תנאים כלליים

תנאים כלליים

ICE / Family Luxury
מחירים | תנאים

תנאים כלליים - איסלנד - לדגמי ICE

לדגמים ICE - Urban, Compact, Family, Comfort

ביטול ושינויים
כיסוי ביטוחי
איסוף והחזרה
רישיון נהיגה
דמי ביטחון
כסאות בטיחות
מגבלות תנועה

הזמנות ותשלומים
הזמנה בתוקף רק לאחר אישור בכתב מהספק המקומי.
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב מסוים.
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה בשווה ערך ל-5% מסה"כ, מינימום 300 אירו.
המקדמה אינה מוחזרת בכל מקרה של ביטול הזמנה.
תשלום מלא נדרש עד 65 יום לפני יום קבלת הרכב.
התשלום יבוצע בכרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד, לפי שער אירו מזומנים גבוה ביום התשלום. לתשלום בהעברה בנקאית, צ'ק או מזומן או פריסת תשלומי קרדיט - יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.
על תשלום במזומן במטבע חוץ תחול עמלת הפקדה בבנק בגובה 1%.
להזמנות שיבוצעו פחות מ-65 יום לפני תאריך האיסוף, נדרש תשלום מלא עם אישור ההזמנה.
החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.
חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה במידה ולא יתקבל תשלום בזמן.

דמי ביטול

65 יום או יותר לפני יום איסוף הרכב: 5% מהסכום הכולל, מינימום 300 אירו (המקדמה)
64-55 יום לפני יום איסוף הרכב: 35% מהסכום הכולל, מינימום 350 אירו
54-20 יום לפני יום איסוף הרכב: 55% מהסכום הכולל
19-4 יום לפני יום איסוף הרכב: 85% מהסכום הכולל
3 ימים או פחות לפני יום איסוף הרכב או אי הגעה: 100%
בכל מקרה של ביטול ייגבו דמי טיפול בהזמנה בנוסף לדמי הביטול - 50 אירו אם הלקוח הודיע על ביטול יותר מ-7 ימי עסקים לפני יום תחילת השכירות, 120 אירו אם הביטול חל 7 ימי עסקים או פחות לפני יום תחילת השכירות.
הודעת ביטול תתקבל בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים לפי הסכום הכללי של ההזמנה ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית, באותה תחנה ובכפוף לזמינות ולאישור מספק הרכב.
לידיעתך, ככל שמדובר בעסקת מכר מרחוק, סעיפים 14ג(ג) ו-14ה לחוק הגנת הצרכן, מאפשרים ביטול תוך 14 יום מיום ההזמנה ו-4 חודשים לאוכלוסיות מיוחדות (להלן "התקופה"). ע"פ תיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, במקרה של שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל (כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה) באפשרותך לבחור בין החלופות הבאות:
א. ביטול הזמנה בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות.
ב. ביטול הזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק תוך כדי "התקופה" בתוספת של 10% מסך כל עלות העסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. למען הסר ספק, על ביטול שיבוצע מחוץ ל"תקופה" יחולו דמי הביטול הרגילים כמפורט מעלה.

שינוי הזמנה
המחיר היומי עשוי להשתנות מדי סופשבוע בכפוף להיצע וביקוש. כל שינוי בהזמנה כפוף לשינויים מהמחיר המקורי ולתמחור מחדש של כל ההזמנה לפי המחיר היומי שיחול ביום השינוי, או לפי הגבוה מביניהם.  שינויים יתאפשרו רק באותה שנה קלנדרית. ניתן לבצע שינוי בהזמנה לאחר אישורה, עד 65 יום לפני יום האיסוף. 
בנוסף, הלקוח יחויב ב-35 אירו עבור כל שינוי שיבוצע אחרי שההזמנה אושרה ועד מועד התשלום הסופי וב-55 אירו עבור כל שינוי שיבוצע לאחר שההזמנה שולמה במלואה.
שינויים שיגרמו לתמחור מחדש של ההזמנה ע"פ המחירון הגמיש:
• שינוי שם השוכר
• שינוי גודל/סוג הרכב
• שינוי תאריך האיסוף
• שינוי תאריך ההחזרה
• ביטול והזמנה מחדש
שינוים שלא יגרמו לתמחור מחדש:
שינוי מספר הנוסעים (כל עוד נשאר גודל הרכב המקורי) או הוספת פריטים אופציונליים לתשלום מראש (מיילים, ציוד).
במידה וההזמנה זזה בתאריכים ב-3 ימים או יותר או שתקופת השכירות קוצרה ב-3 ימים או יותר - חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה המקורית ולחייב דמי ביטול.
קיצור תקופת השכירות (הפחתת ימים) או הפחתת פריטים לאחר שההזמנה שולמה במלואה אינם מזכים בהחזר כספי.
דמי הביטול נכנסים לתוקף בכל מקרה מרגע אישור ההזמנה המקורית, ללא קשר לשינויים שיבוצעו.
שינויים מהותיים כמו: שינוי שם הלקוח, שינוי גודל/סוג הרכב, שינוי תחנה, שינוי תאריך האיסוף או ההחזרה ייחשבו כביטול הזמנה ויחייבו הזמנה מחדש.

ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול
מומלץ לרכוש ביטוח נוסעים כנגד דמי ביטול מרגע ביצוע ההזמנה. להצעת מחיר ולרכישת הביטוח

דמי בטחון 
על השוכר להפקיד בתחנה ביום קבלת הרכב דמי ביטחון בגובה 2800 אירו באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי בלבד - ויזה או מאסטרכרד, על שם השוכר הראשי.
חשוב: מזומן, כרטיסי דביט או כרטיסים נטענים מכל סוג לא יתקבלו! הרכב לא יימסר ללא כרטיס אשראי.
דמי הביטחון יורדים בפועל מחשבון הלקוח. יש לדאוג למסגרת בחשבון.
לאחר החזרת הרכב ללא נזקים או תביעות נוספות כמו קנסות תנועה, קנסות חניה, יוחזרו דמי הביטחון לחשבון כרטיס האשראי של השוכר. תיקונים או תשלום קנסות/דוחות תנועה יקוזזו מדמי הביטחון ובנוסף השוכר יחויב בדמי טיפול בסך 15 אירו עבור כל קנס.
חשוב: ההזמנה תבוצע על שם השוכר הראשי. השוכר הראשי חייב להיות גם הנהג הראשי וגם בעל כרטיס האשראי לצורך הפקדת דמי הבטחון ביום קבלת הרכב.
חשוב: דמי הביטחון מוחזרים לחשבון כרטיס האשראי של הלקוח, בדרך כלל עד שבועיים לאחר החזרת הרכב. דמי הביטחון אינם נושאים ריבית וכפופים לשינויים והפרשי שערים בין השקל לאירו. לא יינתן החזר בגין הפרשים הנובעים משערי מט"ח הנגבים ע"י חברות האשראי.

כיסוי ביטוחי

מחיר ההשכרה כולל
 ביטוח צד שלישי ללא הגבלה עבור נזק לרכוש או פגיעה גופנית.
 ביטוח נזק לרכב עם השתתפות עצמית עד 2800 אירו לאירוע, בכל מקרה של נזק שיגרם לרכב במהלך תקופת ההשכרה. ההשתתפות העצמית חלה על כל ארוע תאונתי בניפרד.

ביטוח מורחב CDW
חברת ההשכרה מציעה ביטוחים נוספים המפחיתים את ההשתתפות העצמית (מומלץ!)
• ביטוח CDW1 המפחית את ההשתתפות העצמית לאירוע הראשון לעד 1500 אירו, בעלות של 24 אירו ליום
• ביטוח CDW2 המפחית את ההשתתפות העצמית לאירוע הראשון לעד 900 אירו לאירוע בעלות של 30 אירו ליום
• ביטוח CDW3 המפחית את ההשתתפות העצמית לאירוע הראשון לעד 400 אירו לאירוע בעלות של 38 אירו ליום

