תנאים כלליים

תנאים כלליים

CR / Compact Luxury croatia22
מחירים | תנאים

תנאים כלליים - קרואטיה - לדגמי KR

ביטול ושינויים
כיסוי ביטוחי
איסוף והחזרה
רישיון נהיגה
דמי ביטחון
כסאות בטיחות
מגבלות תנועה וכבישי אגרה

הזמנות ותשלומים
הזמנה בתוקף רק לאחר אישור בכתב מהספק המקומי .
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב מסוים.
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה בשווה ערך ל-500 אירו. המקדמה אינה מוחזרת במקרה של ביטול הזמנה.
תשלום מלא נדרש עד 55 לפני יום קבלת הרכב.
חיוב המקדמה והיתרה יבוצע בשקלים, לפי שער אירו מזומנים גבוה ביום התשלום, בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד שניתן בעת ההזמנה. לתשלום בהעברה בנקאית, צ'ק או מזומן או פריסת תשלומי קרדיט - יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.
על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%.
להזמנות שבוצעו פחות מ-55 יום לפני תאריך איסוף הרכב - נדרש תשלום מלא עם אישור ההזמנה.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.
חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה במידה ולא יתקבל תשלום בזמן.

מינימום ימי השכרה
המינימום הנדרש להשכרה הוא שבוע.

דמי ביטול

55 יום או יותר לפני יום האיסוף: 500 אירו
20-54 יום לפני האיסוף : 55% מסה"כ
4-19 יום לפני יום האיסוף: 85% מסה"כ
3 ימים או פחות לפני יום האיסוף או אי הגעה: 100%
בכל מקרה של ביטול ייגבו דמי טיפול בהזמנה בנוסף לדמי הביטול - 50 אירו אם הלקוח הודיע על ביטול יותר מ-7 ימי עסקים לפני יום תחילת השכירות, 90 אירו אם הביטול חל 7 ימי עסקים או פחות לפני יום תחילת השכירות.
הודעת ביטול תתקבל בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים מסכום ההזמנה הכולל, ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית, באותה תחנת השכרה ובכפוף לזמינות ולאישור מספק הרכב.
לידיעתך, ככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, סעיפים 14ג(ג) ו-14ה לחוק הגנת הצרכן, מאפשרים ביטול תוך 14 יום מיום ההזמנה ו-4 חודשים לאוכלוסיות מיוחדות (להלן "התקופה"). ע"פ תיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, במקרה של שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל (כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה) באפשרותך לבחור בין החלופות הבאות:
א. ביטול הזמנה בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות.
ב. ביטול הזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק תוך כדי "התקופה" בתוספת של 10% מסך כל עלות העסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. למען הסר ספק, על ביטול שיבוצע מחוץ ל"תקופה" יחולו דמי הביטול הרגילים כמפורט מעלה.

ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול מרגע ביצוע ההזמנה. להצעה ולרכישה לחצו כאן

שינוי הזמנה 
שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית. ניתן לבצע שינוי בהזמנה לאחר אישורה, עד 65 יום לפני יום האיסוף וזאת בכפוף לזמינות הרכבים.
דמי הביטול נכנסים לתוקף בכל מקרה מרגע אישור ההזמנה המקורית, ללא קשר לשינויים שיבוצעו.
כל שינוי בהזמנה לאחר אישורה יגרור תמחור מחדש של כל עלות השכירות לפי המחיר היומי ביום השינוי או לפי הגבוה מביניהם. בנוסף יחולו דמי שינוי של 35 אירו עבור כל שינוי שיבוצע עד מועד התשלום הסופי ו-55 אירו עבור כל שינוי לאחר שההזמנה שולמה במלואה. כל שינוי כפוף לאישור בכתב ממרכז ההזמנות. שינויים מהותיים כמו: שינוי שם הלקוח, שינוי גודל/סוג הרכב, שינוי תחנה, שינוי תאריך האיסוף או תאריך ההחזרה, קיצור תקופת השכירות ייחשבו כביטול הזמנה ויחייבו הזמנה מחדש. קיצור תקופת השכירות או הפחתת פריטים לאחר שההזמנה שולמה במלואה, אינה מזכה בהחזר כספי.

