תנאים כלליים

תנאים כלליים

NZ2 / Hitop
מחירים | תנאים

תנאים כלליים לדגמי NZ2

בתוקף עד 31 במרץ 2024

ביטול ושינויים
כיסוי ביטוחי
איסוף והחזרה
כסאות בטיחות

חישוב ימי ההשכרה
יום ראשון ואחרון נחשבים כל אחד כיום השכרה ללא קשר לשעת האיסוף או ההחזרה.
לכל ההשכרות נדרש מינימום של 7 ימים.
בין התאריכים 20 בדצמבר עד 10 בינואר נדרש מינימום של 10 ימים.
בין אוקטובר למרץ, אם ההשכרה היא מהאי הצפוני לאי הדרומי - נדרש מינימום של 10 ימים.
מידע זה כפוף לשינויים.

השכרה לטווח ארוך
הנחה מיוחדת 5% תנתן על המחיר היומי להזמנות של 21 ימים ומעלה.

הזמנות ותשלומים
ההזמנה בתוקף רק לאחר אישור בכתב מהספק המקומי.
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב מסוים.
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה בש"ע ל-5% מסה"כ ההזמנה, מינימום 250$ נ"ז בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד.
תשלום מלא נדרש עד 65 ימים לפני יום קבלת הרכב, לפי שער דולר נ"ז מזומנים גבוה ביום התשלום.
חבילת "הכל כלול" לתשלום מראש - יש להזמין מראש לא יאוחר ממועד התשלום הסופי.
התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד.
לתשלום בהעברה בנקאית, צ'ק או מזומן או פריסת תשלומי קרדיט - יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.
על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.

דמי ביטול לקבוצה 
לקבוצות של 5 רכבים או יותר יחולו דמי ביטול נפרדים וכן תנאים שונים.

דמי ביטול

ביטול הזמנה ייעשה ע"י הלקוח בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים לפי הסכום הכללי של ההזמנה ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית ובכפוף לאישור מספק הרכב.
דמי הביטול נקבעים  ע"י חברת ההשכרה בחו"ל. במקרה של ביטול הזמנה תוך 14 יום מיום ביצוע הזמנה, יגבו דמי הביטול ישירות ע"י חברת ההשכרה בחו"ל, ומוטורהום ישראל תגבה דמי טיפול עבור הייעוץ שניתן עד לביצוע ההזמנה.
לידיעתך, ככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, סעיפים 14ג(ג) ו-14ה לחוק הגנת הצרכן, מאפשרים ביטול תוך 14 יום מיום ההזמנה ו-4 חודשים לאוכלוסיות מיוחדות (להלן "התקופה"). ע"פ תיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, במקרה של שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל (כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה) באפשרותך לבחור בין החלופות הבאות:
א. ביטול הזמנה בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות.
ב. ביטול הזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק תוך כדי "התקופה" בתוספת של 10% מסך כל עלות העסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. למען הסר ספק, על ביטול שיבוצע מחוץ ל"תקופה" יחולו דמי הביטול הרגילים כמפורט מטה.

דמי ביטול
65 יום או יותר לפני יום האיסוף - 5% מסך כל עלות ההזמנה (מינימום 250$ נ"ז)
26-64 ימים לפני יום האיסוף - 15% מסך כל עלות ההזמנה (מינימום 350$ נ"ז)
10-25 ימים לפני יום האיסוף - 25% מסך כל עלות ההזמנה (מינימום 500$ נ"ז)
4-9 ימים לפני יום האיסוף - 55% מסך כל עלות ההזמנה 
3 ימים או פחות לפני יום איסוף הרכב או אי-הגעה - 100% מסך כל עלות ההזמנה
בכל מקרה של ביטול הזמנה ייגבו דמי טיפול בסך 100$ נ"ז בנוסף לדמי הביטול

