תנאים כלליים

תנאים כלליים

Ger1 / Group M1 2023
מחירים | תנאים

תנאים כלליים גרמניה לדגמי GER1

ביטול ושינויים
כיסוי ביטוחי
איסוף והחזרה
רישיון נהיגה
דמי ביטחון
כסאות בטיחות
מגבלות תנועה וכבישי אגרה

מינימום ימי השכרה
High Season ב-2024 - מינימום 11 ימי שכירות. פירוט תאריכי High Season ב"מחירון".
בכל שאר העונות (כולל בתקופת חג המולד)- מינימום 7 ימי שכירות.

הזמנות ותשלומים
ההזמנה בתוקף רק לאחר אישור בכתב מהספק המקומי.
אין לסגור טיסות לפני אישור בכתב להזמנה.
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב מסוים או מודל ספציפי. 
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה בכרטיס אשראי ע"ס 10% מסה"כ, מינימום 450 אירו. המקדמה אינה מוחזרת במקרה של ביטול הזמנה.
תשלום מלא נדרש עד 55 יום לפני יום קבלת הרכב.
החיוב יבוצע אוטומטית בתאריך הנקוב, בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד שניתן בעת ההזמנה, בשקלים, לפי שער אירו מזומנים גבוה ביום התשלום.
לתשלום בהעברה בנקאית או פריסת תשלומי קרדיט - יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.
על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%.
כל תשלום במזומן כפוף לחוק המזומן.
להזמנות שבוצעו פחות מ-55 יום לפני יום קבלת הרכב, נדרש תשלום מלא עם אישור ההזמנה.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער אירו מזומנים נמוך ביום ההחזר.
חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה במידה ולא יתקבל תשלום בזמן.

דמי שינוי הזמנה
ניתן לבצע שינוי בהזמנה לאחר אישורה, עד 55 יום לפני יום האיסוף וזאת בכפוף לזמינות הרכבים.
כל שינוי מההזמנה המקורית לאחר אישורה, יחויב בתוספת 55 אירו עד מועד התשלום הסופי.
לאחר שההזמנה שולמה במלואה יחויב כל שינוי ב-75 אירו.
מדובר בשינויים קלים של יום-יומיים מהתאריכים המקוריים או בשינוי בתוספות ציוד. (יש להזמין את כל התוספות הרצויות מראש בעת ביצוע ההזמנה).
כל שינוי כפוף לאישור בכתב ממרכז ההזמנות.
דמי הביטול נכנסים לתוקף בכל מקרה מרגע אישור ההזמנה המקורית, ללא קשר לשינויים שיבוצעו.
הפחתת מספר ימי שכירות או הפחתת פריטים לאחר שההזמנה כבר שולמה במלואה אינם מזכים בהחזר כספי.
הארכת תקופת השכירות אפשרית בתיאום מראש בלבד.
שינויים מהותיים כמו: שינוי שם הלקוח, שינוי גודל/סוג הרכב, שינוי תחנה, שינוי תאריך האיסוף או תאריך ההחזרה ייחשבו כביטול הזמנה ויחייבו הזמנה מחדש.
שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית.

דמי ביטול
55 יום או יותר לפני יום תחילת ההשכרה: 10% מסה"כ ההזמנה, מינימום 450 אירו (המקדמה)
20-54 יום לפני יום תחילת ההשכרה: 50% מסה"כ ההזמנה, מינימום 550 אירו
4-19 ימים לפני יום תחילת ההשכרה: 80% מסה"כ ההזמנה, מינימום 750 אירו
3 ימים או פחות לפני יום תחילת ההשכרה או אי הגעה: 100% מסה"כ ההזמנה
בכל מקרה של ביטול ייגבו דמי טיפול בהזמנה בסך 100 אירו בנוסף לדמי הביטול.
הודעת ביטול תתקבל בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים לפי הסכום הכללי של ההזמנה ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית ובכפוף לאישור מספק הרכב.
לידיעתך, ככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, סעיפים 14ג(ג) ו-14ה לחוק הגנת הצרכן, מאפשרים ביטול תוך 14 יום מיום ההזמנה ו-4 חודשים לאוכלוסיות מיוחדות (להלן "התקופה"). ע"פ תיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, במקרה של שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל (כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה) באפשרותך לבחור בין החלופות הבאות:
א. ביטול הזמנה בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות.
ב. ביטול הזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק תוך כדי "התקופה" בתוספת של 10% מסך כל עלות העסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. למען הסר ספק, על ביטול שיבוצע מחוץ ל"תקופה" יחולו דמי הביטול הרגילים כמפורט מעלה.

ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול
מומלץ לרכוש ביטוח כנגד דמי הביטול מרגע ביצוע ההזמנה. פרטים באתר מוטורהום.