דמי בטחון
ביום איסוף הרכב על השוכר להפקיד דמי בטחון בסך 2000 אירו באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי, על שמו, מסוג ויזה או מסטרכארד בלבד. החברה אינה מקבלת כרטיסי אשראי  דיינרס או אמריקן אקספרס. לא ניתן לשלם את דמי הביטחון במזומן ולא בכרטיסי דביט וכרטיסים נטענים מכל סוג שהוא!
דמי הבטחון נלקחים ממסגרת הכרטיס למשמרת - יש לדאוג למסגרת מתאימה בחשבון. 
חשוב: ההזמנה תבוצע על שם השוכר הראשי. השוכר הראשי חייב להיות גם הנהג הראשי וגם בעל כרטיס האשראי לצורך הפקדת דמי הביטחון ביום קבלת הרכב.
כמו על השוכר הראשי להציג תעודה מזהה/דרכון בתוקף.
הרכב לא יימסר מבלי שהשוכר הציג את המסמכים הנדרשים ומבלי ששולמו דמי הביטחון בכרטיס אשראי בינלאומי ויזה או מסטרכארד.
לאחר החזרת הרכב ללא נזקים או תביעות נוספות כמו קנסות תנועה, קנסות חניה, יוחזרו דמי הביטחון לחשבון כרטיס האשראי. תיקונים או תשלום קנסות יקוזזו מדמי הביטחון.
חשוב: דמי הביטחון מוחזרים לחשבון כרטיס האשראי של הלקוח, בדרך כלל עד שבועיים לאחר החזרת הרכב. דמי הביטחון אינם נושאים ריבית וכפופים לשינויים והפרשי שערים בין השקל למטבע הקרואטי. לא יינתן החזר בגין הפרשים הנובעים משערי מט"ח הנגבים ע"י חברות האשראי.

כיסוי ביטוחי

מחיר ההשכרה כולל ביטוח צד שלישי עבור נזק לרכוש ופגיעה גופנית לפחות לפי המינימום בחוק (תלוי במדינה), וכן ביטוח נזק לרכב עם השתתפות עצמית עד 2000 אירו לאירוע, בכל מקרה של נזק שיגרם לרכב במהלך תקופת ההשכרה. ההשתתפות העצמית חלה על כל אירוע תאונתי בנפרד.

ביטוח נוסף
מומלץ לרכוש ביטוח החזר השתתפות עצמית (אפשרי כחלק מביטוח נוסעים) למקרה של נזק לקרוואן. להצעה ולרכישה לחצו כאן

לא יחול כל כיסוי ביטוחי במקרים הבאים גם עם רכישת ביטוח מורחב
• הפרת תנאי החוזה.
• נזק שנגרם כתוצאה מהזנחה או רשלנות מצד הנהג.
• נזק כתוצאה משימוש לא נכון או לא זהיר, למשל הפעלה שגויה של פרגולה, מכלי מים, AdBlue ומיכל דלק
• נהיגה באזורים אסורים או בדרכים שאינן סלולות.
• נהיגה תחת אלכוהול או סמים.
• פגיעה בזדון או מקרים של ונדליזם.
• נהיגה תחת עייפות או חוסר עירנות של הנהג.
• נזק שנגרם לרכב ובמיוחד לחלקו העליון של הרכב או לפרגולה במקרים של אי ציות לחוקי תנועה כגון התעלמות משלטי הגבלת גובה, גשרים, מנהרות או נזק שנגרם כתוצאה מאי הבאה בחשבון של מידות הרכב - נסיעה לא זהירה לאחור (רוורס) ללא הכוונה, חוסר זהירות ואי הבאה בחשבון של כבישים צרים/גשרים צרים, חריגה מכמות המשקל המותרת לנשיאה ברכב.
• נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה ע"י נהג שאינו מורשה לנהוג ברכב ע"פ תנאי החוזה.
• שימוש ברכב שלא למטרה שלמענה נשכר,  כגון השתתפות בתחרויות, הובלת חומרי מלחמה או חומרים מסוכנים אחרים.
• עזיבת מקום תאונה ללא דיווח למשטרה ולחברת ההשכרה.
• נטישת רכב
• נזק לפנים הקרוואן (כגון נזק לריהוט)
• נזק כתוצאה משימוש בדלק לא נכון (תדלוק שגוי), אי מילוי מים, שמן או AdBlue והתעלמות ממדדי האזהרה ברכב

