השכרת קרוואנים בחו"ל  
top_title_left.gif (1329 bytes)
עוד באמריקה:
השכרת קרוואנים באמריקה
בקשה להצעת מחיר
כל מה שאתם צריכים לדעת על טיול בקרוואן באמריקה
טיפים למטיילים באמריקה
מבצעים באמריקה
דוגמאות לטיולים באמריקה
קרוואן השנה 2018
מסלולים באמריקה
כתבות לפי אזורים
חניוני קמפינג באמריקה
טבע ופארקים באמריקה
אטרקציות ובילוי באמריקה
מכתבי מטיילים באמריקה
סרטי המחשה אמריקה
אתרי טיול מומלצים
אמריקה

תנאים כלליים - קנדה 3
לדגמי CAD3

כללי
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לדגם ספציפי. כל התמונות והמידות באתר הן להמחשה בלבד. ייתכנו שינויים הנובעים מדגמים שונים באותה קטגוריה.

מינימום / מקסימום ימי השכרה
נידרש מינימום של 7 ימי השכרה.
להשכרות חד כיווניות החברה עשויה להחליט על מינימום גבוה יותר.

הזמנות ותשלומים
ההזמנה בתוקף רק לאחר אישור בכתב מהספק המקומי.
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב מסוים.
עם אישור ההזמנה נדרשת מקדמה של 500$ קנדי
תשלום מלא נדרש עד 60 יום לפני יום איסוף הרכב
במידה וההזמנה בוצעה 60 יום או פחות לפני תאריך תחילת ההשכרה, נדרש תשלום מלא מיידי עם אישור ההזמנה.
חשוב: אי תשלום במועד יגרור ביטול מיידי של ההזמנה ע"י החברה המקומית.
התשלום מבוצע בשקלים כרטיס אשראי ישראלי ויזה או מסטרכארד בתשלום אחד, לפי שער דולר קנדי מזומנים גבוה ביום התשלום.
לתשלום בהעברה בנקאית, צ'ק או פריסת תשלומי קרדיט -יש ליצור עמנו קשר לפני מועד התשלום.

החזרים לאחר התשלום, יבוצעו לפי שער מזומנים נמוך ביום ההחזר.
בעת ההזמנה יש לספק פרטי כרטיס אשראי, מספר הנוסעים, פרטי הטיסות, פרטי המלון.
ציוד נוסף - ניתן לשלם בתחנה ביום האיסוף באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי.

מסים - ישולמו מראש
על מחיר ההשכרה יש להוסיף מס מקומי בהתאם ליעד ממנו אוספים את הרכב.
מחיר ההשכרה כפוף לשינויים בהתאם לעדכון  גובה המס גם לאחר שההזמנה שולמה. 

דמי ביטול
דמי הביטול הנ"ל מתייחסים להזמנה יחידנית של פחות מ-40 לילות.
להזמנה של 40 לילות או יותר וכן להזמנה של קבוצה יחולו דמי ביטול נפרדים.
בכל מקרה של ביטול השכרה חד כיוונית (הכוללת החזרה בתחנה שונה מתחנת האיסוף) ייגבה קנס של 300$ + מס בנוסף לדמי הביטול המפורטים להלן:
* ביטול הזמנה 60 יום או יותר לפני יום איסוף הרכב: 10% מסה"כ, מינימום 500$ קנדי (המקדמה)
* ביטול הזמנה 35-59 יום לפני יום איסוף הרכב: 35% מסה"כ

* ביטול הזמנה 19-34 יום לפני יום איסוף הרכב: 85% מסה"כ

* ביטול הזמנה 18 ימים או
פחות לפני יום איסוף הרכב / אי הגעה: 100% - דמי ביטול מלאים

בנוסף ייגבו דמי טיפול בהזמנה בסך 50 דולר קנדי לכל רכב.
על דמי הביטול יש להוסיף מס מקומי בהתאם למיקום איסוף הרכב.
לקוח שיגיע לתחנה ויסרב לקחת את הרכב אינו זכאי לשום החזר כספי.

חברת ההשכרה לא תישא באחריות בכל מקרה של ביטול, שינוי או דחייה עקב אסון טבע או כוח עליון אחר או עקב נסיבות בלתי צפויות שהופכות את ההשכרה לבלתי אפשרית או בניגוד לחוק. הלקוח לא יהיה זכאי להחזר כספי במקרים אלה.

הודעת ביטול תתקבל בכתב בלבד ובשעות פעילות משרדי מוטורהום ישראל.
דמי הביטול מחושבים מסכום ההזמנה הכולל, ללא הנחות במידה וניתנו.
במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית ובכפוף לאישור מספק הרכב.
החזרים יבוצעו בשקלים ע"פ שער דולר קנדי מזומנים נמוך ביום התשלום.
לידיעתך, בהתאם לתיקון מספר 58 לחוק הגנת הצרכן לעניין עסקת מכר מרחוק, על שירותי תיירות הניתנים במלואם מחוץ לישראל באמצעות נותן שירות מחוץ לישראל, כגון השכרת קרוואנים בתי מלון וכדומה, חלים דמי ביטול בהתאם למדיניות הביטול של נותן השירות. באפשרותך לבטל את ההזמנה על פי חוק הגנת הצרכן הישראלי לעניין עסקת מכר מרחוק בתוספת של 10% מסך כל עלות העיסקה. יש להודיע לנו על כך מראש לפני ביצוע ההזמנה. במידה ולא תבחר באפשרות הזו, יחולו דמי ביטול כמפורט לעיל.

שינוי הזמנה (תקף להזמנה יחידנית לא לקבוצה)
כל שינוי בהזמנה לאחר אישורה יגרור דמי טיפול של 75$ קנדי לכל שינוי עד מועד התשלום הסופי. לאחר שההזמנה שולמה במלואה יחויב כל שינוי ב-95$ קנדי. מדובר בשינויים קלים של יום-יומיים מהתאריכים המקוריים או בשינוי בתוספות ציוד. (יש להזמין את כל התוספות הרצויות מראש בעת ביצוע ההזמנה).