ביטוח נוסף
מומלץ לרכוש גם בארץ ביטוח החזר השתתפות עצמית. להצעה ולרכישת ביטוח 

לא יחול כל כיסוי ביטוחי במקרים הבאים גם עם רכישת ביטוח מורחב
 
הפרת תנאי החוזה
 נזק שנגרם כתוצאה מהזנחה או רשלנות מצד הנהג
 נזק כתוצאה משימוש לא נכון או לא זהיר,למשל הפעלה שגויה של פרגולה, מכלי מים, AddBlue ומיכל דלק
 נהיגה באזורים אסורים או בדרכים שאינן סלולות
 נהיגה תחת אלכוהול או סמים
 פגיעה בזדון או מקרים של ונדליזם
 נהיגה תחת עייפות או חוסר עירנות של הנהג
 נזק שנגרם לרכב ובמיוחד לחלקו העליון של הרכב או לפרגולה במקרים של אי ציות לחוקי תנועה כגון התעלמות משלטי הגבלת גובה, גשרים, מנהרות או נזק שנגרם כתוצאה מאי הבאה בחשבון של מידות הרכב - נסיעה לא זהירה לאחור (רוורס) ללא הכוונה, חוסר זהירות ואי הבאה בחשבון של כבישים צרים, חריגה מכמות המשקל המותרת לנשיאה ברכב
 נזק שנגרם כתוצאה מנהיגה ע"י נהג שאינו מורשה לנהוג ברכב ע"פ תנאי החוזה
 שימוש ברכב שלא למטרה שלמענה נשכר כגון השתתפות בתחרויות, הובלת חומרי מלחמה או חומרים מסוכנים אחרים
 עזיבת מקום תאונה ללא דיווח למשטרה ולחברת ההשכרה
 נטישת רכב
נזק לפנים הקרוואן (כגון נזק לריהוט)
• נזק כתוצאה משימוש בדלק לא נכון (תדלוק שגוי), אי מילוי מים, שמן או AddBlue והתעלמות ממדדי האזהרה ברכב
בכל מקרה של הפרת תנאי ההשכרה מכל סוג שהוא מצד השוכר, חברת ההשכרה זכאית לבטל את חוזה ההשכרה ללא התראה.
*  בקרוואנים באיסלנד יש פרגולה (סככת צל) חיצונית, אולם אסור להשתמש בה בגלל מזג האויר הבלתי יציב הכולל רוחות עזות.

דרישות מהנהג
גיל המינימום הנדרש לשוכר או לנהג הנוסף הוא 25 שנה.
לדגמים שמשקלם עד 3.5 טון, נדרש רשיון בתוקף שנה לפחות.
לדגמי Premium שמשקלם מעל 3.5 טון  נדרש רשיון בתוקף לפחות 3 שנים, המתאים למשקל הרכב.
חובה על כל הנהגים ברכב להצטייד ברשיון ישראלי המתאים לסוג הרכב ובנוסף לרשיון בינלאומי המתאים לסוג הרכב.
אין תוספת תשלום עבור נהג/ים נוסף/ים, אולם רק נהגים שיירשמו בחוזה השכירות מורשים לנהוג ברכב. יש לספק את פרטי כל הנהגים כולל שם וכתובת והשוכר הוא הנושא היחיד באחריות כלפי החוזה.
על השוכר להציג בתחנת איסוף הרכב רשיון נהיגה ישראלי בתוקף, דרכון בתוקף וכן כרטיס אשראי בינלאומי  ויזה או מסטרכארד להפקדת דמי הביטחון.

איסוף והחזרה

איסוף הרכב והחזרתו הם באותה תחנה.
קבלת הרכב והחזרתו הן בתחנת ההשכרה בלבד, אישית ע"י השוכר.
לא ניתן לקבל קרוואן בשדה התעופה, גם לא בתוספת תשלום.
ימי האיסוף וההחזרה ייחשבו כיום השכרה בהתאם לשעות האיסוף וההחזרה, כל עוד לא עברו 24 שעות.

הגעה לתחנות / העברות
ההגעה והחזרה מהתחנה הן באופן עצמאי, בתחבורה ציבורית או במונית לפי דף ההנחיות שיסופק.
ניתן להזמין שירות הסעה (מונית) מ/אל שדה התעופה בתשלום.
מסיבות בטיחותיות, לקוחות המגיעים בטיסות טרנס-אטלנטיות ארוכות אינם רשאים לנהוג במוטורהום ביום ההגעה ומתבקשים ללון בלילה הראשון במלון. יש לספק פרטי טיסה בעת ההזמנה.

צ'ק אין מוקדם - חובה
שימו לב – חובה לבצע צ'ק אין מוקדם באתר החברה לפחות 14 ימי עסקים לפני תחילת ההשכרה באמצעות הקישור שסופק לכם בזמן אישור ההזמנה או עם שובר ההשכרה. אנו ממליצים לעשות זאת מיד עם אישור ההזמנה או בעת קבלת השובר. להזמנות שבוצעו ברגע אחרון יש לבצע צ'ק אין מוקדם מייד עם אישור ההזמנה. כמו כן חובה להתקשר לתחנה לפחות 3 ימי עבודה לפני תאריך תחילת ההשכרה כדי לארגן את שעת איסוף הרכב.