דלק, גז והוצאות שוטפות
• עלויות תפעול נורמליות שוטפות ודלק - הן על חשבון השוכר.
• דלק - הרכב יימסר עם מכל דלק מלא ויוחזר עם מכל מלא. אם הרכב הוחזר עם מכל דלק שאינו מלא, השוכר יחויב בעלות הדלק החסר (כוללAdd Blue) ובנוסף ב50 אירו עבור העבודה.
• גז - הרכב נמסר בדר"כ עם מכל גז ראשון מלא ומכל שני ריק או מלא חלקית. מילוי גז במידה ונגמר, היא באחריות הלקוח ועל חשבונו. אין צורך להחזיר את מכל/י הגז מלא/ים.

דרישות מהנהג
גיל המינימום הנדרש לשוכר או לנהג הנוסף הוא 25 שנה וגיל המקסימום 69 שנה. לכל נהג נדרש רישיון נהיגה בתוקף 5 שנים לפחות.
לדגמים שמשקלם מעל 3.5 טון נדרש רישיון מתאים לרכב כבד.
חובה על כל הנהגים ברכב להצטייד ברשיון ישראלי המתאים לסוג הרכב ובנוסף לרשיון בינלאומי המתאים לסוג הרכב.
אין תוספת תשלום עבור נהג/ים נוסף/ים, אולם רק נהגים שיירשמו בחוזה השכירות מורשים לנהוג ברכב. יש לספק את פרטי כל הנהגים כולל שם וכתובת והשוכר הוא הנושא היחיד באחריות כלפי החוזה.
על השוכר להציג בתחנת איסוף הרכב רשיון נהיגה ישראלי בתוקף, דרכון בתוקף וכן כרטיס אשראי בינלאומי להפקדת דמי הביטחון.

איסוף והחזרה

איסוף הרכב והחזרתו הם באותה תחנה.
קבלת הרכב והחזרתו הן בתחנות ההשכרה בלבד, אישית על ידי השוכר.
לא ניתן לקבל רכבים בשדה התעופה, גם לא בתוספת תשלום.
לא ניתן להחזיר או לקבל רכבים מחוץ לקרואטיה גם לא בתוספת תשלום.

הגעה לתחנה / העברות
על הנוסעים להגיע לתחנות האיסוף ולחזור מהן באופן עצמאי, במונית או ברכבת לפי דף ההנחיות שיסופק. החברה אינה מספקת שירות העברות - גם לא בתוספת תשלום.
מסיבות בטיחותיות, לקוחות המגיעים בטיסות בינלאומיות ארוכות (טרנסאטלנטיות) אינם רשאים לנהוג במוטורהום ביום ההגעה ומתבקשים ללון בלילה הראשון במלון.

צ'ק אין מוקדם - חובה
שימו לב - חובה לבצע צ'ק אין מוקדם באתר החברה לפחות 14 ימי עסקים לפני תחילת ההשכרה באמצעות הקישור שסופק לכם בזמן אישור ההזמנה או עם שובר ההשכרה. אנו ממליצים לעשות זאת מיד עם אישור ההזמנה או בעת קבלת השובר.
להזמנות שבוצעו ברגע אחרון יש לבצע צ'ק אין מוקדם מייד עם אישור ההזמנה. כמו כן חובה להתקשר לתחנה לפחות 3 ימי עבודה לפני תאריך תחילת ההשכרה כדי לארגן את שעת איסוף הרכב.