דמי בטחון
על השוכר להפקיד בתחנה, ביום קבלת הרכב, דמי ביטחון בסך 1500 אירו באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי בלבד מסוג ויזה או מאסטרכרד, על שמו.
לנוסעים לפסטיבל (Wacken, Rock am Ring, Ozora וכדומה..) יחולו דמי ביטחון נוספים בסך 1200 אירו. 
חברת ההשכרה רשאית לחייב את כרטיס האשראי בעבור נזקים לרכב שארעו במהלך תקופת השכירות.
להשכרות של עד 24 יום (עד 21 יום ב-2024) דמי הבטחון אינם יורדים בפועל אלא נלקחים ממסגרת כרטיס האשראי מחשבון השוכר למשך 30 יום. להשכרות ארוכות של 25 יום ומעלה (22 יום ומעלה ב-2024)דמי הבטחון יחויבוו בפועל!  יש לדאוג למסגרת אשראי של לפחות 1500 אירו. מסגרת האשראי תשתחרר אוטומטית בתום תקופת המשמרת בתנאי והרכב הוחזר נקי, בזמן וללא נזקים, ללא תביעות נוספות כמו קנסות תנועה, קנסות חניה וכדומה.
חשוב: הרכב לא יימסר מבלי ששולמו הסכום המלא ודמי הביטחון בכרטיס אשראי.
חשוב: החברה אינה מקבלת כרטיסי אשראי מסוג אמריקן אקספרס או דיינרס, כרטיסי דביט או כרטיסים נטענים מכל סוג שהוא. כמו כן לא ניתן לשלם את דמי הביטחון במזומן.
חשוב: ההזמנה תבוצע על שמו של השוכר הראשי שהוא גם הנהג הראשי וגם בעל כרטיס האשראי לצורך הפקדת דמי הבטחון ביום קבלת הרכב.
חשוב: דמי הביטחון אינם נושאים ריבית וכפופים לשינויים והפרשי שערים בין השקל לאירו.  לא יינתן החזר בגין הפרשים הנובעים משערי מט"ח הנגבים ע"י חברות האשראי.

גיל מינימום / רשיון נהיגה / דרישות מהנהג
גיל המינימום הנדרש לשוכר ו/או לנהג הנוסף הוא 21 שנה, ומחזיק ברשיון נהיגה בתוקף לפחות שנתיים.
נהג/ים נוסף/ים - אין תוספת תשלום עבור נהג/ים נוסף/ים, אולם רק נהגים שיירשמו בחוזה השכירות מורשים לנהוג ברכב.
חובה על כל הנהגים ברכב להצטייד ברשיון ישראלי מקורי בתוקף המתאים לסוג ומשקל הרכב ובנוסף ברשיון בינלאומי באנגלית התואם לרשיון הישראלי. לדגמים L1,L2S,K5S נדרש רשיון לרכב כבד מעל 4 טון (רשיון גימל).
על השוכר להציג בתחנת איסוף הרכב: דרכון בתוקף, רשיון ישראלי ורשיון בינלאומי וכן כרטיס אשראי בינלאומי ויזה או מסטרכארד להפקדת דמי הביטחון.  על שאר הנהגים להציג דרכונים בתוקף, רשיון ישראלי ורשיון בינלאומי.  חברת ההשכרה רשאית לשמור עותקים מהמסמכים הנ"ל.
חשוב - במידה והשוכר או אחד מהנהגים האחרים לא הציג את כל המסמכים הנדרשים, חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה ללא החזר כספי.
שימו לב - ההסברים  וההדרכה בתחנות ההשכרה ניתנים באנגלית או בגרמנית. חברת ההשכרה רשאית לסרב למסור רכב ללקוח שאינו מבין את ההנחיות.

כיסוי ביטוחי

מחיר ההשכרה כולל ביטוח צד שלישי המכסה נזקים שנגרמו לרכבים אחרים ו/או לרכוש צד גימל עד 100 מליון אירו וכמו כן לפציעה של צד גימל עד למכסימום 8 מליון אירו, ביטוח כנגד נזקי טבע וכן כיסוי במקרה של נזק שנגרם לרכב כתוצאה מפריצה או גניבה (לא מכסה חפצים אישיים) עם השתתפות עצמית של עד 1500 אירו לארוע וביטוח מקיף לנזקים שנגרמו לרכב המושכר עם השתתפות עצמית של עד 1500 אירו לארוע. ההשתתפות העצמית חלה על כל ארוע תאונתי בניפרד.