שינויים מהותיים (כגון שינוי סוג הרכב, שינוי תאריכים, שינוי כמות הימים, שינוי ביעד האיסוף ו/או ביעד ההחזרה, שינוי שם השוכר) – ייחשבו כביטול הזמנה ויחייבו הזמנה חדשה.
דמי הביטול נכנסים לתוקף בכל מקרה מרגע אישור ההזמנה המקורית, ללא קשר לשינויים שיבוצעו.

במקרה של קיצור תקופת ההשכרה או שינוי תאריכי ההזמנה לעונה זולה יותר, במקרה של ביטול הזמנה יחושבו דמי הביטול לפי ההזמנה המקורית או לפי הגבוה מבין השניים. ביטול והזמנה מחדש אפשריים רק בתוך אותה שנה קלנדרית ובכפוף לאישור מספק הרכב.

הפחתת מספר ימי השכרה או הפחתת כמות הקילומטרים לאחר שההזמנה שולמה במלואה אינה מזכה בהחזר כספי.
כל שינוי כפוף לאישור בכתב ממרכז ההזמנות.

הזמנה קבוצתית
הזמנה של 4 רכבים או יותר נחשבת להזמנה קבוצתית ומחייבת דמי ביטול ותנאים שונים
.
לא תתאפשר הזמנה לקבוצה ביולי-אוגוסט.

כמו כן במידה ויש בקבוצה יותר מ-20 נוסעים, חברת ההשכרה לא תוכל לספק הסעה משלה, ועל הנוסעים יהיה צורך לארגן לעצמם הסעה על חשבונם.

ימים ושעות פעילות התחנות
בעונה (1 באפריל עד 31 באוקטובר 2020):
כל התחנות פתוחות בימים שני-שישי בין השעות 08:30-17:00
ובשבת בין השעות 08:30-16:00
בימי ראשון:
תחנות קלגרי, טורונטו והליפקס סגורות כל השנה.
תחנת ונקובר פתוחה בימי ראשון רק בין התאריכים 3 במאי עד 27 בספטמבר 2020
 בין השעות 09:00-15:00
תחנת וויטהורס פתוחה בימי ראשון רק בין התאריכים 24 במאי עד 27 בספטמבר 2020
 בין השעות 09:00-15:00
בחורף:
כל התחנות סגורות בימי שבת מ-1 בנובמבר ועד 31 במרץ. (איסוף אפשרי רק באישור מיוחד)
תחנות ונקובר, קלגרי, אדמונטון והליפקס – סגורות מ-23 בדצמבר 2020 ועד 4 בינואר 2021
תחנת וייטהורס סגורה מ-12 בדצמבר 2020 ועד 17 בינואר 2021
תחנת טורונטו סגורה מ-1 בדצמבר 2020 ועד 31 בינואר 2021

* התחנות סגורות בחגים שלהלן:

חגים  בקנדה 2019
1 בינואר 2019- ראש השנה האזרחי
18 בפברואר 2019 - יום המשפחה (ונקובר, קלגרי,אדמונטון וטורונטו) 
19 באפריל 2019- יום שישי הטוב
20 במאי 2019- יום ויקטוריה
1ביולי 2019- יום קנדה
5 באוגוסט 2019 - (האליפקס , טורונטו, ונקובר)
2 בספטמבר 2019 - יום הפועלים
14 באוקטובר 2019- חג ההודיה
11 בנובמבר 2019 – יום הזיכרו
25 בדצמבר 2019 - כריסטמס
26 בדצמבר 2019 - בוקסינג דיי

חגים  בקנדה 2020
1 בינואר 2020- ראש השנה האזרחי
17 בפברואר 2020 - יום המשפחה (ונקובר, קלגרי, אדמונטון וטורונטו) 
10 באפריל 2020- יום שישי הטוב
18 במאי 2020- יום ויקטוריה
1ביולי 2020- יום קנדה
3 באוגוסט 2020 - (האליפקס , טורונטו, ונקובר, קלגרי, אדמונטון)
7 בספטמבר 2020 - יום הפועלים
12 באוקטובר 2020- חג ההודיה
11 בנובמבר 2020 – יום הזיכרו
25 בדצמבר 2020 - כריסטמס
26 בדצמבר 2020- בוקסינג דיי

נוהלי איסוף הרכב

ניתן לקבל את הרכב בימים שני עד שבת בין השעות 08:30-15:00

איסוף בימי ראשון: אפשרי רק באישור מיוחד מראש בלבד, ובין השעות 08:30-13:00 (לא בכל התחנות)
יש לקחת בחשבון כי תהליך קבלת הרכב אורך בין שעה וחצי לשעתיים להסברים, חתימה על החוזה, והדרכה. 
התהליך יכלול הדרכה, הסברים על תפעול, בדיקת הרכב בנוכחות נציג. השוכר יצויד במדריך תפעול לרכב וכן  במידע לגבי תחנת דלק קרובה וסופרמרקט קרוב לצורך הצטיידות.
אין זיכוי כספי על איסוף בתאריך מאוחר מהיום שנקבע בהזמנה.

על הלקוח להתקשר לתחנת האיסוף בבוקר יום האיסוף בשעה 8 בבוקר, או יום קודם, על מנת לתאם את שעת קבלת הרכב. 
לקוחות שמגיעים לתחנה באופן עצמאי , ללא הסעה של החברה, חייבים להתקשר יום קודם ולתאם את שעת הגעתם.
אין להגיע לתחנה ללא תיאום טלפוני.

צ'ק אין מוקדם מומלץ ביותר על מנת לזרז את תהליך קבלת הרכב בתחנה.

העברות משדה התעופה לתחנה

העברות מ/אל תחנת ההשכרה כלולות בדמי ההכנה ואינן כרוכות בתשלום נוסף.
ההעברות ניתנות משדות התעופה הבינלאומיים, ממלונות שדה התעופה או ממלונות מסוימים בעיר (למעט בדאון טאון טורונטו).
בדאון טאון ונקובר מסופקת הסעה ממספר מצומצם של מלונות. לקוחות שלנים במלון אחר שאינו מופיע ברשימה, מתבקשים להגיע למלון הקרוב מאלו שבמופיעים ברשימה.
הסעה לא תסופק לאחר השעה 13:00.
ללקוחות המגיעים בטיסה טרנסאטלנטית מומלץ ללון לילה ראשון במלון ולקבל את הרכב למחרת. הסעה לא תסופק ללקוחות שנוחתים ביום איסוף הרכב.
לא יינתן החזר אם הלקוח בוחר להגיע עצמאית לתחנת ההשכרה.
חשוב:  חובה על הלקוח להתקשר לתחנת האיסוף יום-יומיים לפני תאריך איסוף הרכב על מנת לתאם את ההסעה מראש. 