שעות פעילות התחנה
התחנה פתוחה בימים שני עד שישי בין השעות 8 בבוקר ועד 4 אחה"צ (16:00) ובשבת מ-8 בבוקר ועד 1 בצהריים (13:00).
התחנה סגורה בימי ראשון וחגים המפורטים (2024):
1 בינואר, 6 בינואר, 1 באפריל , 1 במאי (חג הפועלים), 30 במאי, 22 ביוני, 25 ביוני, 5 באוגוסט, 15 באוגוסט, 8 באוקטובר, 1 בנובמבר, 18 בנובמבר, 25-26 בדצמבר (כריסטמס).

נוהלי איסוף והחזרת הרכב 

ימי האיסוף וההחזרה ייחשבו כיום השכרה כל עוד לא עברו 24 שעות.
איסוף רכבים:
בימים שני עד שישי בין השעות 13:00-15:00
בימי שבת בין השעות בין השעות 12:00-13:00 
החזרה של רכבים:
בימים שני עד שבת בין השעות 8-10 בבוקר
* איסוף או החזרה בימי שבת כרוך בתשלום של 70 אירו לכל שבת, ובאישור מראש.

החזרה מוקדמת 
לא יינתן החזר בגין החזרה מוקדמת או אי ניצול ימי השכרה.

החזרה מאוחרת 
במקרה של החזרה מאוחרת מעבר לשעה שנקבעה - ייגבה תשלום בגובה 50 אירו לכל שעה או פחות משעה עד מקסימום תשלום יום השכרה. במידה וזמן ההחזרה אינו תואם את הזמן המופיע בחוזה, לא יחולו עוד יחסי שוכר-משכיר כמופיע בחוזה. במקרה של תביעות שיגרמו לחברה או מצד השוכר הבא בתור, עקב החזרה מאוחרת - השוכר ישא במלא האחריות וההוצאות.
חשוב: יש להגיע לתחנת ההשכרה לפחות שעתיים לפני סגירתה, ובכל מקרה לא פחות משעה לפני הסגירה.
למגיעים בטיסות בינלאומיות ארוכות (טרנסאטלנטיות) - איסוף הרכב יחול רק יום לאחר הנחיתה.
עם ההזמנה יש לספק את פרטי הטיסה .
לפני איסוף הרכב יש לקחת בחשבון לפחות שעה להסברים והדגמות על השימוש במוטורהום – ההשתתפות חובה (מומלץ להביא נייר וכלי כתיבה).
יש להציג רשיונות (ישראלי ובינלאומי) וכן דרכונים.
בתום התהליך יש לחתום על חוזה השכירות וטופס שחרור, המעיד כי הרכב נמסר לשביעות רצונכם.
בשיא העונה ייתכנו עיכובים בתהליך מסירת הרכב. מומלץ לא להזמין מעבורות ביום איסוף הרכב.

חשוב! זמן ההדרכה נועד לכם ולטובתכם. על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה, לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר - יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב.
בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין.
נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה.
עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.

קנסות על נקיון / דלק
• רכב שיוחזר כשאינו נקי מבפנים יחויב בדמי ניקיון בסך מינימום 150 אירו
• רכב שיוחזר עם לכלוך מסיבי יחוייב בדמי ניקיון נוספים.
• רכב שיוחזר כשמכלי המים והשירותים אינם מרוקנים יחויב בסך מינימום 110 אירו
• רכב שלא יוחזר עם טנק דלק מלא יחויב בתשלום עבור מילוי מכל הדיזל ו- Add Blue ובנוסף ב50 אירו עבור העבודה.

טיסות חזרה ביום החזרת הרכב
החזרת הרכב עשויה להתארך יותר מן הצפוי. משום כך מומלץ לא לקבוע את החזרה בטיסות בוקר, אלא משעות הצהרים ואילך. יש לקחת בחשבון התייצבות בשדה התעופה לפחות שלוש שעות לפני טיסה וכן זמן הגעה לשדה.