שינוי הזמנה לפני תחילת ההשכרה
שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית. ניתן לבצע שינוי בהזמנה לאחר אישורה, עד 65 יום לפני יום האיסוף, בכפוף לזמינות ולאישור מהספק המקומי.
שינוי הזמנה ייחשב שינוי בתאריך האיסוף, שינוי בתאריך ההחזרה, שינוי יעד האיסוף, שינוי יעד ההחזרה, שינוי דגם/קטגוריה כולל שינוי לדגם קטן יותר, שינוי שם השוכר.
המחיר היומי אינו קבוע ועשוי להשתנות כל שבוע בכפוף להיצע וביקוש.  מחיר ההשכרה מקובע לפי המחיר ביום בו בוצעה ההזמנה. כל שינוי לאחר שההזמנה אושרה יגרור תמחור מחדש של כל ההשכרה, לפי המחיר ביום השינוי או לפי המחיר המקורי, הגבוה מבין שניהם. בנוסף יחולו דמי שינוי של 50$ נ"ז עבור כל שינוי שיבוצע עד מועד התשלום הסופי ו-95$ נ"ז עבור כל שינוי לאחר שההזמנה שולמה במלואה.
הנחות מיוחדות שניתנו בהזמנה המקורית עשויות להתבטל.
קיצור תקופת השכירות או הפחתת פריטים לאחר שההזמנה שולמה במלואה, אינה מזכה בהחזר כספי.
כל בקשה לשינוי כפופה לזמינות הרכבים ולאישור בכתב ממרכז ההזמנות.
דמי הביטול נכנסים לתוקף בכל מקרה מרגע אישור ההזמנה המקורית, ללא קשר לשינויים שיבוצעו.

שינוי ביעד ההחזרה לאחר שההשכרה החלה
שינוי יעד ההחזרה לאחר שתקופת השכירות החלה - כפוף לאישור ממרכז ההזמנות ועלול להיות כרוך בקנס נוסף של עד 750$ נ"ז.
על השוכר ליצור קשר ישירות עם מרכז ההזמנות של החברה המקומית בטלפון 0800-831-900, לקבל את אישורם ולשלם להם ישירות.

הארכת תקופת ההשכרה לאחר שההשכרה החלה
שוכר המעוניין להוסיף ימים להשכרה לאחר שההשכרה כבר החלה, חייב ליצור קשר ישירות עם חברת ההשכרה המקומית בטלפון 0800-831-900 ולקבל את אישורה לשינוי. הימים הנוספים יתומחרו בלי קשר למחיר המקורי בו בוצעה ההזמנה.
התשלום עבור הימים הנוספים יבוצע מיידית וישירות על ידי חברת ההשכרה המקומית בכרטיס האשראי של הלקוח.
חריגה מהתקופה המוזמנת ללא אישור תגרור קנס בגובה 150$ נ"ז ליום בנוסף למחיר ההשכרה היומי.

השכרה מצטברת
ניתן לצבור ימי השכרה של מספר השכרות נפרדות ובכך להוזיל את מחיר ההשכרה. הצבירה אפשרית בתקופה של 3 חודשים בהשכרות לניו זילנד, אוסטרליה (של אותה חברה). לדוגמא: השכרה של 7 ימים והשכרה נוספת של 14 יום - תחשבנה יחד ל-21 יום (במקרה כזה היום הראשון של התקופה השניה - אינו נחשב במניין הימים).
יוצא מן הכלל - לא ניתן לצבור ימים בשילוב של קרוואן בניו זילנד עם השכרת רכב רגיל באוסטרליה. כדי לקבל את ההנחה יש לבצע את כל ההשכרות באותו זמן ולא במרווחי זמן. במידה והשכרה שנייה הוזמנה לאחר ההשכרה הראשונה במרווחי זמן, ההנחה תינתן רק על ההשכרה השניה. ההנחה אינה מצטברת על עלויות של ביטוח מורחב או חבילות "הכל כלול" למיניהן. להשכרות מעל 100 ימים סה"כ יחולו תנאים אחרים.