חשוב!
זמן ההדרכה נועד לכם ולטובתכם.
* על מנת למנוע אי נעימויות וויכוחים בעת החזרת הרכב, מומלץ מאוד לפני החתימה על החוזה, לערוך בדיקה יסודית של הרכב מבחוץ ומבפנים (כולל הגג ותחתית הרכב) בנוכחות נציג החברה.
* במידה ומצאתם ליקוי, תקלה או חלק שחסר- יידעו את הנציג וציינו זאת בכתב.
* בדקו כי הרכב נמסר לכם נקי ולפי התנאים (דלק, גז, מים) וכי כל הציוד שהזמנתם נמצא ותקין.
* נצלו את הזמן על מנת לשאול שאלות ולקבל מידע: היכן הסופרמרקט הקרוב, תחנת דלק, חניון קמפינג קרוב וכדומה.
* עיברו על כל המערכות (חימום, מיזוג, מקרר, תנור, צינורות המים למילוי וריקון, כבל חשמל, מערכת בקרה וכדומה) וודאו כי הנכם יודעים היכן נמצא כל פריט וכיצד מפעילים אותו בטרם תצאו לדרך.

נוהלי החזרת הרכב
החזרת הרכב
בימים שני עד שבת: 08:30-11:30
החזרה בימי ראשון : אפשרית רק בתחנת ונקובר באישור מראש בלבד ובין השעות 08:30-12:00
חשוב ! על השוכר להגיע בבוקר כשהורכב והנוסעים במצב מוכן להחזרה ופינוי הרכב. הרכב יוחזר עם מיכל דלק מלא, מיכל שירותים ריק, ונקי מבפנים וכשהמטען האישי ארוז. במידה והרכב לא יחזור באותו מצב, הלקוח יחויב בתשלום עבור הדלק, בדמי ניקיון , ודמי ריקון מיכל השירותים.
החברה רשאית להטיל קנסות למאחרים או ללקוחות שיגיעו ויתחילו לארוז חפצים בתחנה. גובה הקנס הצפוי הוא עד פי ארבעה יותר מהמחיר היומי.
הסעה לא תסופק לאחר השעה 13:00.
החזרה מוקדמת
- לא יינתן החזר בגין החזרה מוקדמת או אי ניצול ימי השכרה.
ק"מ - לא יינתן החזר בגין ק"מ לא מנוצלים.
החזרה מאוחרת - השוכר מחויב להחזיר את הרכב בתאריך ובשעה שנקבעו בהסכם. הארכת תקופת ההשכרה אפשרית רק אם הלקוח יצר קשר מראש עם חברת ההשכרה וקיבל מהם אישור בכתב ושילם בעבור ההארכה. החזרת הרכב לאחר הזמן הנקוב בהסכם וללא אישור מוקדם תגרור קנסות כבדים של פי ארבעה מהמחיר היומי.
החזרה ביעד אחר - השוכר מחויב להחזיר את הרכב לתחנה שנקבעה בהסכם. במידה והשוכר החזיר את הרכב בתחנה אחרת על דעת עצמו, יהיה עליו לשאת בכל ההוצאות הכרוכות בהבאת הרכב או גרירתו לתחנת ההחזרה המקורית.
חפצים - חפצים שנשכחו ברכב ייתרמו לצדקה. אין אפשרות לשלוח לארץ חפצים שנשכחו ברכב.
ניקיון - על השוכר להחזיר את הרכב נקי מבפנים בכל אזורי הרכב. חברת ההשכרה רשאית לגבות קנס של 50$ לכל שעת עבודה בגין נקיון הרכב במידה והוחזר לא נקי + 35$ דמי ריקון מכלי מים.
עקרונית אין צורך בניקוי חיצוני, למעט החזרה בתחנת וייטהורס שם חובה להחזיר את הרכב נקי גם מבחוץ !. אלא אם כן במקרים קיצוניים בהם הרכב הוחזר כה מלוכלך עד כי אין אפשרות לבצע בדיקה שגרתית של החזרה.
כל החיובים כפופים לביקורת האחרונה. אם השוכר חויב יותר מדי או פחות מדי, הוא ישלם לבסוף את הסכום הנכון או שיקבל החזר.

טיסות חזרה
החזרת הרכב עשויה להתארך יותר מן הצפוי. משום כך מומלץ לא לקבוע את החזרה בטיסות בוקר, אלא משעות הצהרים (14:00) ואילך.

אחסון מזוודות
ניתן להשאיר מזוודות למשמרת בתחנה, באחריות הלקוח בלבד. השירות אינו אפשרי בהשכרות לכיוון אחד, אלא רק בהשכרה מעגלית בו הרכב מוחזר לאותה תחנה בה נלקח.

רשיון נהיגה/גיל הנהג

מינימום גיל הנהג - 21 שנה, ובעל דרכון ורישיון נהיגה מקורי מארץ מגוריו בתוקף בזמן ההשכרה.

מומלץ להצטייד ברשיון נהיגה בינלאומי בנוסף לרישיון המקורי (ישראלי או אחר).
במידה והרישיון המקורי אינו באנגלית או בשפה לטינית אחרת, חובה להצטייד ברישיון בינלאומי באנגלית. רישיון בינלאומי אינו מסמך העומד בפני עצמו. כדי שיהיה לו תוקף, הוא חייב להיות מלווה ברישיון הנהיגה המקורי.

נהג/ים נוספ/ים אינם מחויבים בתשלום נוסף, אולם על כל הנהגים להיות נוכחים בעת קבלת הרכב בתחנה ולחתום על חוזה השכירות. רק נהגים הרשומים בחוזה ההשכרה רשאים לנהוג.
על השוכר הראשי להציג דרכון בתוקף וכרטיס אשראי בינלאומי להפקדת דמי הבטחון. (כרטיסי דביט או
ATM לא יתקבלו !)