לא יחול כל כיסוי ביטוחי במקרים הבאים:
• הפרת תנאי החוזה
 נזק שנגרם כתוצאה מהזנחה או רשלנות מצד הנהג
 נזק כתוצאה משימוש לא נכון או לא זהיר כמו שימוש בדלקים לא נכונים, שפיכת שלק במיכל המים וכיוצ"ב
 נהיגה באזורים אסורים או בדרכים שאינן סלולות
 שקיעה במים
 נהיגה תחת אלכוהול או סמים
 נהיגה תחת עייפות או חוסר עירנות של הנהג
 נזק שנגרם לרכב ובמיוחד לחלקו העליון של הרכב כולל פופ-אפ (גג מתרומם) או לפרגולה, כולל במקרים של אי ציות לחוקי תנועה כגון התעלמות משלטי הגבלת גובה, גשרים, מנהרות או נזק שנגרם כתוצאה מאי הבאה בחשבון של מידות הרכב - כגון נסיעה לא זהירה לאחור (רוורס) ללא הכוונה, חריגה מכמות המשקל המותרת לנשיאה ברכב, היתקלות באובייקטים בחלקו העליון של הרכב וכיוצ"ב
 נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה ע"י נהג שאינו מורשה לנהוג ברכב ע"פ תנאי החוזה
 שימוש ברכב שלא למטרה שלמענה הושכר (כגון למטרות מסחריות, תחרויות, פרסום וכדומה)
 עזיבת מקום תאונה ללא דיווח למשטרה ולחברת ההשכרה
 נטישת רכב וכיוצ"ב

* השוכר יישא בכל ההוצאות הכרוכות בתיקון נזק שייגרם לצמיגי הרכב ו/או לשמשת הרכב. (במקרה של נזק בשמשה מפגיעת אבנים, אין מתקנים את השמשה מטעמי בטיחות אלא יש להחליף את כל השמשה.) 
חשבונית התיקון של חברת ההשכרה היא מחייבת. באפשרות השוכר להגיש הערכת תיקון מטעם בעל מקצוע מורשה, עם חזרתו לתחנה.

ביטוח החזר השתתפות עצמית
מומלץ לרכוש ביטוח החזר השתתפות עצמית (אפשרי כהרחבה של ביטוח נוסעים). לקבלת הצעה ולרכישה

איסוף והחזרה

איסוף הרכב והחזרתו הם באותה תחנה. במקרים מיוחדים בלבד תתאפשר השכרה לכיוון אחד ובתוספת תשלום.
קבלת הרכב והחזרתו הן בתחנות ההשכרה בלבד. לא ניתן לקבל רכבים בשדה התעופה, גם לא בתוספת תשלום.
לא ניתן להחזיר או לקבל רכבים מחוץ לגרמניה, גם לא בתוספת תשלום.

ימים ושעות קבלת רכבים
ממאי עד אוקטובר בימים שני-שישי בין השעות 15:00-17:00 ובשבת בשעה 10:00.
בשאר התאריכים  בימים שני-שישי בין השעות 15:00-16:00 בשבת סגור.
חשוב: יש להגיע לתחנת ההשכרה לפחות שעתיים לפני סגירתה, ובכל מקרה לא פחות משעה לפני הסגירה.
בשיא העונה ייתכנו עיכובים בתהליך מסירת הרכב. מומלץ לא להזמין מעבורות ביום איסוף הרכב.
ימים ושעות החזרת רכבים
ממאי עד אוקטובר בימים שני-שישי בין השעות 09:00-10:00 ובשבת בשעה 10:00.
בשאר התאריכים בימים שני-שישי בין השעות 10:00-11:00 בשבת סגור.
חשוב: במידה ואתם מתכננים טיסה חזרה באותו יום של החזרת הרכב, יש להעדיף טיסות בערב או אחר הצהריים כדי לקחת מרווח בטחון. זיכרו שעליכם להיות בשדה התעופה כשלוש שעות לפני המראה, וקחו בחשבון את זמן החזרת הקרוואן ואת זמן הנסיעה מתחנת הקרוואנים לשדה התעופה.
איסוף והחזרה ביום שבת
איסוף רכב ביום שבת כרוך באישור מראש ובתוספת של 75 אירו. (89 אירו ב-2024)
החזרת רכב ביום שבת כרוכה באישור מראש ובתוספת של 75 אירו. (89 אירו ב-2024)
חגים וימי ראשון
בימי ראשון ובחגים התחנות סגורות. אין קבלה או החזרה של רכבים.
איסוף ו/או החזרה מחוץ לשעות הרגילות
שעות קבלת הרכב והחזרתו הן מחייבות ואינן גמישות.
איסוף בבוקר בימים שלישי עד שישי אפשרי באישור מיוחד ובתוספת תשלום עבור יום שכירות נוסף
החזרה אחה"צ אפשרית באישור מיוחד ובתוספת תשלום עבור יום נוסף.

נוהלי איסוף הרכב
ביום קבלת הרכב בתחנה, יש לקחת בחשבון לפחות שעה להסברים והדגמות על השימוש במוטורהום. בעונת השיא ייתכנו עיכובים וקבלת הרכב עשויה להתארך מעבר לזמן זה. ההסבר ניתן באנגלית או בגרמנית. מומלץ להביא נייר וכלי כתיבה. יש להציג רשיונות (ישראלי ובינלאומי) וכן דרכונים.
זמן ההדרכה נועד לכם ולטובתכם. על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה, לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר - יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב. בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין. נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה. עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.  בתום התהליך תתבקשו לחתום על חוזה השכירות וטופס שחרור, המעיד כי הרכב נמסר לשביעות רצונכם. הצדדים מכירים בכל המסמכים (למשל דוח מסירת הרכב) כמחייבים, גם ללא חתימה.