אחריות ותחזוקה
השימוש בקרוואן הוא למטרת נופש וטיול בלבד. חל איסור מוחלט להשתמש ברכב למטרות אחרות, תחרויות, אירועי ספורט, מבחני רכב מכל סוג או להובלת חומרים דליקים, רעילים או מסוכנים או לבצע כל פעולה אחרת המהווה עברה על החוק, או כל שימוש אחר שמנוגד לחוזה, במיוחד באזורים שאינם מיועדים לנהיגה. אין להשכיר את הרכב לגורם אחר. אין לנהוג בדרכים לא סלולות או שאינן מיועדות לנהיגה.
על השוכר לדווח לתחנת ההשכרה מיידית בכל מקרה של נזק או תקלה מכנית שנגרמו לרכב או  לציוד במהלך תקופת השכירות.
באחריות השוכר לנהוג ברכב בזהירות, לבדוק שמן מנוע, נוזלים, לחץ בצמיגים ורמת התחממות של הרכב בכל תדלוק.  נזקים שייגרמו מהזנחה בדרך תפעול הרכב  ואחזקתו הם באחריות הלקוח. כמו כן באחריות השוכר לוודא כי הרכב יהיה נעול כראוי.
השוכר יישא באחריות המלאה לכל נזק שייגרם בזמן נהיגה של נהג שאינו מורשה, כלומר ששמו לא הופיע בחוזה ההשכרה כנהג.
הסברים על אופן אחזקת הרכב ותפעולו ניתנים בתחנת האיסוף. מומלץ לצפות בסרטוני המחשה באתר מוטורהום, המדגימים את תפעול המערכות השונות.

תיקונים 
בכל מקרה של תקלה, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב או בציוד, חובה על הלקוח לדווח לתחנת ההשכרה מיידית כשאירע המקרה.
• ניתן לבצע תיקונים הכרחיים בלבד ללא אישור עד סכום של 150 אירו. לא כולל נזק לצמיגים.
 לתיקונים מעל 150 אירו, נידרש אישור מראש ממרכז שירות הלקוחות באמצעות קו הסיוע הטלפוני. לא יינתן כל החזר כספי מבלי שנרשמה פנייה טלפונית.
• החזר הוצאות עבור תיקונים מאושרים מראש- יוחזרו כנגד הצגת קבלות בלבד.
• ערכת כלים לתיקון הרכב אינה מסופקת, שכן חל איסור על הלקוח לבצע תיקונים ברכב.

שירות דרכים וקו סיוע טלפוני
חברת ההשכרה מעמידה לרשות הלקוחות קו סיוע טלפוני וכן שירות דרכים 24 שעות באירופה. בכל מקרה של תקלה מכנית, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב, חובה על הלקוח להתקשר מיידית ישירות לקו הסיוע הטלפוני ולא לתחנת ההשכרה כדי לאפשר לחברה להגיש סיוע לפתרון הבעיה. בכל התקשרות יש לדאוג כי מספר הרכב יהיה בהישג יד ולהצטייד בסבלנות עד לקבלת מענה. חברת ההשכרה לא תישא בהתחייבות מול הלקוח ללא דו"ח ממרכז הסיוע, המעיד כי הלקוח התקשר לקו הסיוע הטלפוני בעת האירוע.
חשוב: קיימים שני סוגי מוקד טלפוני -
1. מספר חירום של חברת ההשכרה המיועד לסיוע במקרה של נזק במערכות הקרוואן (חשמל, מים, ביוב, מקרר, גז,חימום וכדומה).
2. מספר חירום של יצרן הרכב (לרוב פיאט) המיועד לסיוע במקרים של תקלות מכניות ברכב עצמו (מנוע, ברקסים, נורת אזהרה, הילוכים וכדומה).