דמי ביטחון
• ביום איסוף הרכב בתחנה, על השוכר להפקיד דמי ביטחוןבאמצעות כרטיס אשראי בינלאומי בלבד. לא ניתן לשלם באמצעות המחאות (צ'קים) או במזומן.
דמי הביטחון עבור דגמי HiTop/Voyager הינם 5000$ נ"ז
דמי הבטחון עבור כל שאר דגמי NZ2 הינם 7500$ נ"ז
 דמי הביטחון יימשכו מיידית בפועל מחשבון הלקוח. יש לדאוג למסגרת בחשבון.
 כרטיס אשראי חייב להיות על שם השוכר עצמו.
 על בעל הכרטיס להיות נוכח במעמד קבלת הרכב והוא זה האחראי בפני חברת ההשכרה לכל נזק שייגרם לרכב.
 דמי הבטחון נושאים ריבית במעמד החיוב ויחויבו מיידית בפועל בכרטיס האשראי של הלקוח.
 דמי הביטחון יימשכו מיידית בפועל מחשבון הלקוח.
 במידה והלקוח רכש ביטוח מורחב בתחנה או חבילת "הכל כלול" מראש, לא ילקחו דמי ביטחון אך השוכר ידרש להשאיר את פרטי כרטיס האשראי לצורך בטחון.
 דמי הבטחון יוחזרו לחשבון לאחר תום הטיול, במידה והרכב הוחזר בזמן, למקום המוסכם, ללא נזקים, נקי מבפנים, עם מכלי המים והשירותים מרוקנים , ועם מכלי דלק, סולר וגז מלאים.
• על כרטיס האשראי להיות בתוקף לפחות ל-90 יום מעבר ליום החזרת הקרוואן.
 שינויים בשערי המטבעות אינם באחריות החברה.

כרטיסי אשראי
חברת ההשכרה מכבדת כרטיסי אשראי בינלאומיים (קרדיט או דביט) מסוג: ויזה, מאסטרכרד וכרטיסי אשראי בינלאומיים מסוג אמריקן אקספרס (רק קרדיט).
על כרטיסי אשראי ויזה ומסטרכרד תחול ריבית בגובה 2.7% שאינה מוחזרת.
על כרטיסי אמריקן אקספרס תחול ריבית של 5.2% שאינה מוחזרת.
חברת ההשכרה ממליצה על שימוש בויזה או מסטרכארד. שערי הריבית עשויים להשתנות.

שינוי בשערי המטבע
החיוב בכרטיסי אשראי מתבצע בדולר ניו זילנד החברה אינה אחראית לשינויים שעשויים להיגרם כתוצאה משינויים בשערי המטבעות.

קנסות על ניקיון
 רכב שיוחזר לא נקי מבפנים - יחויב בקנס בסך 250$ נ"ז (כולל נקיון עקב עישון בקרוואן שאסור מלכתחילה)
 רכב שיוחזר עם מכלים לא מלאים (דלק, סולר, גז) - יחויב בקנס בסך 125$ נ"ז
 רכב שיוחזר כאשר מכלי המים השחורים והאפורים לא מרוקנים - יחויב בקנס נוסף בסך 125$ נ"ז (ריקון מכלים כלול בחבילת Express Return Pack)

הזמנת מעבורות
במידה והלקוח הזמין מעבורת באמצעות חברת ההשכרה - התשלום עבור המעבורת ייגבה במלואו ביום איסוף הרכב בתחנה.

איסוף והחזרה

תחנות אוקלנד, כרייסצ'רץ וקווינסטאון פתוחות כל יום בין השעות 16:30-08:00.
כל התחנות סגורות בכריסטמס (25 בדצמבר).
יש להגיע לתחנות עד לשעה 15:30 לכל היאוחר!
חשוב: ללקוחות הבאים בטיסה טרנסאטלנטית - מומלץ ללון לילה ראשון במלון בשדה התעופה ורק למחרת בבוקר להגיע לתחנה עם ההסעה.
שימו לב - הסעה אחרונה משדה התעופה לתחנות יוצאת בשעה 16:00.
באחריות הלקוח לדווח לתחנה על כל איחור בטיסה.
איסוף או החזרה מחוץ לשעות הפעילות אינו אפשרי.
החזרה מאוחרת תחויב כיום שכירות נוסף.
לא יינתן החזר או פיצוי כספי בגין החזרה מוקדמת או איסוף מאוחר.

צ'ק אין מוקדם - חובה
הלקוח מחויב לבצע צ'ק אין מוקדם באתר החברה לפני יום איסוף הרכב, כדי לזרז את תהליך קבלת הרכב בתחנה.