נוהלי החזרת הרכב
הרכב יוחזר נקי מבפנים, עם מכל דלק מלא, מכל AdBlue מלא, מכלי מים ושירותים מרוקנים. במידה והרכב לא יחזור באותו מצב - הלקוח יחויב בתשלום עבור הדלק (2.5 אירו לכל ליטר), בדמי ניקיון של פנים הקרוואן (מינימום 150 אירו) ודמי ריקון מיכל השירותים (150 אירו). 
חשוב!  - שעת ההחזרה בחוזה היא מחייבת ועל הלקוח להגיע לתחנה בזמן שנקבע כאשר הרכב כבר נקי ומכליו מרוקנים. אין אפשרות לנקות את הרכב בתחנה ! לקוחות שיגיעו לתחנה ויתחילו רק אז לנקות את הרכבים - ייקנסו כמפורט לעיל בסעיף "החזרה מאוחרת", בנוסף לקנס על ניקיון.
חשוב! - בזמן החזרת הרכב, על הנציג בתחנה לחתום על טופס המאשר את החזרת הרכב. ללא חתימת הנציג, כל ההוצאות יחולו על השוכר, במיוחד אם הרכב הושאר בתחנה מחוץ לשעות הפעילות.
החזרה מאוחרת - במקרה של החזרה מאוחרת מעבר לשעה שנקבעה בחוזה - ייגבה תשלום בגובה 30 אירו לשעה לשלוש שעות הראשונות. לאחר מכן ייגבה מקסימום בגובה יום השכרה מלא. במקרה של תביעות שיגרמו לחברה עקב החזרה מאוחרת- השוכר ישא באחריות. שימוש ברכב מעבר לזמן שנקבע הוא הפרה של החוזה ואינו מהווה הסכמה להארכתה של תקופת השכירות.
החזרה מוקדמת - לא יינתן החזר בגין החזרה מוקדמת מהזמן שנקבע בהסכם או עבור ימים שלא נוצלו.
טיסות חזרה ביום ההחזרה - החזרת הרכב עשויה להתארך יותר מן הצפוי. משום כך מומלץ לא לקבוע את החזרה בטיסות בוקר,אלא משעות אחר הצהרים ואילך. יש להביא בחשבון התייצבות בשדה התעופה לפחות שעתיים וחצי לפני טיסה וכן זמן הגעה לשדה.

תיאום טיסות
האחריות להזמנת טיסות חלה על הלקוח. מוטורהום ישראל אינה אחראית להזמנת טיסות, אלא רק במסגרת חבילות טוס וסע במידה והוצעו ללקוח.
בעת הזמנת הקרוואן על הלקוח לספק פרטי טיסה מדויקים. במידה והלקוח לא סיפק פרטי טיסות, האחריות על תיאום הזמנים תחול עליו.

הגעה לתחנות / העברות
חברת ההשכרה אינה מספקת שירות העברות - גם לא בתוספת תשלום.
על הנוסעים להגיע לתחנות ההשכרה ולחזור מהן באופן עצמאי, במונית, ברכבת, או באוטובוס לפי דף ההנחיות שיסופק.  מסיבות בטיחותיות, לקוחות המגיעים בטיסות בינלאומיות ארוכות (טרנסאטלנטיות*) אינם רשאים לנהוג במוטורהום ביום ההגעה ומתבקשים ללון בלילה הראשון במלון. (*אין הכוונה לטיסות מישראל)

שעות פעילות התחנות
מינואר עד תחילת אפריל ומתחילת נובמבר עד סוף דצמבר - התחנות פתוחות בימים שני עד שישי בין השעות: 09:00-17:00. שבת - סגור.
ממאי עד אוקטובר - התחנות פתוחות בימים: שני עד שישי בין השעות: 08:00-18:00 ובשבת בין 09:00-11:00 (באישור מראש).
כל התחנות סגורות בימי ראשון ובחגים ע"פ הרשימה שלהלן:

חגים 2024
1 בינואר (ראש השנה האזרחי)
6 בינואר (כל התחנות) (מינכן)
8 במרץ (יום האישה – רק בברלין)
29 במרץ (יום שישי הטוב)
30 במרץ
1 באפריל (פסחא)
1 במאי
9 במאי
20 במאי
30 במאי (דיסלדורף, פרנקפורט, מינכן)
15 באוגוסט (מינכן)
3 באוקטובר (יום איחוד גרמניה)
31 באוקטובר (ברלין, המבורג)
1 בנובמבר (דיסלדורף, מינכן)
24-26 בדצמבר (כריסטמס)
31 בדצמבר 2024-1 בינואר 2025 (ראש השנה האזרחי)

דלק, גז והוצאות שוטפות
עלויות תפעול נורמליות שוטפות ודלק - על חשבון הלקוח.
דלק - הרכב יימסר עם טנק דיזל מלא ויוחזר עם טנק דיזל מלא. רכב שלא יוחזר עם טנק דלק מלא יחויב בתשלום בסך 2.5 אירו לכל ליטר דיזל.
גז - הרכב נמסר בדר"כ עם מכל גז ראשון מלא ומכל שני מלא חלקית. (בדגמים בהם ישנם שני מכלים). מילוי גז במידה ונגמר, היא באחריות הלקוח ועל חשבונו. אין צורך להחזיר את מכל/י הגז מלא/ים.
ב-2024 ניתן לשכור מכל גז שני מלא בהזמנה מראש בלבד.

