מינימום 950$ / להשכרה חד כיוונית 25% מסה"כ, מינימום 1650 דולר.
4-9 יום לפני יום איסוף הרכב - 90% מסה"כ, מינימום 1350$ / להשכרה חד כיוונית 90% מסה"כ, מינימום 2200 דולר.
3 ימים או פחות לפני איסוף הרכב או אי הגעה - 100%
בכל מקרה של ביטול ייגבו דמי טיפול 75$ להזמנה בנוסף לדמי הביטול.
להשכרות ארוכות מעל 30 יום, פסטיבלים או מבצעים מיוחדים יחולו דמי ביטול שונים כמפורט על טופס ההזמנה.
* יום איסוף הרכב = התאריך שנקבע ואושר כתאריך תחילת השכירות.
*השכרה חד כיוונית = השכרה בה החזרת הקרוואן מתבצעת ביעד שונה מהיעד בו בוצע איסוף הקרוואן. (לדוגמא איסוף בקלגרי והחזרה בונקובר).

הזמנה לקבוצה
לקבוצות של 4 רכבים או יותר יחולו דמי ביטול נפרדים וכן תנאים שונים.

שינוי הזמנה
כל שינוי בהזמנה כפוף לשינויים מהמחיר המקורי ולתמחור מחדש של כל ההזמנה לפי המחיר היומי שיחול ביום השינוי, או לפי הגבוה מביניהם.
שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית.
שינויים שיגרמו לתמחור מחדש של ההזמנה ע"פ המחירון הגמיש:
• שינוי שם השוכר
• שינוי גודל/סוג הרכב
• שינוי תחנת האיסוף
• שינוי תאריך האיסוף
• שינוי תחנת ההחזרה
• שינוי תאריך ההחזרה
• ביטול והזמנה מחדש
שינוים שלא יגרמו לתמחור מחדש:
שינוי מספר הנוסעים (כל עוד נשאר גודל הרכב המקורי)  או הוספת פריטים אופציונליים לתשלום מראש (מיילים, ציוד).
בנוסף, הלקוח יחויב ב-50$ עבור כל שינוי שיבוצע אחרי שההזמנה אושרה ועד מועד התשלום הסופי, ב-75$ עבור כל שינוי לאחר שיבוצע עד 21 יום לפני תאריך איסוף הרכב, ב-90$ עבור כל שינוי שיבוצע מ-20 ועד 8 ימים לפני יום איסוף הרכב, ב-150$ עבור כל שינוי שיבוצע מ-7 ימים או פחות לפני יום איסוף הרכב.
כל שינוי כפוף לאישור ממרכז ההזמנות של החברה בארה"ב.
• לאחר שההזמנה שולמה במלואה - לא יהיה החזר כספי במקרה של הפחתת ימי השכרה, הפחתת כמות מיילים או ציוד.

דרישות מהנהג
מינימום גיל הנהג 21 שנים, בעל רישיון נהיגה בתוקף לכל תקופת השכירות.
על כל נהג להצטייד בדרכון, רישיון נהיגה מקורי (לא דיגיטלי!) ורישיון נהיגה בינלאומי באנגלית.
השוכר הראשי שעל שמו בוצעה ההזמנה הוא זה שעליו לאסוף ולהחזיר את הרכב ולהפקיד את דמי הביטחון בכרטיס אשראי בינלאומי על שמו.
אין תשלום עבור נהג/ים נוסף/ים, אך כל הנוסעים העשויים לנהוג ברכב חייבים להיות נוכחים ביום קבלת הרכב ולחתום על החוזה.  

דמי ביטחון 
על השוכר להפקיד בתחנה ביום קבלת הרכב דמי בטחון בסכום של- 500 דולר קנדי באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי על שם השוכר הראשי. 
כרטיס זה ישמש לגביית כל החיובים הנוספים בתחנה. החזרים ללקוח יבוצעו גם לכרטיס אשראי זה.
חשוב: מזומן, כרטיסי Debit, כרטיסים זמניים או כרטיסים נטענים למיניהם לא יתקבלו!
את הרכב יש להחזיר נקי מבפנים, עם מכל דלק מלא בכמות שניתנה, מכלי מים ושירותים מרוקנים, בזמן שנקבע, למקום שנקבע.
לאחר החזרת הרכב ללא נזקים, יקוזזו כל החיובים הנוספים כמו ק"מ נוספים, מתשלום דמי הביטחון.
החזרים יופקדו לחשבון הלקוח או יישלחו לבית הלקוח באמצעות צ'ק.