דמי בטחון
ביום איסוף הרכב על הלקוח להפקיד בתחנה דמי ביטחון באמצעות כרטיס אשראי בינלאומי ויזה, מסטרכארד או אמריקן אקספרס בלבד. כרטיסי דביט, כרטיסים נטענים או מזומן לא יתקבלו !
סכום דמי הבטחון יקבע בהתאם לסוג הביטוח הנרכש: במידה והשוכר לא רכש כל ביטוח מורחב דמי הבטחון יהיו 7500 דולר קנדי. במידה והשוכר רכש ביטוח מורחב CDR או CDW דמי הביטחון יופחתו ל-750 דולר קנדי. יש לדאוג למסגרת אשראי מספקת בחשבון.
דמי הבטחון סוגרים את מסגרת כרטיס האשראי ויוחזרו ללקוח בתום ההשכרה במידה והרכב חזר בזמן שנקבע, נקי, עם מכל דלק מלא, מכלי מים מרוקנים ונקיים, תקין, וללא נזקים.
במקרה של תאונה, חברת ההשכרה רשאית להחזיק בדמי הבטחון במלואם עד שיתברר נושא האחריות לתאונה. במידה וחברת הביטוח של הרכב תיידע את חברת ההשכרה כי השוכר אינו אשם בתאונה, חברת ההשכרה תחזיר לשוכר את דמי הבטחון מיד אחרי קבלת אישור מחברת הביטוח. דמי הביטחון אינם נושאים ריבית וכפופים לשינויים והפרשי שערים בין השקל לדולר קנדי. לא יינתן החזר בגין הפרשים הנובעים משערי מט"ח הנגבים ע"י חברות האשראי.

כרטיסי אשראי
חברת ההשכרה בקנדה מכבדת כרטיסי אשראי של ויזה, מסטרכארד, אמריקן אקספרס, לצורך הפקדת דמי הבטחון. (כרטיסי דביט או ATM אינם מתקבלים)

ארועים מיוחדים
חברת ההשכרה רשאית לגבות דמי בטחון נוספים במידה והרכב הושכר בתקופת קיומו של אירוע גדול כמו פסטיבלים. על השוכר להודיע מראש עת ביצוע ההזמנה על כוונתו להשתתף באירועים כאלה ולקבל אישור מחברת ההשכרה.
אי דיווח מראש ואי קבלת אישור מראש יגררו קנסות כבדים ושלילת כל כיסוי ביטוחי.
כל הרכבים ממודלים CAD3 אינם מורשים לנסוע לברנינג מן ! אי דיווח מראש יגרור קנס של 5000$ מינימום! וכמו כן יישלל כל כיסוי ביטוחי והשוכר יישא במלוא האחריות ובמלוא ההוצאות כגון נזקים, הוצאות ניקוי ועוד.

דלק / גז
דלק
- הרכב יסופק לשוכר עם מכל דלק מלא ועל השוכר להחזירו בסוף ההשכרה עם מכל דלק מלא, או שיחויב בעת החזרת הקרוואן לפי מחיר של 3$ לליטר עבור מילוי המכל. לא יינתן החזר בגין החזרה של דלק מעל הכמות שניתנה בעת תחילת ההשכרה.
שאר הוצאות הדלק הן על חשבון השוכר.
החברה אינה אחראית על תצרוכת הדלק של הרכב. צריכת הדלק מושפעת מגורמים רבים כגון תנאי הכביש, רוחות ומזג אויר, מהירות, אופן הנהיגה של הנהג, מצב המנוע וכו.
לא יתקבלו כל תלונות/תביעות לגבי צריכת הדלק במקרה שהלקוח שודרג לקרוואן גדול יותר.
גז- הרכב יימסר עם מכל גז מלא לשימוש הלקוח. אין צורך להחזיר את מכל הגז מלא. הוצאות גז נוספות הן על חשבון הלקוח.

אחריות השוכר על תיקונים ותחזוקה
כל הרכבים נמסרים במצב מכני מעולה ועל כן הסבירות לתקלה מכנית נמוכה ביותר. עם זאת, במקרה של תקלה טכנית ברכב, הלקוח רשאי לבצע תיקונים של עד 50$ קנדי ללא אישור מוקדם. על הוצאות של יותר מ- 50$ קנדי, יש לקבל אישור טלפוני מראש מתחנת האיסוף. תקלות במזגן, מיקרו, רדיו וקרוז קונטרול לא נחשבים תקלות מכניות ולכן לא יינתן כל פיצוי בגין אי נוחות. עם זאת במידה והלקוח תיקן מכשירים אלו במהלך תקופת ההשכרה, הוא יוכל לקבל החזר כספי על התיקון.
על מנת לקבל החזר, יש לספק קבלות מקוריות על ההוצאות בעת החזרת הקרוואן. כמו כן יש להחזיר את כל החלקים לתחנה.
על השוכר חלה אחריות לבצע בדיקת לחץ בצמיגים, נוזלי קירור ושמן בכל תדלוק.
על השוכר חלה חובת דיווח לחברת ההשכרה באופן מיידי בכל מקרה של תקלה מכנית/טכנית ולאפשר לחברה להגיש סיוע ופתרונות. השוכר לא יהיה זכאי לשום החזר כספי בעבור זמן אבוד או אי נוחות במידה ולא דיווח על הבעיה לחברה בזמן אמת.
השוכר ישא באחריות בכל מקרה של כשל או בעיה עקב תפעול שגוי או הזנחה של הבדיקות השגרתיות הנדרשות.
ערכת תיקונים אינה מסופקת היות והלקוח אינו רשאי לבצע תיקונים ברכב.
בחתימתו על חוזה השכירות, השוכר מביע את הסכמתו וקבלתו את תנאי ההסכם ומבין את אחריותו כצד בהסכם.

מקד סיוע ושירות דרכים

חברת ההשכרה מספקת מוקד סיוע מטעמה למקרה של תקלות ובעיות בטלפון 1-866-535-6001.

המוקד פועל 24/7 מ-1 במאי ועד 15 באוקטובר.