שעות פעילות התחנה 
התחנה פתוחה 7 ימים בשבוע, בימים שני עד שישי בין השעות: 09:00-18:00 ובימים שבת וראשון בין השעות 09:00-17:00
התחנה סגורה בחגים המפורטים:
2023: 01 בינואר,  06-07 באפריל, 09-10 באפריל, 20 באפריל, 01 במאי, 18 במאי, 28-29 במאי, 17 ביוני, 07 באוגוסט, 24-26 בדצמבר (כריסטמס), 31 בדצמבר
2024: 01 בינואר, 28-29 במרץ, 31 במרץ, 01 באפריל, 25 באפריל, 01 במאי, 09 במאי, 19-20 במאי, 17 ביוני, 5 באוגוסט, 24-25-26 בדצמבר, 31 בדצמבר.

קבלת הרכב והחזרתו
איסוף רכבים בין השעות 10:00-17:00.
החזרת רכבים בין השעות 09:00-14:00, כל עוד לא עברו 24 שעות.
הלקוח יחויב ב-48 אירו על כל שעה נוספת או חלק ממנה. 
איסוף ו/או החזרה בימי שבת וראשון: באישור מראש בלבד ובתוספת של 98 אירו עבור כל שבת ו-98 אירו עבור כל ראשון.
יש להגיע לתחנה להחזרה לפחות שעה לפני שעת הסגירה.
איסוף מאוחר: אפשרי באישור מיוחד בין השעות 17:00-19:00 בערב בתוספת 195 אירו.
החזרה מאוחרת: אפשרי באישור מיוחד בין השעות 17:00-19:00 בערב בתוספת 195 אירו.
עם ההזמנה יש לספק את פרטי הטיסה.

דלק, גז והוצאות שוטפות
• עלויות תפעול נורמליות שוטפות ודלק הן על חשבון הלקוח.
• הרכב יימסר עם מכל דלק מלא ויוחזר עם מכל מלא. במידה והרכב יוחזר כשמכל הדלק (כולל AddBlue) אינו מלא - הלקוח יחויב עבור כמות הדלק החסרה ובנוסף 50 אירו עלות עבודה.
• הרכב נמסר בד"כ עם מכל גז ראשון מלא ומכל שני מלא חלקית (בדגמים בהם ישנם שני מכלים). מילוי גז במידה ונגמר, היא באחריות הלקוח ועל חשבונו. יש להחזיר מיכל גז אחד מלא. במידה ולא יוחזר מלא, הלקוח יחויב ב-90 אירו עבור מילוי.

הסעות 
ניתן להזמין הסעה בתשלום לעד 6 נוסעים מטרמינל שדה התעופה לתחנה ביום קבלת הרכב, או מהתחנה חזרה לשדה התעופה לאחר החזרת הרכב. למעוניינים בהסעה, יש לציין פרטי טיסות מדויקים ולספק מספר סלולרי לתיאומים. המקום למטען בהסעה מוגבל לכמות נורמלית של לא יותר משני תיקים לאדם. אין אפשרות להסיע אופניים. במידה ויש מטען עודף/חריג כגון עגלות תינוק או כמות גדולה במיוחד של תיקים או מזוודות, יש ליידע על כך מראש בעת ההזמנה.

נוהלי איסוף הרכב

לפני איסוף הרכב יש לקחת בחשבון לפחות שעה להסברים והדגמות על השימוש במוטורהום - ההשתתפות חובה (מומלץ להביא נייר וכלי כתיבה).
יש להציג רשיונות (ישראלי ובינלאומי) וכן דרכונים.
בתום התהליך יש לחתום על חוזה השכירות וטופס שחרור, המעיד כי הרכב נמסר לשביעות רצונכם.

חשוב! זמן ההדרכה נועד לכם ולטובתכם. על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה, לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה. במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר- יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב. בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין. נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה. עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל,  מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.   

נוהלי החזרת הרכב

• הרכב יוחזר עם מיכל דלק מלא, מיכל שירותים ריק, ונקי מבפנים ועם מכל גז אחד מלא.
• במידה והרכב יוחזר כשאינו נקי מבפנים, יחול קנס של מינימום 280 אירו.
• במידה והרכב יחזור כשמכלי המים והשירותים אינם מרוקנים, יחול קנס של 200 אירו.
• יש להחזיר את הרכב עם מכל גז אחד מלא, אחרת השוכר יחויב ב-90 אירו עבור מילוי.
• בזמן החזרת הרכב, על הנציג בתחנה לחתום על  טופס המאשר את החזרת הרכב. ללא חתימת הנציג, כל  ההוצאות יחולו על השוכר, במיוחד אם הרכב הושאר בתחנה מחוץ לשעות הפעילות.