ימים ושעות פעילות התחנות
כל התחנות פתוחות בימים שני-שבת.
תחנות קלגרי, ונקובר, טורונטו ומונטריאול פתוחות גם בימי ראשון (שאינם חגים) החל 1 במאי ועד 8 באוקטובר
תחנת האליפקס פתוחה מ-16 באפריל 23 עד 7 באוקטובר 2023 ומ-1 באפריל 2024 עד 31 באוקטובר 2024
כל התחנות סגורות בחגים המפורטים להלן. בימים אלו אין קבלה והחזרה של רכבים:

חגים בקנדה 2024
1 בינואר - ראש השנה האזרחי
19 בפברואר - יום המשפחה (קלגרי, ונקובר, טורונטו)
29 במרץ - יום שישי הטוב
31 במרץ - איסטר
19-20במאי - יום ויקטוריה
23-24 ביוני - חג לאומי של QC (מונטריאול בלבד)
30 ביוני עד 1 ביולי - יום קנדה
4-5 באוגוסט - יום בריטיש קולומביה  (ונקובר בלבד)
4-5 באוגוסט - יום האזרח (האליפקס בלבד)
1-2 בספטמבר - חג הפועלים
13-14 באוקטובר - חג ההודיה
11 בנובמבר - יום הזיכרון
25 בדצמבר - כריסטמס
26 בדצמבר - בוקסינג דיי (טורונטו בלבד)
01 בינואר 2025 - ראש השנה האזרחי
17 בפברואר 2025 -  יום המשפחה  

איסוף והחזרה

צ'ק אין מוקדם 
מומלץ לכל לקוח לבצע צ'ק אין מוקדם באתר החברה (קישור מסופק עם השובר), מספר ימים לפני יום איסוף הרכב, כדי לתאם את ההגעה לתחנה ולזרז את תהליך קבלת הרכב בתחנה.  תהליך הצ'ק אין המוקדם כולל גם מדריך תפעול מפורט לרכב, הנחיות מה ניתן לעשות במקרה של תקלה, וידאו הדרכה ומידע חיוני נוסף.
בנוסף מומלץ גם להוריד מראש את האפליקציה החינמית של חברת ההשכרה Cruise America APP.