* בבעיות שאינן קשורות במנוע או ברכב - דהיינו בעיות הקשורות ב"בית" כמו מקרר, חימום, תנור, מזגן, מערכת מים- יש לפנות לתחנת ההשכרה של החברה, הקרובה למקום הימצאכם או אם זזה לאחר שעות הפעילות - למוקד החירום.
בכל מקרה של פנייה לשירותי הדרכים יש להכין מראש מספר רכב, קריאת ק"מ, מיקום מדויק וטלפון ליצירת קשר.
במידת הצורך יישלח רכב גרירה למקום המצאכם בהקדם האפשרי הניתן. יש לקחת בחשבון כי באזורים מבודדים ממקום ישוב השירות יהיה איטי יותר ויש להתאזר בסבלנות. בהתאם לבדירה שתיערך במקום יוחלט אם השוכר זכאי לרכב חלופי ואם לאו.

מספר חירום נוספים:
משטרה ואמבולנס 911  (24/7)
* לבעיות מנוע ברכבי פורד, מוקד 24/7 בקנדה: 1-800-665-2006 בארה"ב: 1-800-241-3673

* לבעיות מנוע ברכבי דודג' או קרייזלר, מוקד 24/7 בקנדה: 1-800-363-4869  בארה"ב: 1-800-521-2779
* לבעיות מנוע ברכבי  שברולט או
GMC, מוקד 24/7 בקנדה: 1-800-268-6800  בארה"ב: 1-800-243-8872

* לבעיות צמיגים מחוץ לשעות פעילות התחנות- בקנדה בלבד: 1-888-525-8473 (השוכר אינו רשאי להחליף צמיגים בעצמו). מוקד הצמיגים אינו פועל בניו פאונדלנד, לברדור, ניו ברונסוויק, איי הנסיך אדוארד ונובה סקוטיה.
כל מספרי הטלפון הם מספרי חינם למתקשרים מטלפון קנדי בלבד. לקוחות שיתקשרו מטלפון שאינו קנדי יחויבו ע"י החברה המפעילה.


מה לעשות במקרה של תאונה
א. בכל מקרה של תאונה וודאו קודם כל כי אין נפגעים. פצועים יש לפנות מיידית לבית חולים קרוב (אבולנס 911).
ב. יש להתקשר מיידית למשטרה
ג. יש לדווח מיידית לחברת ההשכרה ולדאוג למסור דו"ח משטרה + מספר תיק במשטרה ולמסור פרטים מלאים של צד שלישי (שמות, כתובות, טלפונים, פרטי חברת ביטוח, מספר פוליסת ביטוח, פרטי רשיון של הנהג ושל בעל הרכב, מספר לוחית של הרכב, ופרטי עדים. כמו כן יש לספק שרטוט מפורט של האירוע כולל תיאור מפורט (מיקום התאונה, תאריך ושעת האירוע, תיאור הרכב של צד שלישי, פרטים של צוותי חירום שהיו נוכחים במקום.האירוע).
ד. רצוי לצלם את מקום האירוע, ואת הנזקים שנגרמו לרכבים.
ה. יש למלא דוח תאונה בנוכחות המשטרה ולדווח לחברת הביטוח שלכם ללא דיחוי.
בכל מקרה של תאונה חברת ההשכרה רשאית להחזיק בדמי הבטחון עד שיתברר המצב מול חברות הביטוח ותיקבע אחריותו של השוכר. במידה וחברת הביטוח תודיע לחברת ההשכרה כי השוכר אינו אשם בתאונה, תחזיר חברת ההשכרה את דמי הבטחון ללקוח באופן מיידי.

כיסוי ביטוחי

ביטוח בסיסי – כלול במחיר
כל רכבי החברה מבוטחים עד מקסימום של 5 מיליון דולר כנגד תביעות צד שלישי בגין נזקי רכוש או פגיעה גופנית שנגרמו כתוצאה משימוש ברכב החברה, בהנחה שהשוכר פעל עפ החוק וע"פ הנחיות והמלצות החברה כמתחייב ע"פ התנאים הכלליים.
על השוכר חלה השתתפות עצמית בכל מקרה של נזק לרכב. ההשתתפות העצמית חלה לכל ארוע בניפרד ובלי קשר אם הנזק נגרם באשמת השוכר או שלא באשמתו.
הביטוח אינו כולל כיסוי במקרה של אובדן רכוש אישי (יש לבטח בארץ בביטוח ניפרד) ולא מכסה עלויות לינה, תחבורה, ורכב חילופי במקרה של תאונה או גניבה שבעטייה מושבת הרכב.
לא יחול כל כיסוי ביטוחי במידה והשוכר הפר את תנאי הסכם השכירות.

ביטוחים נוספים בתשלום
* ביטוחים נוספים אינם תקפים להשכרות עם איסוף בוויטהורס בין התאריכים 1 בנובמבר ועד 31 במרץ
* ביטוח CDR  (מומלץ !!!)
תוספת 27$ ליום, מינימום 189$, מקסימום 810 דולר קנדי.
ביטוח זה מפחית את ההשתתפות העצמית מ-7500$ ל-750$ קנדי לאירוע.
תופס במקרים של נזק תאונתי כגון התנגשות וכן במקרים של גניבה ,פריצה, נזק לשמשות. ביטוח זה גם מקנה לשוכר את הזכות לרכב חילופי במקרה שלא ניתן להמשיך ולנהוג ברכב השכור עקב נזק, גם אם המצב נגרם באשמת השוכר, אלא אם הנזק נגרם באופן ישיר מרשלנות, שימוש לא נכון או הפרה של תנאי ההשכרה. הרכב החילופי יסופק עי חברת ההשכרה תוך 24 שעות מרגע ההודעה של הלקוח את החברה ובתנאי שמדובר באותה נפה אזורית ממנה נלקח הרכב מלכתחילה. יוצאים מן הכלל: חברת ההשכרה לא תוציא רכבים חילופיים אל יוקון, אלסקה והטריטוריות הצפוניות.
הוצאות לינה, תחבורה, מזון וכו' הן על חשבון הלקוח.
כל סכומי ההשתתפות והנזקים נושאים מס מקומי.
במידה והשוכר לא רכש מראש ביטוח CDR
, הוא לא יהיה זכאי לרכב חילופי במקרה של השבתת רכב ועליו יהיה לשאת במלוא ההוצאות עד סכום של 7500$ במידה ויימצא לו רכב חילופי.
חברת ההשכרה רשאית לחסום את מלוא סכום ההשתתפות העצמית 7500$ בכרטיס האשראי של הלקוח (ויזה, מסטרכארד או אמקס) עד שתתברר אחריות השוכר ע"י חברת הביטוח.