החזרה מוקדמת 
לא יינתן החזר בגין החזרה מוקדמת או אי ניצול ימי השכרה.

החזרה מאוחרת 
במידה והשוכר החזיר את הקרוואן אחרי השעה שנקבעה בהזמנה - ייגבה תשלום בגובה 48 אירו לשעה או פחות משעה עד מקסימום תשלום יום השכרה. במידה וזמן ההחזרה אינו תואם את הזמן המופיע בחוזה, הדבר ייחשב הפרת חוזה ולא יחולו עוד יחסי שוכר-משכיר כמופיע בחוזה. במקרה של תביעות שיגרמו לחברה או מצד השוכר הבא בתור, עקב החזרה מאוחרת- השוכר ישא במלא האחריות וההוצאות.

טיסות חזרה ביום ההחזרה
החזרת הרכב עשויה להתארך יותר מן הצפוי. משום כך מומלץ לא לקבוע את החזרה בטיסות בוקר, אלא משעות הצהרים ואילך. יש לקחת בחשבון התייצבות בשדה התעופה לפחות שעתיים וחצי לפני טיסה וכן זמן הגעה לשדה.

אחריות ותחזוקה
על השוכר חלה חובת דיווח לתחנת ההשכרה בכל מקרה של נזק או תקלה מכנית שנגרמו לרכב או לציוד במהלך תקופת השכירות. באחריות השוכר לנהוג ברכב בזהירות, לבדוק שמן מנוע, נוזלים, לחץ בצמיגים ורמת התחממות של הרכב בכל תדלוק.  נזקים שייגרמו מהזנחה בדרך תפעול הרכב ואחזקתו הם באחריות הלקוח. כמו כן באחריות הלקוח לוודא כי הרכב יהיה נעול כראוי. הלקוח יישא באחריות המלאה לכל נזק שייגרם בזמן נהיגה של נהג שאינו מורשה, כלומר ששמו לא הופיע בחוזה ההשכרה כנהג. השימוש בקרוואן הוא למטרת נופש וטיול בלבד. חל איסור מוחלט להשתמש ברכב למטרות אחרות, תחרויות, אירועי ספורט, מבחני רכב מכל סוג או להובלת חומרים דליקים, רעילים או מסוכנים או לבצע כל פעולה אחרת המהווה עברה על החוק, או כל שימוש אחר שמנוגד לחוזה, במיוחד באזורים שאינם מיועדים לנהיגה. אין להשכיר את הרכב לגורם אחר. אין לנהוג בדרכים לא סלולות או שאינן מיועדות לנהיגה.
הסברים על אופן אחזקת הרכב  ותפעולו ניתנים בתחנת האיסוף.

תיקונים  
בכל מקרה של תקלה, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב או בציוד, חובה על הלקוח לדווח לתחנת ההשכרה מיידית כשאירע המקרה. על הלקוח לאפשר לחברה להגיש סיוע לתקלה בזמן סביר. יש לקחת בחשבון שהגשת סיוע או תיקון תקלה באזורים מרוחקים עשויה לארוך יותר זמן מהצפוי.
ניתן לבצע תיקונים הכרחיים בלבד ללא אישור החברה (לא כולל נזק לצמיגים) וזאת בתנאי שהתקלה לא נגרמה באשמת הלקוח.
לתיקונים אחרים נדרש אישור מראש ממרכז שירות הלקוחות באמצעות קו הסיוע הטלפוני. לא יינתן כל החזר כספי מבלי שנרשמה פנייה טלפונית.
החזר הוצאות עבור תיקונים מאושרים מראש - יוחזרו כנגד הצגת קבלות בלבד.
ערכת כלים לתיקון הרכב אינה מסופקת, שכן חל איסור על הלקוח לבצע תיקונים ברכב.

שירות דרכים וקו סיוע טלפוני
חברת ההשכרה מעמידה לרשות הלקוחות קו סיוע טלפוני וכן שירות דרכים 24 שעות באירופה. בכל מקרה של תקלה מכנית, נזק או בעיה בתפעול מערכות ברכב, חובה על הלקוח להתקשר מיידית ישירות לקו הסיוע הטלפוני ולא לתחנת ההשכרה כדי לאפשר לחברה להגיש סיוע לפתרון הבעיה. בכל התקשרות יש לדאוג כי מספר הרכב יהיה בהישג יד ולהצטייד בסבלנות עד לקבלת מענה. חברת ההשכרה לא תישא בהתחייבות מול הלקוח ללא דו"ח ממרכז הסיוע, המעיד כי הלקוח התקשר לקו הסיוע הטלפוני בעת האירוע.