קנסות על נקיון / דלק
רכב שיוחזר כשאינו נקי מבפנים יחויב בדמי ניקיון  בסך 150 אירו או יותר, לפי הצורך.
רכב שיוחזר כשמכלי המים והשירותים אינם מרוקנים יחוייב ב-150 אירו עבור ריקון המכלים.
רכב שלא יוחזר עם טנק דלק מלא יחויב בתשלום בסך 2.5 אירו לכל ליטר דיזל.

אחריות ותחזוקה
השימוש בקרוואן הוא למטרת נופש וטיול בלבד. חל איסור מוחלט להשתמש ברכב למטרות אחרות, תחרויות, אירועי ספורט, מבחני רכב מכל סוג או להובלת חומרים דליקים, רעילים או מסוכנים או לבצע כל פעולה אחרת המהווה עברה על החוק, או כל שימוש אחר שמנוגד לחוזה, במיוחד באזורים שאינם מיועדים לנהיגה.
אין להשכיר את הרכב לגורם אחר.
אין לנהוג בדרכים לא סלולות או שאינן מיועדות לנהיגה.
השוכר מחויב לדווח לתחנת ההשכרה בכל מקרה של נזק או תקלה מכנית שנגרמו לרכב או לציוד במהלך תקופת השכירות.
באחריות השוכר לנהוג ברכב בזהירות, לבדוק שמן מנוע, נוזלים, לחץ בצמיגים ורמת התחממות של הרכב בכל תדלוק.  נזקים שייגרמו מהזנחה בדרך תפעול הרכב ואחזקתו הם באחריות הלקוח. הסברים על אופן אחזקת הרכב  ותפעולו ניתנים בתחנת האיסוף.
באחריות השוכר לוודא כי הרכב יהיה נעול כראוי.
השוכר יישא באחריות המלאה לכל נזק שייגרם בזמן נהיגה של נהג שאינו מורשה, כלומר  ששמו לא הופיע בחוזה ההשכרה כנהג.
השוכר יישא באחריות על נזקים שייגרמו לצד שלישי במהלך תקופת ההשכרה בגינן עשויות להיות תביעות צד שלישי נגד חברת ההשכרה.
כמו כן השוכר יישא באחריות לקנסות שיתקבלו בגין השימוש ברכב, כגון קנסות תנועה, חנייה וכדומה.

תיקונים
בכל מקרה של תקלה, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב או בציוד, חובה על השוכר לדווח לתחנת ההשכרה במהלך תקופת ההשכרה ובסמוך לארוע.
ניתן לבצע תיקונים הכרחיים ללא אישור עד סכום של 150 אירו. לתיקונים מעל 150 אירו נידרש אישור מראש ממרכז שירות הלקוחות באמצעות קו הסיוע הטלפוני. לא יינתן כל החזר כספי מבלי שנרשמה פנייה טלפונית!  החזר הוצאות עבור תיקונים מאושרים מראש - יוחזרו כנגד הצגת קבלות בלבד.
ערכת כלים לתיקון הרכב אינה מסופקת, שכן חל איסור על הלקוח לבצע תיקונים ברכב.

מדריך תפעול הרכב
לכל רכב מצורפת חוברת הוראות תפעול מטעם יצרן הרכב. במקרה של תקלה מכנית, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב, יש לקרוא תחילה את ההוראות בעיון ולנסות לפתור את הבעיה. חלק גדול מהבעיות עשויות להיפתר בדרך זו. במידה והלקוח אינו מצליח לפתור את התקלה בכוחות עצמו, עומד לרשותו קו סיוע טלפוני.

שירות דרכים וקו סיוע טלפוני
חברת ההשכרה מעמידה לרשות הלקוחות קו סיוע טלפוני וכן שירות דרכים. בכל מקרה של תקלה מכנית, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב, חובה על הלקוח להתקשר מיידית לקו הסיוע הטלפוני של החברה ולדווח על התקלה. בכל התקשרות יש לדאוג כי מספר הרכב ומדריך התפעול יהיו בהישג יד ולהצטייד בסבלנות עד לקבלת מענה. חברת ההשכרה לא תישא בהתחייבות מול הלקוח ללא דו"ח ממרכז הסיוע, המעיד כי הלקוח התקשר לקו הסיוע הטלפוני בעת האירוע.
בעת החזרת הרכב על הלקוח למלא דוח בכתב המתאר את ארוע הנזק או התקלות ברכב. הלקוח לא יהיה זכאי לתבוע פיצוי במידה ולא סיפק דו"ח כתוב!
חשוב: קיימים שני סוגי מוקד טלפוני:
1. מספר חירום של חברת ההשכרה המיועד לסיוע במקרה של נזק במערכות הקרוואן (חשמל, מים, ביוב, מקרר, גז, חימום, פרגולה וכדומה)
2. מספר חירום של יצרן הרכב (פיאט או פורד) המיועד לסיוע במקרים של תקלות מכניות ברכב עצמו (מנוע, ברקסים, נורת אזהרה, הילוכים וכדומה).