* ביטוח CDW  (מומלץ !!!)
בתוספת של 14$ קנדי ליום , מינימום 98$
אפשרי רק לרוכשים ביטוח CDR ב-27$ ליום
  (סה"כ 41$ ליום)
 
ביטוח זה מפחית את ההשתתפות העצמית מ-750 דולר קנדי לארוע לאפס במקרים של נזק לרכב , למעט הסייגים המפורטים בטבלה שלהלן.

להלן טבלה מפורטת של סוגי האחריות/ ההשתתפות עצמית של הלקוח: 

 

 עם ביטוח בסיסי

עם ביטוח CDR

עם ביטוח CDR PLUS

נזק שאירע כתוצאה מהתנגשות/תאונה בין שני כלי רכב (עם דוח משטרה ודוח תאונה) כולל חלק עליון ותחתון

7500 CAD$

750 CAD$

0

פגע וברח / ונדליזם / גנבת רכב / שריפה

7500 CAD$

750 CAD$ 

0

נזק לצמיגים (לא כולל הוצאות גרירה)

7500 CAD$

750 CAD$ 

0

נזק לחלקי זכוכית  (שמשות/חלונות וכדומה)

7500 CAD$ 

750 CAD$

0

נזק כתוצאה מהתנגשות/תאונה עם בעלי חיים

7500 CAD$

750 CAD$ 

0

נזק כתוצאה מהילוך אחורי (רברס)

7500 CAD$

750 CAD$ 

0

נזק לרכב מכוח עליון (לדוגמא ברד, שטפון, ברק וכדומה)

7500 CAD$

750 CAD$ 

0

נזק לפנים הרכב

7500 CAD$

750 CAD$ 

0

אובדן מפתחות הרכב או מפתחות שנתקעו בתוך המנעול או שנשכחו בתוך הרכב

7500 CAD$

750 CAD$ 

0

* נזק כתוצאה ממעשה בלתי חוקי, עבירה או בזדון

כל ההוצאות

כל ההוצאות

כל ההוצאות

* נזק / תאונות שנגרמות כתוצאה מנהיגה של נהג שאינו מורשה לנהוג ברכב (שאינו רשום בחוזה)

כל ההוצאות

כל ההוצאות

כל ההוצאות

* נזק כתוצאה משימוש לא נכון בדלקים ושמנים ו/או אי שמירה על רמתה נוזלים והשמנים הנדרשת

כל ההוצאות

כל ההוצאות

כל ההוצאות

* נזק כתוצאה מאי שמירה על רמת לחץ הצמיגים כנדרש

כל ההוצאות

כל ההוצאות

כל ההוצאות

* נזק כתוצאה משימוש לא נכון בבלמים או בהילוכים (שחיקת יתר והתחממות) או בכל חלק אחר של המנגנון המעביר את מקור האנרגיה מהמנוע לציר הגלגל Power train

כל ההוצאות

כל ההוצאות

כל ההוצאות

* נזק כתוצאה מנהיגה באזורים אסורים רשימה בהמשך

כל ההוצאות

כל ההוצאות

כל ההוצאות

* נזק לחלקו העליון של הרכב עקב התעלמות ממגבלות גובה

כל ההוצאות

כל ההוצאות

כל ההוצאות

* נזק כתוצאה מנהיגה כאשר הפרגולה פתוחה ו/או כאשר יחידת Slide Out פתוחה

כל ההוצאות

כל ההוצאות

כל ההוצאות

* נזק כתוצאה מנהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים וכיוצב

כל ההוצאות

כל ההוצאות

כל ההוצאות

גניבה או נזק לחפצים אישיים

לא מכוסה

לא מכוסה

לא מכוסה

פגיעות גוף

לא מכוסה

לא מכוסה

לא מכוסה


ביטוח דרך חברה חיצונית
חברת ההשכרה לא תישא באחריות  לכיסוי ביטוחי במידה והשוכר רכש ביטוח נזקים דרך חברת ביטוח חיצונית ולא את הביטוחים המוצעים ע"י חברת ההשכרה עצמה. במקרה של נזק לרכב השכור באחריות השוכר לדאוג כי חברת הביטוח שלו תשלם את הנדרש לחברת ההשכרה.

חובת דיווח
על השוכר חלה חובת דיווח מיידית הן למשטרה והן לחברת ההשכרה, בכל מקרה של נזק או תאונה בהם מעורב צד שלישי בנפש או ברכוש.


איסורי תנועה וחנייה
במקרה של נסיעה באזורים אסורים, ללא אישור מוקדם - לא יהיה כל כיסוי ביטוחי , והאחריות כולה תחול על הלקוח.
להלן פירוט ההגבלות:
* הכניסה למכסיקו אסורה ללא יוצא מן הכלל.
* עמק המוות בארה"ב -הנסיעה ב" עמק המוות " אסורה בין התאריכים 1 במאי ועד 31 באוגוסט, בשל הטמפרטורות הגבוהות העלולות לגרום להשבתת הרכב.
* חל איסור על נסיעה וחניה בכבישים לא ציבוריים ודרכים לא סלולות
* חל איסור לחנות ללא השגחה בערים מונטריאול, קוויבק, אוטווה וניו יורק כולל מגרשי חניה בתשלום, מגרשי חניה של בתי מלון, רחובות צדדים, מרכזי קניות וכדומה.באזורים הללו מומלץ לחנות בחניוני קמפינג ולהשתמש בתחבורה ציבורית או מוניות. הלקוח ישא באחריות המלאה במקרה של גניבת רכב, פריצה לרכב, נזק לרכב שייגרם עקב אי מילוי תנאי זה וכמו כן לא יחול כל כיסוי ביטוחי במקרים אלו.
* יוקון , טריטוריות הצפוניות ואלסקה - בעיקרון נסיעה ליוקון, לטריטוריות הצפוניות, Nunavut או אלסקה מותרת עם חלק מסוגי הרכבים (לא כולל דגמי Van Conversion, Large, X-Large, Class A Luxury, Adventur4 ) רק במידה והלקוח הודיע על כך מראש לחברת ההשכרה.
הדרכים הבאות אסורות לתנועה:
בריטיש קולומביה:
Hwy 20 between Anahim lake and Bella Coola אסור לתנועה לרכבים X-Large ו-A30  