רכב חלופי
במידה והרכב הושבת כליל עקב תקלה שאינה באשמת הלקוח, ובמידה ותקלה זו מתמשכת מערב לזמן סביר, החברה המקומית רשאית להציע לשוכר רכב חילופי מקטגוריה דומה בתוך זמן סביר. במקרה זה הלקוח לא זכאי להחזר כספי גם אם החליט לקצר את משך ההשכרה כתוצאה מסיבה כלשהי. במידה וחברת ההשכרה מציעה לשוכר רכב חלופי מקטגוריה קטנה יותר בהסכמת הלקוח, הלקוח יהיה זכאי להחזר בגובה ההפרש הכספי בין הדגמים.
במידה והרכב הושבת כליל באשמת הלקוח, חברת ההשכרה רשאית לסרב לספק רכב חלופי והלקוח לא יהיה זכאי לכל החזר כספי. במידה והחברה תסכים לספק רכב חילופי, היא זכאית לגבות מהלקוח דמי שינוע של הרכב המוצע.

שידרוג, אספקת רכב 
במידה ואין רכב מהקטגוריה שהוזמנה, מסיבות שאינן בשליטת החברה, חברת ההשכרה שומרת לעצמה את הזכות לספק ללקוח  רכב מקטגוריה דומה או גבוהה יותר עם אותו ציוד, ללא חיוב נוסף. במקרה כזה השוכר אינו זכאי לבטל את חוזה השכירות.
במידה ויהיו הוצאות נוספות בגין קבלת רכב גדול יותר כמו כבישי אגרה, מעבורות וכדומה, העלות תכוסה ע"י השוכר בלבד.
במידה וחברת ההשכרה אינה יכולה לספק רכב מאותה קטגוריה או מקטגוריה גבוהה יותר, החברה רשאית לספק ללקוח רכב מקטגוריה נמוכה יותר. במקרה כזה החברה תחזיר ללקוח את ההפרש במחיר בין הקטגוריה שהוזמנה ושולמה לבין הקטגוריה שסופקה. במקרה כזה השוכר אינו זכאי לבטל את חוזה השכירות.
במידה וחברת ההשכרה אינה יכולה לספק רכב חילופי מאותה קטגוריה או מקטגוריה אחרת, החברה זכאית להציע ללקוח רכב מתחנת השכרה שונה מהתחנה שהוזמנה במקור. במקרה כזה המחירים שיחולו הינם המחירים של התחנה החדשה. עלויות אפשריות נוספות יחולו על השוכר.
במידה וחברת ההשכרה הציעה רכב חלופי בתחנה אחרת והשוכר אינו מעונין באופציה שהוצעה, החברה שומרת לעצמה את הזכות לבטל את החוזה ללא דמי ביטול. במידה וההזמנה שולמה, חברת ההשכרה תשיב ללקוח את הסכומים ששולמו.
הוראות אלו יחולו, בין השאר, במקרים של עיכוב באספקה או אי אספקה של הרכב. כמו כן במקרים של הרס הרכב כתוצאה מכח עליון, תנאי מזג אוויר, פיצוץ, שריפה, גניבה, פריצה, שינוי תקנות חוקיות או שינוי תקנות בכלל.

מה לעשות במקרה של תאונה 
בכל מקרה של תאונה, התנגשות עם בעלי חיים, שריפה, פריצה או נזק לרכב (גם במקרה של נזק קל) -  על הלקוח לדווח מיידית למשטרה ולחברת ההשכרה באמצעות קו הסיוע הטלפוני או לתחנת ההשכרה ממנה נלקח הרכב. אין לחתום על טופס הודאה באשמה ואין לעזוב את מקום האירוע ללא דיווח למשטרה.
בעת החזרת הרכב, יש להציג דו"ח משטרה על הנזק בכתב, כולל שרטוט וכן את שמות כל הנוסעים המעורבים באירוע, פרטים מלאים של צד שלישי, פרטי חברת הביטוח ומספר פוליסת הביטוח, פרטי רישיון הנהיגה, חתימה של שני הצדדים ומספר לוחית הרישוי של הרכבים המעורבים, כתובותיהם ופרטי העדים אם ישנם. אי דיווח לפי התנאים ימנע מהלקוח כל אפשרות לבקשת פיצוי. חברת ההשכרה רשאית להעביר את פרטי השוכר לצד גימל במידה ויש סיבה מוצדקת.
במקרה של שוד או גניבת הרכב יש לדווח באופן מיידי למשטרה ולחברת ההשכרה, ולא יאוחר מ-24 שעות מהאירוע, אחרת לא יחול כיסוי ביטוחי,
בנוסף, על הלקוח להחזיר את מפתחות הרכב לתחנה אחרת הלקוח יחויב במלוא האחריות ויחויב במלוא ערך הרכב.