תאונות
במקרה של תאונה, שריפה, גנבה או התנגשות עם בעלי חיים, על הלקוח לדווח מיידית למשטרה ולמרכז חברת ההשכרה במינכן. אין לעזוב את מקום האירוע מבלי דיווח לגורמים הנ"ל. יש להציג דו"ח משטרה על הנזק בכתב, כולל שרטוט האירוע, שמות כל הנוסעים המעורבים באירוע, כתובותיהם, חתימה של שני הצדדים ומספר לוחית הרישוי של הרכבים המעורבים וכן פרטי עדים. כל האמור לעיל תופס גם במקרה של נזק שנגרם מהיתקלות או שפשוף עם מבנים, בניינים וכיוצ"ב.

פגיעה ברכוש או ברכב אחר כשהבעלים אינו נוכח - כך עליכם לפעול
כאשר אתם מטיילים עם קרוואן באירופה, חשוב לדעת את החוקים המקומיים ששונים מהנהוג אצלנו.
בישראל, אם פגעתם עם רכבכם ברכב אחר וזאת כאשר בעליו אינו נוכח, נהוג לעיתים להשאיר פתק עם פרטי הצד הפוגע.
באירופה לעומת זאת הכללים אחרים לגמרי:
* במקרה שפגעתם ברכב אחר או בנכס/רכוש של מישהו, עליכם לחפש את הבעלים וליידע אותו.
אם לא הצלחתם למצוא את הבעלים, עליכם להמתין לפחות 30 דקות במקום האירוע. אם הבעלים לא הגיע למקום אחרי חצי שעה, עליכם לפנות למשטרה וליידע אותה בפרטי האירוע.
חשוב מאוד - אין להשאיר פתק על הרכב ולנסוע – זוהי עבירה פלילית שנחשבת ל"פגע וברח"!
הענישה במקרה של בריחה ממקום תאונה היא קנס כבד, 1,000 אירו מינימום! במידה והיה עד שראה את התאונה, הוא עלול לדווח למשטרה והשוטרים יחכו לכם במקום בו אתם אמורים להחזיר את הקרוואן ורשאים לעכב אתכם מלעלות לטיסה! הפרוצדורה לאחר מכן עשויה לארוך שעות רבות שבסופן תחויבו לשלם קנס ופיקדון.
* שימו לב! החוק אינו מבחין בין נזק גדול לבין שריטה קטנה. התנהלות שגויה מצידכם עלולה להוביל לקנסות כבדים ולהסתבכות עם המשטרה.

רכב חילופי
במידה ואין רכב מהקטגוריה שהוזמנה, מסיבות שאינן בשליטת החברה, החברה שומרת לעצמה את הזכות לספק רכב מקטגוריה דומה או גבוהה יותר עם אותו ציוד, ללא חיוב נוסף. במידה והוצע רכב מקטגוריה נמוכה יותר בהסכמת הלקוח, יוחזר לו ההפרש במחירים בין השניים. במידה ויהיו הוצאות נוספות בגין קבלת רכב גדול יותר כמו כבישי אגרה, מעבורות וכדומה, העלות תכוסה ע"י השוכר בלבד.

מגבלות גיאוגרפיות / מזרח אירופה
ניתן לנסוע למדינות מערב אירופה ללא אישור: אנדורה, אוסטריה, בלגיה, דנמרק, פינלנד, צרפת, אנגליה, אירלנד, איטליה, ליכטנשטיין, לוקסמבורג, מונקו, הולנד, נורבגיה, פוטוגל, ספרד, שבדיה, שוויץ, סלובניה וקרואטיה.
על מנת להיכנס למדינות הבאות נדרש אישור מראש:  אלבניה, בוסניה הרצוגובינה, האיים הקנריים, קפריסין, צ'כיה, אסטוניה, יוון, הונגריה, פולין, מקדוניה, מלטה, איסלנד, סלובקיה, לטביה, ליטווניה,סרביה ומונטנגרו.
חל איסור מוחלט להכנס למדינות הבאות: בלרוס, בולגריה, רומניה, אוקראינה, מולדובה, רוסיה, טורקיה, אירן ,עירק ,מרוקו, טוניסיה, סוריה או ישראל.
לנסיעה למדינות מזרח אירופה: יש צורך באישור מיוחד מראש, והלקוח יידרש לחתום על הצהרה כי יחנה את הרכב במקומות מסודרים בלבד. יש לקחת בחשבון כי קבלת שירות במקרה של תקלה טכנית או תאונה עלול להיות בעייתי יותר במזרח אירופה.