אפליקציית Roadtrip App – חובה להורדה
על הלקוח להוריד את האפליקציה Roadtrip לאחר הזמנת הקרוואן.
האפליקציה מאפשרת ללקוח ללמוד על הקרוואן לפני ההגעה לתחנה ולהכין אותו לנסיעה.
איסוף הקרוואן בצורה מהירה בתחנה מסתמך על כך שהלקוח ראה את סרטון ההכנה לפני ההגעה. במידה והלקוח לא הוריד את האפליקציה לפני ההגעה הוא ידרש לכך בעת ההגעה.
• האפליקציה זמינה דרך חנויות האפליקציות השונות
• חשוב שהלקוח יבחר בה את הרכב המוזמן ומדינת הטיול בחלק My Profile כדי שהמידע שיוצג יותאם עבורו.
• באפליקציה יש מידע רב ושימושי כולל סרטון הדגמה על הקרוואן המוזמן וסרטוני הדרכה שונים.
• בנוסף ניתן למצוא באפליקציה מפות להורדה, הזמנת טיולים, חניונים ועוד.

העברות משדה התעופה
אוקלנד וכרייסצ'רץ' - חברת ההשכרה מפעילה הסעה חינם משדה התעופה לתחנת הקרוואנים וחזרה בכל יום, כל חצי שעה.

חשוב: ההסעה האחרונה לתחנה יוצאת משדה"ת בשעה 16:00 אחה"צ. לקוחות שמגיעים לשדה לאחר שעה זו יוכלו לקחת את ההסעה רק למחרת.
קווינסטאון - התחנה בקווינסטאון ממוקמת בשדה התעופה. איסוף או החזרה בתוספת 200$ נ"ז (אין תשלום כפול על איסוף והחזרה באותה התחנה).
לתיאום שעת ההסעה - יש להתקשר לתחנת האיסוף לאחר הנחיתה.
חשוב! בעת קבלת הרכב תתבצע הדרכה לתפעול הרכב בנוכחות נציג חברת ההשכרה. לאחר מכן יתבקש השוכר לחתום על חוזה השכירות.
זמן ההדרכה נועד לכם ולטובתכם. על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה, לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר - יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב. בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין. נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה. עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.

רישיון נהיגה
על הנהג להיות בן 21 לפחות ולשאת ברישיון נהיגה לפחות שנה.
על כל הנהגים להציג רישיון נהיגה ישראלי וכן רישיון בינלאומי באנגלית.

החזרה מוקדמת
במידה והרכב הוחזר לפני תום תקופת ההשכרה ולא משנה מאיזו סיבה, לא יינתן כל פיצוי כספי עבור הימים שלא נוצלו.
לא יינתן החזר בגין אי שימוש או אי ניצול פריטים שהושכרו.

החזרה מאוחרת
החזרה של הרכב מחוץ לשעות פעילות התחנה חייב להיעשות באישור מראש של החברה וכרוך בקנסות:
 החזרה מחוץ לשעות פעילות התחנה ללא אישור מראש – תגרור קנס בגובה 150$ נ"ז לכל יום השכרה, בנוסף למחיר ההשכרה היומי.
 החזרה מחוץ לשעות פעילות התחנה עם אישור מראש תגרור קנס בגובה 150$ נ"ז. כמו כן הלקוח יחויב לשלם תוספת ביטוח מורחב, היות והוא יהיה אחראי לרכב עד אשר יבדק על ידי צוות התחנה ביום שלמחרת.