נוהלי איסוף הרכב

לילה ראשון במלון - לקוחות המגיעים בטיסות טרנסאטלנטיות, מתבקשים ללון לילה ראשון במלון ולאסוף את הרכב למחרת. לא ניתן לקבל את הרכב ביום הנחיתה.
החל מאפריל 2023 - לילה ראשון במלון אינו חובה לאחר טיסה טרנסאטלנטית, אך מומלץ מאוד לקחת לילה ראשון במלון ולקבל את הקרוואן ביום שלמחרת. חברת ההשכרה לא תישא בכל אחריות במקרה של עיכוב או איחור של טיסה , עיכוב בהגעת המטען או עיכוב במכס או כל עיכוב אחר. על הלקוח תחול האחריות המלאה ומלוא הוצאות לינה חלופית במידה ואיחר להגיע לתחנה מכל סיבה שהיא.
הגעה לתחנת האיסוף
חובה על השוכר להתקשר לתחנה בבוקר יום האיסוף (החל מ-08:00) או יום קודם, כדי לתאם את שעת איסוף הרכב.
הגעה לתחנה ללא הודעה מוקדמת תגרור עיכובים ואינה באחריות החברה.
ההגעה לתחנת האיסוף היא באחריות ועל חשבון הלקוח .
לא יינתן החזר בגין איסוף מאוחר.
זמני האיסוף
איסוף הרכב בימים שני-שישי בשעות: 13:00-16:00.
* איסוף רכב בימי שבת - השעות משתנות מתחנה לתחנה. חלק מהתחנות פתוחות רק עד שעות הצהריים.
* איסוף רכב בימי ראשון - אפשרי בתחנות קלגרי, ונקובר,טורונטו ומונטריאול מ-1 במאי ועד 3 באוקטובר (לא כרוך בתשלום). שעות איסוף הרכב בימי ראשון עשויות להיות שונות מהשעות הרגילות.
* איסוף בוקר בין השעות 09:00-12:00 אפשרי לרוכשים מראש חבילת Early Bird. 
חשוב:
• תהליך קבלת הרכב עשוי לקחת זמן ארוך מהצפוי, על כן מומלץ לא לתכנן לצאת לטיול לפני השעה 16:00).
• התחנות נסגרות בשעה 16:00 בדיוק. מומלץ להגיע לתחנה לפחות שעה לפני הסגירה. לא יימסרו רכבים לאחר השעה 16:00.
העברות משדה התעופה - ללקוחות Early Bird בלבד
לקוחות שרכשו מראש את תכנית ה- Early Bird, זכאים לקבל העברות מ/אל שדה התעופה או ממלונות שדה התעופה החל מהשעה 08:30.
ההעברות מתבצעות מ/אל מלונות שבהסדר, באזור שדה התעופה בלבד - Airport Hotels.
לקוחות המתאכסנים במלונות שאינם עונים להגדרה זו, אינם זכאים להעברות ומתבקשים להגיע באופן עצמאי ועל חשבונם לתחנת ההשכרה.
על לקוחות אלה להתקשר לתחנה 1-3 ימים לפני יום איסוף הרכב כדי לתאם את שעת ההעברה.
Early Bird Package
חבילת הסעות כולל איסוף מוקדם של הרכב והחזרה מאוחרת.
עלות החבילה 489$+מס מקומי  
יש להזמין לפחות חודש מראש. התשלום מראש, עם אישור ההזמנה.
ללקוחות המעוניינים להרוויח בין 4 ל-8 שעות שכירות ביום האיסוף וההחזרה וליהנות מהעברות ומתנאים מועדפים, קיימת אפשרות לרכוש תכנית Early Bird בתוספת תשלום. תוכנית זו כוללת:
• העברה ממלונות שדה התעופה (Airport Hotels) החל מהשעה 08:30 לתחנת הקרוואנים.
• זכות ראשונים בתור לקבלת הרכב.
• איסוף מוקדם של הרכב החל מ-9 בבוקר ועד 12 בצהריים (במקום בשעות הרגילות 13-15).
• אפשרות להחזרה מאוחרת של הרכב עד שעה 15:00 (במקום החזרה בשעות הרגילות 9-11).
• הסעה חזרה למלונות שדה התעופה.
חשוב: לקוחות שרכשו מראש חבילת EBD חייבים להתקשר לתחנת האיסוף 1-3 ימים לפני יום איסוף הרכב על מנת לתאם את ההסעה ושעת האיסוף.

סיור הדרכה וחוזה שכירות
בתחנה יתבקש הלקוח לערוך סיור בן 30 דקות להיכרות עם הרכב ואופן תפעולו. ההשתתפות חובה.
ברוב התחנות יוקרן בנוסף סרטון הסברה באנגלית או בגרמנית.
בתום הדרכה יתבקש הלקוח לחתום על חוזה השכירות, בו הוא מאשר כי הרכב נמסר לשביעות רצונו.
חשוב! זמן ההדרכה נועד לכם ולטובתכם.
על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה,   לערוך  בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר- יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב.
בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין.
נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה.
עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.

דלק וגז
הרכב יימסר עם רבע מכל דלק לפחות, וכמות מספקת של גז לתצרוכת ראשונית.
שאר הוצאות הדלק והגז יהיו על חשבון הלקוח.
יש להחזיר את הרכב באותו מצב ועם אותן כמויות דלק/גז.
לעיתים יידרש הלקוח להפקיד ערבון מסוים עבור כמות הדלק הראשונית.
מידע על תחנות דלק קרובות יינתן בתחנת האיסוף ביום האיסוף.