פגיעה ברכוש או ברכב אחר כשהבעלים אינו נוכח - כך עליכם לפעול
כאשר אתם מטיילים עם קרוואן באירופה, חשוב לדעת את החוקים המקומיים ששונים מהנהוג אצלנו.
בישראל, אם פגעתם עם רכבכם ברכב אחר וזאת כאשר בעליו אינו נוכח, נהוג לעיתים להשאיר פתק עם פרטי הצד הפוגע.
באירופה לעומת זאת הכללים אחרים לגמרי:
* במקרה שפגעתם ברכב אחר או בנכס/רכוש של מישהו, עליכם לחפש את הבעלים וליידע אותו.
אם לא הצלחתם למצוא את הבעלים, עליכם להמתין לפחות 30 דקות במקום האירוע. אם הבעלים לא הגיע למקום אחרי חצי שעה, עליכם לפנות למשטרה וליידע אותה בפרטי האירוע.
* חשוב מאוד - אין להשאיר פתק על הרכב ולנסוע – זוהי עבירה פלילית שנחשבת ל"פגע וברח"!
הענישה במקרה של בריחה ממקום תאונה היא קנס כבד, 1,000 אירו מינימום! במידה והיה עד שראה את התאונה, הוא עלול לדווח למשטרה והשוטרים יחכו לכם במקום בו אתם אמורים להחזיר את הקרוואן ורשאים לעכב אתכם מלעלות לטיסה! הפרוצדורה לאחר מכן עשויה לארוך שעות רבות שבסופן תחויבו לשלם קנס ופיקדון.
* שימו לב! החוק אינו מבחין בין נזק גדול לבין שריטה קטנה. התנהלות שגויה מצידכם עלולה להוביל לקנסות כבדים ולהסתבכות עם המשטרה.

מגבלות גיאוגרפיות
נסיעה מחוץ לאיסלנד אסורה בהחלט.

נהיגה באיסלנד
באיסלנד חל איסור על קרוואנים לנסוע בכבישים המסומנים ב-"F" ובכבישים הרריים (Highlands Roads). בכל מקרה של אזהרה מרוחות, הנהיגה אסורה לחלוטין מסיבות בטיחותיות.
במצב של רוח המגיעה למהירות של 15 מטר בשנייה ומעלה - הנהיגה אסורה בהחלט! קרוואנים אינם בנויים לנהיגה ברוחות כה חזקות ועלולים לעוף מהכביש. במקרה כזה על הנהג למצוא נקודה בה הוא יכול להחנות את הקרוואן כאשר חלקו הקדמי פונה לרוח ויש להישאר ברכב עד שמזג האוויר יירגע. במידה שהלקוח מפר הוראה זו, לא יחול כל כיסוי ביטוחי.
על הנהג לנסות "לקרוא" את מצב הרוח, יש להסתכל על העננים או על העצים בשולי הכביש. גם הגשם יכול לעזור במדידת כוון הרוח. אם הנהג בספק לגבי בטיחות המשך הנהיגה עליו לעצור. בכל מקרה של שאלות, הלקוח יכול להתקשר לקו השרות של חברת ההשכרה, לשרות החזאות האיסלנדי וכמו כן לשרות הכבישים של איסלנד. כמובן שניתן גם לשאול את המקומיים.   
כבישים רבים באיסלנד הם כבישי חצץ רפויים, אחרים מכוסים בבטון אספלט. פני השטח של החצץ יכול להיות רפוי מאוד בעיקר לצידי הכביש. לכן על הנהג להאט כאשר הוא עובר מכביש אספלט לכביש חצץ ולהיזהר מכלי רכב שעוברים במקום. רבים מכבישי איסלנד הם צרים מאוד, כך גם גשרים רבים שלעתים קרובות מספיקים למעבר של מכונית אחת באותה עת.
כאשר נוסעים בכביש חצץ יש לנסוע במהירות המינימלית המותרת.
נסיעה בנהרות שאין מעליהם גשר אסורה בהחלט.
יש לזכור שמזג האוויר באיסלנד יכול להשתנות בפתאומיות וכמו כן הרוח יכולה להגיע למהירות מאוד גבוהה.
באזורים עירוניים המהירות המותרת היא 30-50 קמ"ש, בכבישי חצץ באזורים כפריים 80 קמ"ש ובכבישי אספלט 90 קמ"ש.
בכל מקרה מומלץ להאט ולנהוג לפי תנאי השטח בכבישי החצץ.
לעולם אין לחנות את הרכב במקומות כגון מתחת לגבעות / גשרים או בכל מקום בו שדה הראייה לקוי או מוגבל.
להלן רשימת כבישים עם רוחות חזקות במיוחד בהם יש סיכון לרוחות פרצים (רשימה חלקית):
• Kjalarnes
 Hafnarfjall
 (South of Eyjafjoll mountain (Steinar
 (Snaefellsnes (South; Suoursveit, North, Grundarfjorour, Frooarheili
 (South of Vatnajokull glacier, from Svinafell, Hof (Eastern winds) and Kvisker (N-West winds
 (East Coast from Lon to Berufjorour (Vattarnes, Hvalnes
 (Ingolfsfall (Near Selfoss
 (Ennishals (Strandir
במצב של מקרה חרום יש ראשית לבדוק מה מצבם של הנוסעים, לאחר מכן יש להתקשר לשרותי החרום 112 (לא לנתק עד שמאשרים מ-112 שזה בסדר), וכן להודיע לחברת ההשכרה.