תוספת חגים

115$ נ"ז תוספת חלה על כל השכרה עם איסוף/החזרה בתאריכים הבאים:
7 באפריל 2023
10 באפריל 2023
25 באפריל 2023
05 ביוני 2023
14 ביולי 2023
23 באוקטובר 2023
17 בנובמבר 2023
26 בדצמבר 2023
01 בינואר 2024
02 בינואר 2024
29 בינואר 2024
6 בפברואר 2024
25 במרץ 2024
29 במרץ 2024

כיסוי ביטוחי

כיסוי ביטוחי בסיסי
למטיילים בניו זילנד אנו ממליצים לרכוש ביטוח נוסעים דרך סוכנות ביטוח בישראל.
כל הרכבים מבוטחים בביטוח מקיף בגין נזק לרכב, לרכוש ולצד שלישי.
על הנהג תחול השתתפות עצמית של עד 5000$ נ"ז לארוע בדגמי HiTop/Voyager  ועד 7500$ נ"ז לארוע בשאר הדגמים, בכל מקרה של נזק או תאונה בהם נגרם נזק לצד שלישי, נזק לרכב המושכר כולל התנגשויות תאונות, נזק לחלונות ולצמיגים, הוצאות גרירה, גניבה,פריצה לרכב, שריפה, השבתת הרכב ומעשי אלימות וכן הוצאות בגין אובדן ימי השכרה במקרה של השבתת הרכב או תיקון אחרי תאונה (לא כולל מקרים בהם לא יחול כלל כיסוי ביטוחי - ראה סעיף "סייגים לביטוח").
ההשתתפות העצמית תופעל בלי קשר לצד האשם באירוע, ותיגבה בסמוך למועד האירוע בתום הדיווח לחברה. דמי ההשתתפות העצמית יוחזרו במידה והחברה תצליח לתבוע את הוצאות התיקונים מהצד השלישי. חברת ההשכרה רשאית לגבות דמי טיפול בסך 60$ נ"ז עבור כל נזק, בנוסף להשתתפות העצמית.

כיסוי ביטוחי מורחב – בתוספת תשלום - מומלץ!
קיימת אפשרות להוריד את סכום ההשתתפות העצמית לאפס.
הביטוח המורחב ניתן לרכישה מראש במסגרת חבילת "הכל כלול" בעלות של 59$ נ"ז ליום לדגמים בלי שירותים ומקלחת ו-65$ ליום לדגמים עם שירותים ומקלחת.  (חבילה זו כוללת גם ציוד נוסף כמפורט במחירון), או לרכישה בנפרד בתחנה ביום קבלת הרכב בעלות של 48$ נ"ז ליום לדגמים בלי שירותים ומקלחת ו-53$ ליום לדגמים עם שירותים ומקלחת. המחיר לא כולל ציוד נוסף. הביטוח המורחב משולם למקסימום 50 יום, גם אם תקופת ההשכרה ארוכה יותר.
עם רכישת ביטוח זה על הנהג לא תחול השתתפות עצמית לכל אירוע או תאונה בנפרד שבהם נגרם נזק לצד שלישי או נזק לרכב המושכר (לא כולל הסייגים). הפחתת ההשתתפות העצמית תופסת במקרים של נזקים לצמיגים וחלונות וכן מכסה מקרים של נזק לחלקו העליון או התחתון של הקרוואן.עם רכישת ביטוח מורחב, הלקוח לא יידרש לשלם דמי ביטחון, אלא רק להשאיר בתחנה את פרטי כרטיס האשראי.
לקוח שיבחר להישאר עם הביטוח הבסיסי בלבד צריך לקחת בחשבון שעלויות נזקים לקרוואן עשויות להיות גבוהות ולהגיע עד לסכום של 7500$ נ"ז עבור כל אירוע. חברת ההשכרה תחייב את הלקוח בגובה עלות הנזקים אוטומטית בעת החזרת הקרוואן, משום כך על הלקוח להביא זאת בחשבון ולהשאיר מספיק זמן לבדיקת הרכב ולהערכת הנזקים. אנו ממליצים לרכוש ביטוח מורחב וליהנות משקט נפשי בזמן הטיול.
חשוב: ההשתתפות העצמית חלה לכל אירוע או תאונה בניפרד, שבהם נגרם נזק לצד שלישי, נזק לרכב המושכר כולל התנגשויות, תאונות, תאונה עצמית כגון התהפכות, נזק לחלונות ולצמיגים, הוצאות גרירה, גניבה, שריפה, פריצה או מעשה ונדליזם וכן הוצאות בגין אובדן ימי השכרה במקרה של השבתת הרכב או תיקון אחרי תאונה.