גנרטור
בדגם C30 בקנדה יש גנרטור הפועל על בנזין ומספק חשמל 110V.
השימוש בגנרטור כרוך בתשלום על בסיסי יומי- 8$ ליום ללא הגבלת שימוש בתשלום מראש בלבד, או לפי 3.5$ לשעת שימוש לפי מונה המותקן ברכב.
בעת קבלת הרכב על הלקוח לציין את העדפתו.

שדרוג/ שינוי הרכב / רכב חילופי
במידה והרכב שהוזמן יימצא ע"י הלקוח קטן מדי לגודל המשפחה, ובמידה ויימצא רכב פנוי גדול יותר- יקבל הלקוח את הרכב המשודרג בתוספת מחיר.
במידה והרכב שהוזמן יימצא ע"י הלקוח גדול מדי לגודל המשפחה, ובמידה ויימצא רכב פנוי קטן יותר- יקבל הלקוח את הרכב הקטן באותו המחיר.
אם מסיבה שאינה בשליטת החברה, לא נמצא הרכב שהוזמן, תדאג החברה למתן רכב חילופי דומה או גדול יותר ללא תוספת מחיר וללא תנאים נוספים.
אם מסיבה שאינה בשליטת החברה, תיאלץ החברה לתת רכב קטן יותר בהסכמת הלקוח, יזוכה הלקוח מיידית בהפרש וללא תנאים נוספים.

נוהלי החזרת הרכב

זמני ההחזרה
* החזרת הרכב בימים שני-שבת בשעות: 09:00-11:00.
* החזרת רכב בימי ראשון - אפשרי בתחנות קלגרי, ונקובר, טורונטו ומונטריאול מ-1 במאי ועד 3 באוקטובר (לא כרוך בתשלום)
* החזרה אחרי 11:00 תגרור חיוב נוסף של 25$ קנדי לכל שעת איחור!
* החזרת רכב אחר הצהריים (עד השעה 15:00) אפשרית לרוכשים מראש חבילת Early Bird בתשלום נוסף. 
החזרת הרכב
יש להחזיר את הרכב נקי, עם מכל דלק וגז מלאים לפי הכמות שניתנה ביום האיסוף, ועם מכלי מים מרוקנים. רכב שלא יוחזר בתנאים הללו יחויב בדמי ניקיון עד 250$ פלוס 50$ עבור ריקון מכלים, פלוס הוצאות דלק במידה וחסר.
הלקוח יחויב עבור ציוד שלא הוחזר כולל מדריך תפעול לרכב.
בזמן החזרת הרכב, על הנציג בתחנה לחתום על  טופס המאשר את החזרת הרכב. ללא חתימת הנציג, כל  ההוצאות יחולו על השוכר, במיוחד אם הרכב הושאר בתחנה מחוץ לשעות הפעילות.
לא יינתן החזר בגין החזרה מוקדמת או אי ניצול ימי השכרה.
לא יינתן החזר בגין ק"מ לא מנוצלים.
חשוב! יש לקחת בחשבון שהחזרת הרכב עלולה לקחת יותר זמן מהצפוי. לקוחות החוזרים בטיסה-מתבקשים להזמין טיסות לשעות אחר הצהרים ואילך.

קנסות חניה ותנועה
הלקוח חייב לדווח לחברת ההשכרה על כל עבירת תנועה או חניה ולשאת בתשלומי הקנסות.
חברת ההשכרה רשאית לחייב את כרטיס האשראי של השוכר בגין כל קנס שיגיע אל חברת ההשכרה בגין עברות תנועה, חנייה וכו, שבוצעו במהלך תקופת ההשכרה ואשר לא שולמו ע"י השוכר. בנוסף יחולו דמי טיפול של עד 250$ קנדי בנוסף לקנס עצמו.

כבישי אגרה בחיוב אוטומטי
במידה ותעברו בכבישי באגרה בגשר הזהב בסן פרנסיסקו ובכביש האגרה במיאמי Florida Turnpike, מצלמה בכביש תקלוט את מספר זיהוי הרכב והחשבון עבור כביש האגרה יגיע ישירות לחברת ההשכרה. החיוב יבוצע אוטומטית עי חברת ההשכרה באמצעות כרטיס האשראי שמסרתם כדמי בטחון. עלות השירות 10$ דמי טיפול + עלויות אגרות הכבישים.