חניה בחניוני קמפינג
 על הנהג לשים לב לירידה מהכביש לשביל המוביל לחניון כך שלא תהיה פגיעה בקרוואן.
 יש לשים לב לילדים המשחקים ורצים.
 יש לחנות בעמדה שניתנה בזהירות רבה במיוחד בעת נסיעה לאחור.

כסאות בטיחות
חברת ההשכרה מספקת כסאות בטיחות בהתאם לתקנים ולזמינות בתחנות, אך אינה אחראית לחיבור הכסאות לרכב. על השוכר לחבר את כסאות הבטיחות באופן עצמאי. באחריות הלקוח להזמין כסאות בטיחות התואמים את גיל הילדים, משקלם וגובהם. ניתן להתייעץ על כך עם צוות מוטורהום לפני ביצוע ההזמנה. באופן כללי לתינוקות עד גיל שנתיים אנו ממליצים להביא את כסא הבטיחות אליו הם רגילים מהבית.

עישון 
חל איסור מוחלט לעשן ברכבים. הדבר מהווה הפרה של חוזה ההשכרה.

בעלי חיים
שוכר המעוניין לצרף חיית מחמד חייב לדווח על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. תחנות מסוימות אוסרות על הסעת בעלי חיים ותחנות אחרות מאפשרות הסעת בעלי חיים אך נדרש לכך אישור מראש. במידה והתקבל לכך אישור מראש, באחריות השוכר לדאוג כי הרכב יוחזר נקי וללא נזקים. נזקים שייגרמו לרכב או הוצאות ניקוי יחולו על השוכר.

חשוב - זהירות
כנגד קיפאון - במקומות בהם הטמפרטורה יורדת מתחת לאפס מעלות, בחורף בעיקר, יש סכנה של קפיאת המים במערכות הרכב השונות. על מנת למנוע זאת יש לדאוג לחימום הרכב באופן רציף וכן לדאוג לרוקן את המים מיד לאחר השימוש כדי למנוע קפיאה.
חימום הרכב מופעל אוטומטית בזמן נסיעה. בזמן חנייה יש לדאוג לחימום. על מנת שהגז לא ייגמר מהר- רצוי להפעיל את החימום על דרגה נמוכה. הסברים על השימוש ברכב במקרים אלו ניתנים ביום קבלת הרכב בתחנה ובמדריך התפעול.
כנגד התלקחות - בכל תדלוק או מילוי גז ולפני כל תחילת נסיעה, יש להקפיד על כיבוי המנוע וכל המערכות הפועלות על גז: מקרר, מחמם מים, כיריים, תנור וכדומה.

כללי
המחירים והתנאים עשויים להשתנות ללא הודעה מוקדמת.
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב ספיציפי.  התמונות והמידות הן להמחשה בלבד.
הקרוואנים עשויים להיות שונים בצורתם מאלו המופיעים בפרסום.
התנאים בעברית באתר מוטורהום הם תרגום חופשי של התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית. בכל מקרה של אי התאמה או סתירה, הנוסח הקובע הינו נוסח התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית, שעליהם חותם הלקוח ביום קבלת הרכב.

חשוב לדעת: תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב.

קבלו הצעה