סייגים לביטוח
לא יחול כל כיסוי ביטוח ועל השוכר תחול אחריות מלאה בכל מקרה של נזק שיגרם לרכבים או לצד שלישי במקרים הבאים:
• הפרה של תנאי הסכם השכירות
• כל נזק לחלקו העליון או התחתון של הרכב, אלא אם כן השוכר רכש מראש ביטוח מורחב  או חבילת הכל כלול.
• נזק שניגרם בשל חריגה במשקל שנושא הרכב מן הכמות המותרת ע"פ הוראות היצרן. כגון הסעת כמות נוסעים החורגת מן המותר לדגם שנשכר או הסעת מטען במשקל חורג.
• הקרוואן מיועד למטרות נופש בלבד. אין להשתמש ברכב למטרות תחרויות, הסעת סחורות או כל שימוש אחר ממטרת נופש וטיול.
• כל נזק כתוצאה ממים - שקיעה, חציית מים/ נחלים/נהרות, נסיעה על חופים, נסיעה באזורים מוצפים, ביצות וכדומה.
 אובדן, גניבה או נזק של חפצים אישיים ודברי ערך של השוכר או קרוביו, אלא אם הנזק נגרם בגלל רשלנות של חברת ההשכרה. מומלץ לא להשאיר חפצי ערך ברכב וכן לרכוש ביטוח מטען בניפרד.
 במקרה של התהפכות של רכב או תאונה עצמית אלא אם נרכשה חבילת "הכל כלול".
 נזק כתוצאה מהזנחה, זדון או התנהגות פזיזה (כגון ישיבה על גג הרכב).
 נזק שנגרם לרכב או לצד שלישי כאשר הנהג הואשם על ידי רשויות החוק המקומיות בעברה או אי ציות לחוקי התנועה, רשלנות/אי זהירות.
 נהיגה תחת אלכוהול/סמים.
 שימוש לא נכון בשמנים ודלקים. אין להשתמש בביו דיזל, Biofuel, מים או דלקים מזוהמים ואין למלא דלק במכל המים או מים במכל הדלק.
 נזק שניגרם כתוצאה משימוש לא נכון בשרשראות שלג.
 החזרה, שיקום או חילוץ של רכב ששקע ,נזנח, ניתקע בכל צורה.
 נהיגה ע"י נהג לא מורשה, או נהג שרישיונו פג תוקף, הושעה או נשלל, או שלא קיבל אישור מראש ונרשם כנהג בחוזה, או נהג שרישיונו מוגדר כנהג מתלמד או תחת תקופת מבחן.
 הסעת כמות נוסעים החורגת מן המותר לדגם שהושכר.
• הוצאות בגין מפתח רזרבי במקרים של אובדן או גניבת מפתחות הרכב או במקרה של רכב שננעל מבפנים.
• כל נזק שנגרם לרכב בגלל כלב או חתול של הנוסעים.

כסאות בטיחות
לפי החוק בניו זילנד - חובה על כל ילד מתחת לגיל 7 לשבת בכסא בטיחות עם הפנים בכיוון הנסיעה. אין לחבר כסאות בטיחות למושבים צידיים המאונכים לכיוון הנסיעה. כמו כן אין להושיב ילדים מתחת גיל 7 במושבים הקדמיים.
ישנם 2 סוגי כסאות להשכרה:
 כסא תינוק (עד גיל 4-3), מתחבר למושב הרכב האחורי (מומלץ לילד במשקל עד 18 ק"ג)
 כסא בוסטר (מגיל 4 ועד 8) מתחבר עם חגורת בטיחות למושב (מומלץ לילד במשקל 36-15 ק"ג)
חברת ההשכרה מספקת כסאות בטיחות בהתאם לזמינות בתחנות ההשכרה, אך אינה אחראית לחיבור הכסאות לרכב. על השוכר לחבר את כסאות הבטיחות באופן עצמאי.