העברות - בתשלום בלבד
העברות משדה התעופה או ממלונות שדה התעופה אינן ניתנות להזמנה מראש.
ההגעה אל תחנות ההשכרה והחזרה מתחנות ההשכרה הן באופן עצמאי ועל חשבון הלקוח, אלא אם נרכשה מראש חבילת "Early Bird Package".

מעבורות
הזמנה מוקדמת למעבורות מומלצת ביותר, במיוחד בעונת התיירות המבוקשת. בעונה זו קשה להבטיח מקום על המעבורות או מיקוח באשר לגודל הרכבים. למזמינים מראש מומלץ להזמין מקום לרכב בגודל 30 פיט, גם אם הרכב שהוזמן קטן יותר.

מזוודות
יש להצטייד במזוודות או תיקים מתקפלים ולא במזוודות קשיחות.
ניתן לאחסן מזוודות בתחנת ההשכרה באחריות הלקוח בלבד. (בלתי אפשרי להשכרות לכיוון אחד).

כיסוי ביטוחי

כל הכיסויים הם מקסימליים וכלולים במחיר ההשכרה הבסיסי.
כל רכבי החברה מבוטחים כנגד תביעות צד שלישי בגין נזקי רכוש או פגיעה גופנית שנגרמו כתוצאה משימוש ברכב החברה, ע"פ הדרישות המינימליות של כל מדינה או מחוז בארה"ב או בקנדה בהם התרחש האירוע/התאונה. הביטוח הנ"ל אינו תקף במקרה שהלקוח לא נהג בזהירות, או כחוק כמתחייב ע"פ התנאים הכלליים המפורטים בחוזה ההשכרה. הביטוח אינו תקף במקסיקו.
בנוסף החברה מספקת ביטוח צד גימל מורחב עד גובה מיליון דולר (SLI) כלול במחיר ההשכרה (אין תוספת תשלום). ביטוח זה אינו חל במקסיקו.
במקרה של אובדן או נזק לרכב, הלקוח יישא בהשתתפות עצמית של עד 2500 דולר לאירוע. במידה ועמד בתנאי החוזה. במידה ונעשה נזק לרכב תוך הפרה של תנאי חוזה השכירות, האחריות לנזק או לגניבה תחול על הלקוח במלואה, בלי קשר למי אשם בנזק. ההשתתפות העצמית במקרה של נזק לרכב חלה לכל אירוע בנפרד ובלי קשר אם הנזק נגרם באשמת השוכר או שלא באשמתו.
במקרה של תקלה מכנית המשביתה את השימוש ברכב, שארעה שלא באשמת השוכר, חברת ההשכרה המקומית לא תישא באחריות להוצאות כלשהן שייגרמו עקב תקלה ברכב, בין אם גרמו לעיכוב בדרך ובין אם לאו, לרבות, אך לא רק, הוצאות כלכלה, לינה וטלפון סלולרי. במקרה זה, אחריותה המרבית של חברת ההשכרה המקומית תהיה להחזר דמי השכירות היומיים בלבד ועד למקסימום 3000$. רדיו, מדרגת כניסה אוטומטית, מיזוג אוויר, מקרר, מיקרוגל, תנור או מכשירים אחרים, בקרת שיוט (קרוז קונטרול) או תקלות בגנרטור אינם נחשבים לתקלות מכניות. ניתן לשקול החלפת רכב, אך רק במקרה של תקלה מכנית ובכפוף לזמינות.
בנוגע לתיקוני תקלות שאינם מכניים - חברת ההשכרה המקומית לא תישא באחריות לעיכובים שייגרמו כתוצאה מהחלטת השוכר להמתין לתיקונים או החלפות רכב של צד שלישי.
לא יחול כל החזר הוצאות במקרה של התנגשות, תאונה או במידה והשוכר לא דיווח על התקלה או האירוע מידית לקו הסיוע הטלפוני.
הביטוח אינו תקף במקסיקו. חל איסור מוחלט להיכנס עם הרכב לשטח מקסיקו.
במידה והלקוח הפר את תנאי החוזה או שהשתמש ברכב לצרכים אסורים או שלא סיפק דוח משטרה כנדרש - לא יחול כיסוי ביטוחי והלקוח יישא בכל האחריות לאובדן או נזק שנגרם מכל סיבה שהיא, בלי קשר אם הנזק נגרם באשמת השוכר או שלא באשמתו.
חברת ההשכרה, סוכניה ועובדיה אינם אחראיים על אובדן או נזק שייגרם לרכוש אישי של השוכר או לרכושו של אחר שנגרם לו נזק עקב מעשיו או מחדליו של השוכר או של צד שלישי כלשהו ובכלל זה רכוש שנותר ברכב או הושאר בתחנה.