כבישי אגרה ו-Low Emmission Zones
באופן כללי על השוכר מוטלת האחריות לבדוק בעצמו מראש את המידע הקשור לכבישי אגרה וכן לאזורים באירופה שבהם מגבילים תנועת כלי רכב העשויים לגרום לזיהום אויר (Low Emmission Zones) במדינות אליהם מיועדת נסיעתו ולהתכונן בהתאם. אי ציות או התעלמות מהכללים יגרמו לחיובים וקנסות מצד הרשויות. 
Low Emmission Zones - כל הרכבים מדגמי Ger1 נושאים מדבקה ירוקה המתירה תנועה חופשית בגרמניה באזורים האלה וכן מדבקה צהובה המתירה תנועה בצרפת באזורים אלו.
להלן מידע על כבישי אגרה בכמה ממדינות אירופה.
למידע נוסף ניתן להיעזר באתרים מתמחים לדוגמא:
www.tolls.eu מידע על כבישי אגרה באירופה
https://www.urbanaccessregulations.eu מידע על Low Emmission Zones באירופה
כבישי אגרה באוסטריה: רכבים שמשקלם עד 3.5 טון נדרשים להדביק על שמשת הרכב מדבקה הנקראית Vignette אותה ניתן לרכוש בתחנות דלק בגרמניה לפני מעבר הגבול לאוסטריה. נכון ל-2018 - עלות מדבקה ל-10 ימים - 9 אירו. במידה ולא שמתם מדבקה- תידרשו לקנס עד 220 אירו במידה ותיתפסו ע"י שוטר אוסטרי!  רכבים שמשקלם מעל 3.5 טון נדרשים לרכוש קופסת GO-Box - מכשיר בגודל קופסת סיגריות הפועל על עקרון של טלכרט ומודד את הקילומטראז שעברתם ועל פי זה מחייב את התשלום. את המכשיר מצמידים לשמשת הרכב. ניתן לרכוש אותו בתחנות דלק לפני מעבר הגבול בין גרמניה לאוסטריה ומחירו 80 אירו. הקנס במידה ועצר אתכם שוטר כ- 220 אירו!  יש לטעון את המכשיר ב-50 אירו נוספים בכל פעם שכמות הק"מ עומדת להיגמר. בהחזרה, יש להזדכות על המכשיר בנקודת מכירה אוסטרית לפני החזרת הרכב בתחנת ההשכרה בגרמניה. שם ניתן לקבל החזרה במידה ונשארו ק"מ בלתי מנוצלים. כל הרכבים בקטגורית משקל מעל 4 טוןמצוידים מראש בGO-Box- "גו בוקס" -  בעת החזרת הרכב הלקוח יידרש לשלם בעבור כבישי האגרה באוסטריה ע"פ מה שיראה המכשיר
כבישי אגרה באיטליה: לפני הכניסה לכביש מהיר, יש למשוך כרטיס ולשלם עבור הקילומטר אז שעברתם ביציאה.
כבישי אגרה בשוויץ: יש לרכוש במעבר הגבול (ובתחנות דלק הקרובות לגבול) מדבקה  לרכב הנקראת Vignette המאפשרת לנהוג באוטוסטרדות בשוויץ. נכון ל-2018 – עלות המדבקה 40 אירו והיא תקפה לשנה.
כבישי אגרה בסלובניה: חובה לרכוש מדבקה Vignette לכבישי אגרה בסלובניה, בתחנות דלק, סופרמרקטים SPAR  וקיוסקים לפני מעבר הגבול. נכון ל-2018 - עלות מדבקה שבועית 15 אירו ומדבקה חודשית 30 אירו. הקנס לנסיעה ללא מדבקה עשוי להגיע ל- 300-800 אירו!!!
כבישי אגרה בנורבגיה: בנורבגיה יש הרבה כבישים וגשרים שהמעבר בהם כרוך בתשלום אגרה. תשלום במקום אינו אפשרי, יש רק מצלמות ותקבלו קנס. אז מה עושים כדי להמנע מקנסות ?  רכבים במשקל של עד 3.5 טון - יש להירשם מראש, לפני הטיול, למערכת הנורבגית לכבישי אגרה. יש ליצור חשבון אישי באתר www.epass24.com . תקבלו קישור במייל באמצעותו תפעילו את החשבון וזה ישמש אתכם במעבר בכל הכבישים בנורבגיה. בשלב שני יש לרשום את המוטורהום ששכרתם. את זאת ניתן לעשות רק בעת קבלת הרכב עם הפרטים שתקבלו בתחנת ההשכרה (מספר לוחית וכו). רכבים במשקל של למעלה מ-3.5 טון חייבים לקבל מתקן מיוחד מארגון Autopass  הנורבגי. את זאת ניתן לרכוש במעברי הגבול הנורבגי וכן בתחנות מעבורות.
כבישי אגרה בשבדיה: בשבדיה ישנם גשרים קטנים רבים בתשלום וכן תשלום בערים שטוקהולם וגוטבורג. אין אפשרות לתשלום בכביש עצמו יש רק מצלמות ותקבלו את הבקשה לתשלום שבועות אחר כך. הסכומים אינם גבוהים בין חצי אירו לשני אירו לכל מעבר. חברת ההשכרה של דגמי GER1 מאפשרת רכישה מראש של "מנוי" ב-10 אירו המאפשר מעבר חופשי בכל הכבישים בשבדיה, לא כולל כמובן את Oresund bridge, הגשר הגדול המחבר את קופנהגן שבדנמרק עם מלמו שבשבדיה.  את המנוי מומלץ לרכוש מראש בעת ההזמנה לקרוואן. ניתן גם לרכשו בתחנה בהמבורג ביום איסוף הרכב. 
המידע הניתן באתר מוטורהום הוא כללי בלבד. המידע ומחירי האגרות עשויים להשתנות.