דלק, גז והוצאות שוטפות
עלויות תפעול שוטפות ודלק הן על חשבון הלקוח.
 דלק - הרכב יימסר עם מכל מלא ויוחזר עם מכל מלא. רכב שלא יוחזר עם מכל דלק מלא יחויב בתשלום. אם נרכשה Express Return Pack, אין צורך להחזיר את מיכל הדלק מלא.
 גז - הרכב יימסר עם מכל  גז ראשון מלא ויש להחזירו מלא. במידה והמכל הראשון הוחזר ריק הלקוח יחויב ב-32-42 דולר נ"ז תלוי בדגם. במידה ונרכשה חבילת Express Return Pack אין צורך להחזיר את מיכל הגז מלא.

מס דיזל ממשלתי - Road User Charge Recovery 
תוספת מס דיזל תחושב ותשולם לאחר החזרת הרכב, בהתאם למספר הק"מ שנצברו.
 לדגמים HiTop/Voyager/Venturer/Venturer Plus/Discovery בעלות של 7.64$ נ"ז לכל 100 ק"מ
 לדגמים Explorer/Frontier נ"ז בעלות של 8.04$ נ"ז לכל 100 ק"מ
ייתכנו שינויים עקב עליית מיסים בניו זילנד

קנסות תנועה וחנייה
החברה רשאית לחייב את הלקוח בדמי טיפול בסך 60$ נ"ז בנוסף לגובה הקנס עצמו, בגין כל קנס על מהירות, דוח חנייה , קנס בגין תאונה כולל נזק לרכוש וצד שלישי, במידה ולא דווחו לתחנה ביום ההחזרה. גם חניה שלא בקמפינגים מסודרים (Freedom Camping) היא עבירה בניו זילנד. חברת ההשכרה ראשית לחייב את הלקוח ב-60$ נ"ז דמי טיפול בנוסף לקנס עצמו גם במקרים אלו.

שירות דרכים
בכל בעיה הקשורה ברכב או לציוד, יש להתקשר ולדווח למוקד השירות הטלפוני תוך 24 שעות מגילוי הבעיה, על מנת לאפשר לחברה לפתור את הבעיה במהלך תקופת ההשכרה. לא יינתן כל פיצוי במידה והלקוח לא דיווח על התקלה. מוקד השירות (שיחת חינם): 0800-788-588

שירות הדרכים ניתן חינם במקרה של בעיה טכנית ברכב שלא באשמת הלקוח (כגון בעיה בייצור).
במידה והתקלה או הבעיה נגרמה באשמת הלקוח (למשל כתוצאה משימוש לא נכון במערכות או תפעול לקוי, למשל נסיעה כשמיכל הדלק ריק או פעולה שגורמת להתרוקנות המצבר וכדומה) – הלקוח יחוייב בעבור שירות הדרכים במינימום של 180$ נ"ז ובנוסף בהוצאות הכרוכות בבעלי מקצוע חיצוניים (כגון גרר).

במקרה של תאונה
 על הלקוח להשיג את השמות והכתובות של המעורבים בתאונה

 לעדכן את המשטרה המקומית בתאונה, ללא קשר לחומרת הנזק
 לא להודות באשמה ולא להאשים את הנהג השני
 במידת האפשר לצלם את לוחיות הרכבים המעורבים באירוע וכן את הנזקים שנגרמו
 להתקשר למוקד השירות של חברת ההשכרה (0800-651-080) תוך מקסימום 24 שעות ולתת דיווח מפורט
 בעת החזרת הרכב על הלקוח להציג בתחנת ההשכרה דו"ח משטרה, רשיון נהיגה ותמונות שברשותו
 קבלת רכב חלופי: 
אין התחייבות לקבלת רכב חלופי. אספקת רכב חלופי כפופה למספר גורמים כמו זמינות, מיקום הלקוח, מי האשם בתאונה ומשך הזמן הנותר לטיול. בכל מקרה על הלקוח להגיע לתחנת ההשכרה על חשבונו או שהחברה רשאית להציע ללקוח על הבאת הרכב אליו.
במקרה של תאונת התהפכות עצמית הלקוח יישא בכל ההוצאות הכרוכות בהחלפת רכב או הבאת הרכב אליו, בלי קשר לסוג הביטוח שנרכש.
השוכר יידרש לשלם דמי בטחון נפרדים עבור הרכב החלופי.

תיקונים
במקרים שבהם נגרם נזק לרכב שלא באשמת הלקוח, ניתן לקבל החזר הוצאות עבור תיקונים, עם הצגת קבלות בלבד.