ביטול השתתפות עצמית במקרה של נזק לרכב - מומלץ למען השקט הנפשי שלכם!
ZDP = Zero Deductioble Plan
ניתן לרכישה מראש או בתחנה, בעלות של 20$ ליום, מכסימום 600$ לכל תקופת השכירות, פלוס מס מקומי.

שירות דרכים וקו סיוע טלפוני
החברה מספקת קו עזרה טלפוני 24 שעות, 7 ימים בשבוע:  1-800-33-44-110.
בכל מקרה של בעיה מכנית, תאונה או כל בעיה אחרת- חובה על השוכר להתקשר לקו הסיוע ולא לתחנת ההשכרה. בכל התקשרות יש לדאוג כי מדריך התפעול יהיה בהישג יד ולהצטייד בסבלנות עד לקבלת מענה.
לקוח שלא דיווח לחברה בזמן התרחשות האירוע או הנזק, לא יוכל לקבל סיוע ולא יהיה זכאי לכל פיצוי.

מדריך תפעול
לכל שוכר יינתן מדריך תפעול לרכב המיועד לשימוש בכל מקרה של בעיה בתפעול  מערכות הרכב. בשלב ראשון יש לנסות ולפתור את הבעיה באמצעות ההוראות המפורטות במדריך. במידה והבעיה לא נפתרה, יש להתקשר לקו הסיוע הטלפוני.
ניתן להשיג את מדריך התפעול דרך אתר האינטרנט של חברת ההשכרה, לפני היציאה לדרך.

תחזוקה, תיקונים והחזר הוצאות
באחריות הלקוח לבדוק שמן מנוע, נוזלים, ורמת התחממות של הרכב בכל תדלוק, ולדווח מיידית על כל תקלה מכנית. באחריות הלקוח נזקים שנגרמים מהזנחה בדרך תפעול הרכב ואחזקתו.
הסברים ותהליכים על הוצאות אחזקת הרכב ניתנים בתחנת האיסוף.
ערכת כלים לתיקון הרכב אינה מסופקת, שכן חל איסור על הלקוח לבצע תיקונים ברכב.
במקרה של תקלה שאורכת יותר מ-12 שעות, שלא באשמת השוכר, אחריות החברה מסתכמת בהחזרת התשלום היומי של הרכב בלבד. חלק מהוצאות הלינה והתחבורה יוחזרו ללקוח. (ראה פירוט בסעיף כיסוי ביטוחי) . רדיו, מיזוג אויר, מקרר, מיקרו ,גנרטור, קרוז קונטרול ומכשירים אחרים, אינם נחשבים לבעיה המשביתה את הרכב.
לתיקונים מעל 75$ קנדי נידרש אישור מראש ממרכז שירות הלקוחות באמצעות קו הסיוע הטלפוני.
ניתן לקבל החזר הוצאות הכרחיות עד 75$ ללא אישור ממרכז הסיוע הטלפוני. לא כולל חלקים הקשורים למצבר או טעינה (סטרט).
החזר הוצאות עבור תיקונים מאושרים מראש יוחזרו כנגד הצגת קבלות בלבד.