(כולל דגמי קרוואנים למוגבלים בתנועה).
יוקון:
Canol Road (Hwy6), North of Ross River

Aishihik Lake Road
Road between Dease Lake and Telegraph Creak
אלסקה:
*Dalton Highway (Hwy 11), between Coldfoot and Prudhoe Bay
למעט רכבים 4X4 מ-15 ביוני ועד 15 בספטמבר
* McCarthy Road, between Chitina and McCarthy
חברת ההשכרה רשאית להגביל או לאסור תנועה בדרכים נוספות עקב מצבים המסכנים את הרכב או הנוסעים כגון מזג אויר בעייתי, עבודות בכבישים, מפולות וכדומה.
לעוברים על איסורים אלה לא יחול כיסוי ביטוחי. בנוסף הלקוח ישא באחריות לכל הוצאה או נזק שייגרם כתוצאה מהפרת האיסורים הנ"ל.

רכב חילופי / שדרוג
החברה עושה כל מאמץ לספק את הרכב המוזמן. במידה ומסיבה כל שהיא שלא בשליטת החברה, הרכב המוזמן אינו זמין, החברה שומרת לעצמה את הזכות להציע לשוכר רכב חליפי או ארוך יותר עם ערך דומה או גבוה יותר, ללא תוספת מחיר.
השוכר אינו רשאי לתבוע או לקבל החזר בעבור הוצאות שנגרמו לו עקב קבלת רכב גדול/ארוך ממה שהוזמן (כגון הוצאות על מעבורות, דלק, חניונים וכדומה).
במידה והוצע לשוכר רכב חליפי מדרגה נמוכה יותר, באחריות החברה להחזיר את ההפרש במחיר בין הרכב המוזמן לרכב המוצע לפי ערכם ביום בו בוצעה ההזמנה. מדובר על מקרים נדירים במקרה של תאונות או השבתת רכב שנגרם ע"י שוכר קודם לפני תחילת ההשכרה הנוכחית.
במידה והשוכר עצמו מבקש להחליף את הרכב המוזמן לרכב קטן/קצר יותר, לא יחול כל החזר כספי.

מעבורות
הזמנה מוקדמת למעבורות מומלצת ביותר, במיוחד בעונת התיירות המבוקשת. למזמינים מראש מומלץ להזמין מקום לרכב גדול יותר ממידותיו של הרכב המוזמן, למקרה שהרכב ישודרג.
כמו כן יש לקחת בחשבון כי אורך הרכבים הינו בגדר הערכה בלבד וייתכנו דגמים שונים בכל קטגוריה .

Truck Campers
לשוכרים דגמים עם יחידה מולבשת בסגנון Truck Camper, חל איסור מוחלט לנתק את יחידת המגורים מהטנדר. למפרים יישלל כל כיסוי ביטוחי.

קנסות תנועה
השוכר אחראי לשלם אגרות כבישים וקנסות תנועה וחנייה או כל קנס אחר מצד הרשויות במהלך תקופת ההשכרה. קנסות תנועה שלא שולמו יחויבו בכרטיס אשראי של הלקוח ובתוספת דמי טיפול בסך 25$ קנדי לכל קנס. דיווח בגין גביית הקנסות יישלח לכתובת של הלקוח. הלקוחות מתבקשים לדווח לחברת ההשכרה על כל קנס או דוח שצפוי להתקבל, כדי להמנע מחיוב דמי טיפול אלה.

חיות מחמד - אפשרי כלב בלבד
הסעת כלב ברכב אפשרית רק באישור מיוחד מראש ובתוספת של 100 דול לכל כלב. יש לציין זאת מראש בעת ביצוע ההזמנה.

עישון
חל איסור לעשן ברכבים. למפרים צפוי קנס בסך 250 דולר.

גרירה
הגרירה אסורה.

חגורות בטיחות
אסור שמספר הנוסעים ברכב יעלה על מספר חגורות הבטיחות בזמן נסיעה.

כסאות בטיחות 
קיימים שלושה סוגי כסאות בטיחות שניתן לחברם ברכבים מסדרת CAD3:
* כסא תינוק - לתינוקות עד גיל שנה, עם הפנים הפוך לכיוון הנסיעה - 80$ קנדי לכל התקופה
* כסא בטיחות - לילדים עד 18 ק"ג ועד גיל 8 לערך - 80$ קנדי לכל התקופה
* כסא בוסטר להגבהה - לילדים עד גיל 9 במשקל מעל 18 ק"ג ושגובהם מתחת 145 ס"מ- 30$ קנדי לכל התקופה
* ילדים בגילאים 4-9 יכולים לשבת בכסא בטיחות או בבוסטר.
ילדים במשקל מ-9 ק"ג ועד 18 ק"ג יש להעדיף ככל האפשר להושיב עם הפנים הפוך לכיוון הנסיעה.
במידה ומשקל הילד הוא מעל
18 ק"ג עליו לשבת בבוסטר.
ילדים הגבוהים מ145- ס"מ או מעל גיל 9 אינם חייבים בוסטר.
האחריות לחיבור כסאות בטיחות היא על ההורים בלבד.
אנשי הצוות בתחנת ההשכרה אינם רשאים לחבר כסאות בטיחות למושבים וגם לא לייעץ על אופן החיבור.
בדגמים VC, Small  לא ניתן לחבר כסאות בטיחות
בדגם X-Large  ניתן לחבר כסא בטיחות אחד בלבד (לא בוסטר)
בדגם Class A30 ניתן לחבר כסא בטיחות אחד בלבד (לא בוסטר).
בדגמים Medium, Large, Overlander  ניתן לחבר 2 כסאות בטיחות או בוסטרים
בדגמים TC , TC-S, TC-B 
ניתן לחבר שלושה כסאות בטיחות או בוסטרים