כסאות בטיחות
חברת ההשכרה מספקת כסאות בטיחות בהתאם לזמינות בתחנות, אך אינה אחראית לחיבור הכסאות לרכב. על השוכר לחבר את כסאות הבטיחות באופן עצמאי.

בעלי חיים
באופן עקרוני ניתן לצרף בעלי חיים, אולם באחריות השוכר לדאוג כי הרכב יוחזר נקי וללא נזקים. יש לדווח על נסיעת בעל חיים ועל גודלו לפני ביצוע הזמנה ולקבל אישור מחברת ההשכרה.

עישון
העישון אסור בכל הרכבים. במידה והלקוח יפר איסור זה, חברת ההשכרה רשאית לסיים את החוזה לפני תום תקופת ההשכרה ולחייב את הלקוח בהוצאות ניקוי על סך 500 אירו וכן בעלויות השבתה בשל אי-השכירות הזמנית של הרכב בגין עבודות ניקיון אלו.

חשוב - כללי זהירות
כנגד קיפאון - במקומות בהם הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס מעלות, בחורף בעיקר, יש סכנה של קפיאת המים במערכות הרכב השונות. על מנת למנוע זאת יש לדאוג לחימום הרכב באופן רציף וכן לדאוג לרוקן את המים מיד לאחר השימוש כדי למנוע קפיאה. חימום הרכב מופעל אוטומטית בזמן נסיעה. בזמן חנייה יש לדאוג לחימום. על מנת שהגז לא ייגמר מהר- רצוי להפעיל את החימום על דרגה נמוכה. הסברים על השימוש ברכב במקרים אלו ניתנים ביום קבלת הרכב בתחנה ובמדריך התפעול. הסברים על השימוש ברכב במקרים אלו ניתנים ביום קבלת הרכב בתחנה ובמדריך התפעול. 
כנגד התלקחות - בכל תדלוק או מילוי גז ולפני כל תחילת נסיעה, יש להקפיד על כיבוי המנוע וכל המערכות הפועלות על גז: מקרר, מחמם מים, כיריים, תנור וכדומה.

ביטול מטעם ספק הרכב
חברת ההשכרה המקומית רשאית לבטל את החוזה במקרים הבאים:
- השוכר לא שילם במועד עבור השכירות או עבור הפיקדון
- השוכר לא הציג את המסמכים הנדרשים בתחנה (רישיון, דרכון), גם לאחר 1-2 ימי חסד שניתנו לו כדי להשיג את המסמכים
- במקרה של כוח עליון או מצב אחר שאינו בשליטת חברת ההשכרה (למשל במקרה של עיכוב באספקת חלקים מטעם היצרן), אשר בגללו החברה אינה מסוגלת לספק את הרכב - במצב כזה החברה תיידע את השוכר מראש באופן מיידי ותאפשר לו לדחות את ההזמנה לתאריכים או לקבל החזר כספי.
- ההזמנה בוצעה  עם פרטים לא נכונים או כוזבים
- מטרת ההשכרה אינה לצרכים חוקיים

איתור רכבים
חברת ההשכרה רשאית להתקין בקרוואנים אמצעים לאיתור הרכב.

תלונות / תביעות
מערכת היחסים החוזית בין הלקוח לחברת ההשכרה תהיה כפופה אך ורק לחוק הגרמני. זה חל על כל מערכת היחסים המשפטית כולל מחלוקות ותביעות נגד השוכר או נגד שאר הנוסעים.

כללי
כל התמונות והמידות המופיעות בפרסום הן להמחשה בלבד. ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב או מודל ספציפי. ייתכנו שינויים הנובעים מדגמים שונים באותה קטגוריה. התנאים בעברית באתר מוטורהום הם תרגום חופשי של התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית. בכל מקרה של אי התאמה או סתירה, הנוסח הקובע הינו נוסח התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית, שעליהם חותם הלקוח ביום קבלת הרכב.

לתנאים המקוריים באנגלית מ-4 בפברואר 2022 - קובץ PDF

חשוב לדעת
תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב.

קבלו הצעה