תלונות
הגשת תלונה או בקשה לפיצוי חייבת להתבצע עד 3 חודשים לאחר ההשכרה.
תלונות שיגיעו לחברה לאחר מועד זה לא יזכו את השוכר בכל פיצוי.
לקוח שלא דיווח לחברה בזמן התרחשות האירוע או הנזק , לא יוכל לזכות בכל פיצוי.
חובה על הלקוח לצרף מכתב תלונה באנגלית ולצרף מסמכים רלוונטים לביסוס טיעוניו.

מקרה חירום
במקרה של תאונה או גנבה - חובה על הלקוח להודיע לחברה מיידית מזירת האירוע בצירוף דו"ח מהמשטרה בכתב. (שוטר שנמצא במקום התאונה או מסניף משטרה קרוב), או מכסימום תוך 24 שעות באמצעות קו הסיוע הטלפוני.
חברת ההשכרה לא תישא באחריות במידה ולא תהיה פנייה רשומה התואמת את שעת האירוע.
בכל מקרה של תקלה בדרכים, יש להתקשר ישירות לקו השירות הטלפוני כשמדריך התפעול בהישג יד.

איסורי תנועה
הפרה של האיסורים הבאים תבטל את כל הביטוחים הקיימים בחוזה, ולחברה תהיה זכות לתבוע את הנוהג על כל הנזקים שיגרמו כולל נזק לצמיגים, גרירה, השבתת הרכב או כל הוצאה אחרת שתיגרם.
בכל מקרה, מומלץ לברר בתחנת האיסוף מידע אודות נסיעה תחת ההגבלות האלה:
• עמק המוות - תתאפשר נסיעה בעמק המוות ובאזורי מדבר אחרים גם בחודשי הקיץ (יולי אוגוסט) אולם על השוכר לנקוט בזהירות מרבית. כמו כן על השוכר תחול אחריות מלאה לשלמות הרכב והנוסעים. חברת ההשכרה לא תישא בכל אחריות במידה וייגרם נזק לרכב או לנוסעים עקב נסיעה באזורים אלו.
• חל איסור על נסיעה בכבישים לא סלולים, לא ציבוריים, וכבישים מסוימים כמו שביל האפלצ'ים באריזונה.
• ניו יורק - בגלל מוגבלויות של גובה, גז וחניה, חל איסור תנועה על רכבים עם גז במנהטן.
• כמו כן אסורה התנועה במנהרות תת קרקעיות ומנהרות תת מימיות באזור מנהטן, ניו יורק סיטי וסביבתה. לדוגמא: Lincoln Tunnel, Holland Tunnel, Mid Town Tunnel מעבר על גשרים לדוגמא על George Washington Bridge או Verrazano Bridge ,חייב להיעשות על המסלול העליון בגלל שהקרוואן נושא גז.
• קרוואן אינו הפתרון לביקור קרובים בשכונות המגורים שמסביב לניו יורק (קווינס, ברוקלין, בפאלו , לונג איילנד וכדומה). עקרונית אין איסור להיכנס לשכונות האלה אולם כדאי לדעת שהנהיגה בכבישים הראשיים (Park Ways) הסובבים את העיר אף היא אסורה ואתם עלולים למצוא את עצמכם בבעיה.
• למי שמתכוון לשהות בעיר ניו יורק, מומלץ לעשות זאת במלון בתום הטיול בקרוואן, לאחר החזרת הרכב לתחנה.
•נסיעה לאלסקה, יוקון, Newfoundland והטריטוריות הצפון מערביות מותרת, למעט נסיעה בדרכים לא ציבוריות, לא מסומנות או בכל דרך בה עשויים להיות תנאי כביש בלתי נאותים העלולים לסכן את הרכב או לגרום לנזק לרכב.
• החברה רשאית לאסור על נסיעה לאזורים מסוימים בשל תנאי מזג אויר או תנאי דרך בלתי מתאימים.
• מקסיקו - עקב התרעות בטיחות -הנסיעה למקסיקו כולל באחה אסורה בהחלט. על השוכר חל איסור מוחלט לחצות את הגבול בין ארה"ב למכסיקו. לא יחול כל כיסוי ביטוחי למפרים הוראה זו והשוכר יישא באחריות המלאה.