הוצאות עד סכום של 100$ נ"ז - ללא אישור מיוחד. תיקונים מעל 100$ נ"ז - באישור מיוחד מראש בלבד מול החברה.
תיקוני צמיגים - במידה ולא נרכש ביטוח להפחתת ההשתתפות העצמית, הלקוח ישלם על עלות תיקון או החלפה של צמיגים במידה וניזוקו במהלך ההשכרה, אלא אם בדיקה מוסמכת ע"י מוסך המאושר ע"י חברת ההשכרה תוכיח שהצמיגים היו פגומים מלכתחילה.

הגבלות תנועה
חל איסור מוחלט לנהוג בדרכים שאינן סלולות, דרכי עפר או דרכים שאינן מתוחזקות כראוי.

יוצא הדופן היחיד אלו דרכי עפר מתוחזקות היטב באורך של 12 ק"מ או פחות שמובילות לחניון קרוואנים או אטרקציה מרכזית. בהנחה והלקוח מעוניין לסע על כביש עפר ארוך יותר מ-12 ק"מ כדי להכנס לחניון מוכר, יש לבקש אישור מיוחד מחברת ההשכרה שתלוי במצב הדרך, מזג האוויר ומרחק הנסיעה.
חל איסור לנוע בדרכים הבאות:
• (Skippers Road (Queenston
• (Ninety Mile Beach (Northland
• (Ball Hit Road (Mt Cook
• Bluff Road that runs between Kuatunu and Mataurangi
• (North of Colville Township (Coromandel Peninsula
• (The Crown Range Road (Queenstown
• (All ski field access roads (from 01 June to 31 October
החברה רשאית לאסור תנועה באזורים מסוימים שמזג האוויר בהם אינו מאפשר נהיגה בטוחה.
אם הנוסע יעבור על הגבלות התנועה ויסע עם הקרוואן בדרכים אסורות, החברה עשויה לגבות קנס של 300$ נ"ז על כל הפרה שזוהתה על ידה.

רכב חילופי
הזמנת הרכב היא לקטגוריה ולא לרכב ספציפי. במידה ומסיבה שאינה בשליטת החברה לא ניתן לספק את הרכב שהוזמן, לחברה הזכות לתת רכב חילופי דומה או רכב משודרג, ללא תוספת מחיר.  פעולה זו אינה הפרת חוזה ואינה מזכה את הלקוח בהחזר. במידה והלקוח יהיה מעוניין מרצונו החופשי ברכב אחר קטן/זול יותר- הדבר יתאפשר רק על בסיס רכב פנוי. במקרה כזה הלקוח אינו זכאי להחזר כספי.

בעלי חיים ועישון
• עישון - חל איסור מוחלט לעשן ברכבים. על המפרים יחולו קנסות.
• בעלי חיים – מותר להביא עד 2 כלבים או חתולים לקרוואן. תוספת של 299$ נ"ז תגבה לכל הזמנה עם בעל חיים. על בעלי החיים להיות רשומים, מטופלים נגד פרעושים וקשורים. בעת איסוף והחזרת הקרוואן על הלקוח לוודא שבעל החיים קשור ובליווי מבוגר מחוץ לסניף. על בעל החיים להיות נקי ויבש לפני שהוא נכנס לקרוואן. בזמן הנסיעה על בעל החיים להיות קשור בחלקו האחורי של הקרוואן כדי להמנע ממצב של הפרעה לנהג. חברת ההשכרה רשאית לגבות דמי נקיון בסך 250$ נ"ז עבור כל לכלוך שמקורו בבעל החיים.

כללי
המידע והתנאים עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת. הקרוואנים עשויים להיות שונים בצורתם מאלו המופיעים בפרסום. כל המידות הן בגדר הערכה בלבד.
התנאים הם תרגום חופשי של תנאי חברת ההשכרה המקומית בניו זילנד. במקרה של חוסר התאמה או חוסר דיוק, התנאים הקובעים הם אלו המקוריים.
לחוזה השכירות באנגלית עליו חותם השוכר בתחנה

חשוב לדעת: תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב. 

קבלו הצעה