מה לעשות במקרה של תאונה
בכל מקרה של תאונה, התנגשות עם בעלי חיים , שריפה, פריצה או נזק לרכב (גם במקרה של נזק קל) -  חובה על השוכר לדווח מיידית למשטרה ולחברת ההשכרה באמצעות קו הסיוע הטלפוני או לתחנת ההשכרה ממנה נלקח הרכב. אין לחתום על טופס הודאה באשמה ואין לעזוב את מקום התאונה ללא דיווח למשטרה.
בעת החזרת הרכב, על השוכר להציג דו"ח משטרה על הנזק בכתב, כולל שרטוט וכן את שמות כל הנוסעים המעורבים באירוע, פרטים מלאים של צד שלישי, כתובותיהם ופרטי העדים אם ישנם, חתימה של שני הצדדים ומספר לוחית הרישוי של הרכבים המעורבים. חברת ההשכרה רשאית להעביר את פרטי השוכר לצד גימל במידה ויש סיבה מוצדקת.

פגיעה ברכוש או ברכב אחר כשהבעלים אינו נוכח - כך עליכם לפעול
כאשר אתם מטיילים עם קרוואן באירופה, חשוב לדעת את החוקים המקומיים ששונים מהנהוג אצלנו.
בישראל, אם פגעתם עם רכבכם ברכב אחר וזאת כאשר בעליו אינו נוכח, נהוג לעיתים להשאיר פתק עם פרטי הצד הפוגע.
באירופה לעומת זאת הכללים אחרים לגמרי:
* במקרה שפגעתם ברכב אחר או בנכס/רכוש של מישהו, עליכם לחפש את הבעלים וליידע אותו.
אם לא הצלחתם למצוא את הבעלים, עליכם להמתין לפחות 30 דקות במקום האירוע. אם הבעלים לא הגיע למקום אחרי חצי שעה, עליכם לפנות למשטרה וליידע אותה בפרטי האירוע.
* חשוב מאוד - אין להשאיר פתק על הרכב ולנסוע – זוהי עבירה פלילית שנחשבת ל"פגע וברח"!
הענישה במקרה של בריחה ממקום תאונה היא קנס כבד, 1,000 אירו מינימום! במידה והיה עד שראה את התאונה, הוא עלול לדווח למשטרה והשוטרים יחכו לכם במקום בו אתם אמורים להחזיר את הקרוואן ורשאים לעכב אתכם מלעלות לטיסה! הפרוצדורה לאחר מכן עשויה לארוך שעות רבות שבסופן תחויבו לשלם קנס ופיקדון.
* שימו לב! החוק אינו מבחין בין נזק גדול לבין שריטה קטנה. התנהלות שגויה מצידכם עלולה להוביל לקנסות כבדים ולהסתבכות עם המשטרה.

רכב חלופי
במידה והרכב הושבת כליל עקב תקלה שאינה באשמת הלקוח, ובמידה ותקלה זו מתמשכת מערב לזמן סביר, החברה המקומית רשאית להציע לשוכר רכב חילופי מקטגוריה דומה בתוך זמן סביר. במקרה זה הלקוח לא זכאי להחזר כספי גם אם החליט לקצר את משך ההשכרה כתוצאה מסיבה כלשהי. במידה וחברת ההשכרה מציעה לשוכר רכב חלופי מקטגוריה קטנה יותר בהסכמת הלקוח, הלקוח יהיה זכאי להחזר בגובה ההפרש הכספי בין הדגמים.
במידה והרכב הושבת כליל באשמת הלקוח, חברת ההשכרה רשאית לסרב לספק רכב חלופי והלקוח לא יהיה זכאי לכל החזר כספי. במידה והחברה תסכים לספק רכב חילופי, היא זכאית לגבות מהלקוח דמי שינוע של הרכב המוצע.