אזהרות חורף
נסיעה בקרוואן בתקופת החורף מותרת, אולם הלקוח יהיה אחראי לכל נזק שעלול להיגרם בשל קפיאה או טמפרטורות נמוכות. כדאי לדעת כי גם בחודשי האביב והסתיו, במיוחד באוזרים צפוניים - עלולה הטמפרטורה לצנוח מתחת לאפס ובכך לסכן את מערכת המים בקרוואן. כדי למנוע קפיאת המים במכלים ובצינורות חברת ההשכרה מרוקנת מראש את מכלי המים ברכבים לחלוטין בתחנות באזורים הצפוניים או באלו שקיים סיכון כזה, מסביבות אמצע אוקטובר ועד סוף מרץ. תהליך זה נקרא Winterizing ולאחריו אין אפשרות להשתמש במערכת המים בקרוואן כולל מקלחת, שירותים, כיור וכיוצ"ב עד ליציאה מהאזור הקר לאזור חם יותר.
לקוחות המעוניינים להחזיר את השימוש במערכת המים (תהליך הפוך שנקרא De Winterizing)- צפויים לשלם כ-40$ ואז יוכלו שוב להשתמש בכיור, במקלחת ובשירותים. מרגע זה יש לנקוט זהירות יתרה ולשים לב מאוד למצבים בהם הטמפרטורה בחוץ יורדת שוב. במצב כזה יש למלא במכלי המים נוזל "אנטי פריז" ושוב לא יהיה ניתן להשתמש במערכות המים. לנוסעים לאזורים צפוניים או בתקופות בהן קיימת סכנת קפיאה, מומלץ ביותר לקבל הנחיות מסודרות מתחנת האיסוף.

אזהרות קיץ
נהיגה בקיץ תחת טמפרטורות גבוהות במיוחד עלולה לפגום במערכות מסוימות ברכב כגון מערכת מיזוג האוויר, גנרטור או מקרר. יש לקחת בחשבון כי תפקוד מערכות המיזוג והקירור (מקרר ופריזר) בקרוואן עשוי להיות מוגבל כשבחוץ חם מאוד. לדוגמא המזגן העילי בקרוואן מסוגל לקרר את פנים הקרוואן לעד 20 מעלות פחות מהטמפרטורה בחוץ בלבד.

כללי זהירות נגד התלקחות
בכל תדלוק או מילוי גז ולפני כל תחילת נסיעה, יש להקפיד על כיבוי המנוע וכן כל המערכות הפועלות על גז : מקרר, מחמם מים, כיריים, תנור וכדומה.
אין להדליק אש או לעשן בקרוואן.

מה כולל הציוד בקרוואן ומה אפשר לשכור בתשלום
ציוד בקרוואן וציוד נלווה מפורט תחת כפתור "מחירים" ליד הדגם שבחרתם.

כסאות בטיחות
חברה זו אינה מספקת כסאות בטיחות להשכרה. השוכרים מתבקשים לדאוג לכסאות בטיחות באופן עצמאי באם נדרש בהתאם לגיל ומשקל הילדים. האחריות לחיבור כסאות הבטיחות בקרוואן חלה על ההורים.
להנחיות החברה באנגלית בנושא כסאות בטיחות
סרטון הסברה איך לחבר כסא בטיחות בקרוואנים מדגמי CAN2

בעלי חיים
עקרונית אפשר להסיע בעלי חיים קטנים, אולם באחריות הלקוח להחזיר את הרכב נקי וללא נזקים. החזרה שלא לפי התנאים האלו תגרור קנס של 250 דולר.

אחסון מחוץ לרכב / אופניים
חל איסור לאחסן ציוד על גג הרכב או מחוץ לרכב. כמו כן אסורה הגרירה. לא ניתן להוסיף מתקן נשיאה לאופניים מחוץ לרכב.

כללי
התנאים בעברית באתר מוטורהום הם תרגום חופשי של התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית. בכל מקרה של אי התאמה או סתירה, הנוסח הקובע הינו נוסח התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית, שעליהם חותם הלקוח ביום קבלת הרכב.

חשוב לדעת:  תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב.

קבלו הצעה