שידרוג, אספקת רכב
במידה ואין רכב מהקטגוריה שהוזמנה, מסיבות שאינן בשליטת החברה, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לספק ללקוח  רכב מקטגוריה דומה או גבוהה יותר עם אותו ציוד, ללא חיוב נוסף. במקרה כזה השוכר אינו זכאי לבטל את חוזה השכירות.
במידה ויהיו הוצאות נוספות בגין קבלת רכב גדול יותר כמו כבישי אגרה, מעבורות וכדומה, העלות תכוסה ע"י השוכר בלבד.
במידה וחברת ההשכרה אינה יכולה לספק רכב מאותה קטגוריה או מקטגוריה גבוהה יותר, החברה רשאית לספק ללקוח רכב מקטגוריה נמוכה יותר. במקרה כזה החברה תחזיר ללקוח את ההפרש במחיר בין הקטגוריה שהוזמנה ושולמה לבין הקטגוריה שסופקה. במקרה כזה השוכר אינו זכאי לבטל את חוזה השכירות.
במידה וחברת ההשכרה אינה יכולה לספק רכב חילופי מאותה קטגוריה או מקטגוריה אחרת, החברה זכאית להציע ללקוח רכב מתחנת השכרה שונה מהתחנה שהוזמנה במקור. במקרה כזה המחירים שיחולו הינם המחירים של התחנה החדשה. עלויות אפשריות נוספות יחולו על השוכר.
במידה וחברת ההשכרה הציעה רכב חלופי בתחנה אחרת והשוכר אינו מעונין באופציה שהוצעה, החברה שומרת לעצמה את הזכות לבטל את החוזה ללא דמי ביטול. במידה וההזמנה שולמה, חברת ההשכרה תשיב ללקוח את הסכומים ששולמו.
הוראות אלו יחולו, בין השאר, במקרים של עיכוב באספקה או אי אספקה של הרכב. כמו כן במקרים של הרס הרכב כתוצאה מכח עליון, תנאי מזג אוויר, פיצוץ, שריפה, גניבה, פריצה, שינוי תקנות חוקיות או שינוי תקנות בכלל.

מגבלות גיאוגרפיות
ניתן לנסוע לכל מדינות אירופה למעט מדינות או אזורים בהם חל משבר או מלחמה.
הנסיעה למדינות הבאות אסורה בהחלט: רוסיה, מולדובה, אוקראינה , בלרוס, טורקיה וכן אסורה הנסיעה לכל מדינה אחרת מחוץ אירופה.
לנסיעה למדינות מזרח אירופה - יש צורך באישור מיוחד מראש, והלקוח יידרש לחתום על הצהרה כי יחנה את הרכב במקומות מסודרים בלבד. יש לקחת בחשבון כי קבלת שירות במקרה של תקלה טכנית או תאונה עלול להיות בעייתי יותר במדינות מזרח אירופה.
הנסיעה בקרוואן לפסטיבל אזורה Ozora אסורה! 

כבישי אגרה באירופה
באופן כללי על השוכר מוטלת האחריות לבדוק בעצמו מראש את המידע הקשור לכבישי אגרה וכן לאזורים באירופה שבהם מגבילים תנועת כלי רכב העשויים לגרום לזיהום אויר (Low Emission Zones) במדינות אליהם מיועדת נסיעתו ולהתכונן בהתאם. אי ציות או התעלמות מהכללים יגרמו לחיובים וקנסות מצד הרשויות.
באחריות השוכר לשלם עבור המעבר בכבישי אגרה.
להלן מידע על כבישי אגרה בכמה ממדינות אירופה. למידע נוסף ניתן להיעזר באתריים מתמחים לדוגמא: www.tolls.eu
כבישי אגרה בקרואטיה: אגרת כבישים מוטלת על כל הכבישים המהירים במדינה. התשלום מבוצע ישירות בדלפקים על הכביש המהיר.
כבישי אגרה בסלובניה: לנוסעים לסלובניה יש לרכוש מדבקה ( Vignette) לכבישי אגרה, בתחנות דלק לפני מעבר הגבול. יש מדבקות לשבוע, לחודש או יותר.
כבישי אגרה באיטליה: לפני הכניסה לכביש מהיר, יש למשוך כרטיס ולשלם עבור הקילומטרים שעברתם ביציאה.
כבישי אגרה באוסטריה: רכבים שמשקלם עד 3.5 טון נדרשים להדביק על שמשת הרכב מדבקה הנקראית Vignette אותה ניתן לרכוש בתחנות דלק לפני מעבר הגבול לאוסטריה. יש מדבקות ל-10 ימים, חודשיים או יותר. במידה ולא שמתם מדבקה- תידרשו לקנס עד 220 אירו במידה ותיתפסו ע"י שוטר אוסטרי!  רכבים שמשקלם מעל 3.5 טון נדרשים לרכוש קופסת GO-Box - מכשיר בגודל קופסת סיגריות הפועל על עקרון של טלכרט ומודד את הקילומטראז שעברתם ועל פי זה מחייב את התשלום. את המכשיר מצמידים לשמשת הרכב. ניתן לרכוש אותו בתחנות דלק לפני מעבר הגבול ומחירו 80 אירו. הקנס במידה ועצר אתכם שוטר - 220 אירו!  יש לטעון את המכשיר ב-50 אירו נוספים בכל פעם שכמות הק"מ עומדת להיגמר. בהחזרה, יש להזדכות על המכשיר בנקודת מכירה אוסטרית. שם ניתן לקבל החזרה במידה ונשארו ק"מ בלתי מנוצלים. תעריפים מיוחדים חלים על מעבר דרך מנהרת Karawanken או מנהרתArlberg. למידע נוסף
כבישי אגרה בשוויץ: יש לרכוש בתחנות דלק הקרובות לגבול מדבקה לרכב הנקראת Vignette המאפשרת לנהוג באוטוסטרדות בשוויץ. מחיר המדבקה: 40 פרנק שוויצרי והיא תקפה למשך שנה.
המידע הניתן באתר מוטורהום הוא כללי בלבד. מחירי האגרות עשויים להשתנות.

כסאות בטיחות
חברת ההשכרה מספקת כסאות בטיחות בהתאם לתקנים ולזמינות בתחנות, אך אינה אחראית לחיבור הכסאות לרכב. על השוכר לחבר את כסאות הבטיחות באופן עצמאי. באחריות הלקוח להזמין כסאות בטיחות התואמים את גיל הילדים, משקלם וגובהם. ניתן להתייעץ על כך עם צוות מוטורהום לפני ביצוע ההזמנה. באופן כללי לתינוקות עד גיל שנתיים אנו ממליצים להביא את כסא הבטיחות אליו הם רגילים מהבית.

בעלי חיים
שוכר המעוניין לצרף חיית מחמד חייב לדווח על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה ולשלם 100 אירו תוספת. במידה והתקבל לכך אישור מראש, באחריות השוכר לדאוג כי הרכב יוחזר נקי וללא נזקים. נזקים שייגרמו לרכב או הוצאות ניקוי יחולו על השוכר.

עישון
חל איסור מוחלט לעשן ברכבים. הדבר מהווה הפרה של חוזה ההשכרה. למפרים צפוי קנס של 1000 אירו!

חשוב - זהירות
כנגד קיפאון - במקומות בהם הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס מעלות, בחורף בעיקר, יש סכנה של קפיאת המים במערכות הרכב השונות. על מנת למנוע זאת יש לדאוג לחימום הרכב באופן רציף וכן לדאוג לרוקן את המים מיד לאחר השימוש כדי למנוע קפיאה.
חימום הרכב מופעל אוטומטית בזמן נסיעה. בזמן חנייה יש לדאוג לחימום. על מנת שהגז לא ייגמר מהר- רצוי להפעיל את החימום על דרגה נמוכה.
הסברים על השימוש ברכב במקרים אלו ניתנים ביום קבלת הרכב בתחנה ובמדריך התפעול.
כנגד התלקחות - בכל תדלוק או מילוי גז ולפני כל תחילת נסיעה, יש להקפיד על כיבוי המנוע וכל המערכות הפועלות על גז: מקרר, מחמם מים, כיריים, תנור וכדומה.

כללי
כל התמונות והמידות המופיעות בפרסום הן להמחשה בלבד.
ההזמנה היא לקטגוריה ולא למודל מסוים. ייתכנו שינויים הנובעים מדגמים שונים באותה קטגוריה.

חשוב לדעת: תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב.

קבלו הצעה