 

Infant Seat

Child Seat

Child Seat

Booster Seat

Age

0-1

1-4

4-9

4-9

Weight

up to 9 kg

9-30 kg

under 18kg

over 18 kg

Facing direction

Rear Facing

Rear if under
9kg
=====
Rear or front if over 9kg
====
Front facing if over 18kg

Front facing child seat

Booster Seat


חשוב -  אזהרות חורף 
נסיעה בקרוואן בתקופת החורף מותרת בעיקרון, אולם השוכר יהיה אחראי לכל נזק שעלול להיגרם בשל קפיאה או טמפרטורות נמוכות. כדאי לדעת כי גם בחודשי האביב והסתיו, במיוחד באזורים צפוניים - עלולה הטמפרטורה לצנוח מתחת לאפס ובכך לסכן את מערכת המים בקרוואן.
כדי למנוע קפיאת המים במכלים ובצינורות יש למלא את מכלי המים בנוזל "אנטי פריז" . תהליך זה נקרא
Winterizing (הכנת הקרוואן למצב חורף) ולאחריו אין אפשרות להשתמש במערכת המים בקרוואן כולל מקלחת, שירותים, כיור וכיוצ"ב עד ליציאה מהאזור הקר לאזור חם יותר.
כל רכבי החברה עוברים תהליך כזה בתקופה שמ-1 באוקטובר ועד 30 באפריל בכפוף לתחזית מזג האוויר וטמפרטורות הצפויות לזמן בו השוכר אמור לקבל את הרכב. לקוח שירצה להשתמש בכל זאת במקלחת או בשירותים או בכיורים יהיה אחראי לשפוך נוזל אנטי-פריז לאחר כל שימוש ולהקפיד שהמכלים לא יהיו מלאים ביותר מ-50% מים כדי למנוע פיצוץ הצינורות.  בנוסף הלקוח יחויב -25$ בעבור ריקון המכלים האפורים או השחורים.
על כל לקוח שנוסע בין התאריכים הנ"ל - להיות מודע למגבלות ולבקש הנחיות מפורטות בתחנת האיסוף.

טמפרטורות נמוכות מדי עשויות להשבית את פעולת מערכת החימום ברכב ומערכות נוספות ולגרום לנזק בלתי הפיך. השוכר יתבקש לחתום בתחנה על מסמך שבו הוא אחראי לכל נזק שייגרם לרכב עקב קיפאון. חברת ההשכרה רשאית לבטל את ההזמנה במידה ותחזית מזג האוויר היא למינוס 35 מעלות, מטעמי בטיחות. במקרה זה השוכר יקבל החזר מלא.


חשוב – בטרייה נטענת ומצבר
הבטרייה ברכב עשויה להתרוקן מהר יותר במזג אויר קר. משום כך חשוב לדאוג להתחבר מדי לילה לחשמל 110 בקמפינג ולאפשר לבטרייה לעבוד באופן רציף כדי למנוע התרוקנות. על השוכר להתכונן מראש לנסיעתו ולוודא כי יש קמפינגים זמינים מדי לילה עם חיבור לחשמל במסלול המתוכנן.

חשוב - נקיטת זהירות
כנגד התלקחות - בכל תדלוק או מילוי גז, יש להקפיד על כיבוי המנוע וכל המערכות הפועלות על גז : מקרר, מחמם מים, כיריים, תנור וכדומה.

כללי
ההזמנה היא לקטגוריה ולא לרכב מסוים. עשויים לחול שינויים בין הדגמים המופיעים בפרסום לבין הדגמים המושכרים. התמונות, המידות ושרטוטי הפנים הם להמחשה בלבד. ייתכנו שינויים הנוסעים מרכבים שונים באותה קטגוריה. לא ניתן להבטיח רכב ספיציפי או מידות ספיציפיות.
התנאים בעברית באתר מוטורהום הם תרגום חופשי של התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית.
בכל מקרה של אי התאמה או סתירה, הנוסח הקובע הינו נוסח התנאים המקוריים של חברת ההשכרה המקומית, שעליהם חותם הלקוח ביום קבלת הרכב.

חשוב לדעת: תפקידה של מוטורהום ישראל הוא לקשר ולתווך בלבד בין השוכר לבין ספק הרכב עד לקבלת הרכב מהספק. התקשרות השוכר עם מוטורהום ישראל היא לשם יעוץ והזמנת הרכב מספק הרכב בארץ היעד בלבד. יש להדגיש כי מלבד הסכם זה, בעת לקיחת הרכב חותם השוכר על חוזה חדש מול ספק הרכב וזהו החוזה המחייב בין ספק הרכב והשוכר. עם חתימת השוכר על חוזה ההשכרה מול ספק הרכב מסתיימת אחריותה ותפקידה של מוטורהום ישראל כלפי השוכר והיא לא תהיה אחראית לכל תקלה ברכב ו/או בתיפקודו של ספק הרכב. באחריות השוכר לקרוא בעיון את התנאים הכלליים כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של מוטורהום ישראל טרם ביצוע ההזמנה ולוודא שהתנאים מקובלים עליו וכי בהתאם לתנאים לא חלה כל אחריות על מוטורהום ישראל. ספק הרכב הינו האחראי הבלעדי לביצועה התקין של ההזמנה. במקרה של תקלה או בעיה ברכב על השוכר לפנות ישירות לספק הרכב. במידה והשוכר לא קיבל מהספק מענה הולם לפנייתו, תנסה מוטורהום לסייע ע"י פנייה לספק, אולם אין בכך כדי להטיל אחריות כלשהיא על מוטורהום בגין אי הענות הספק.מוטורהום ישראל אינה שלוחה של ספק הרכב ולא נציגתו של ספק הרכב בישראל והיא מהווה אך ורק גורם מתווך בין הספק לשוכר. כל תפקידה הוא לייעץ לשוכר ולקשר בין הספק לשוכר וכן להעביר את הכספים שהתקבלו מהשוכר בגין השכירות לידי הספק ועל כן אינה מייצגת את הספק ואינה הכתובת לתביעות כנגד ספק הרכב. מקום השיפוט בין השוכר לספק יהיה בארץ היעד ובהתאם לחוזה שנחתם בין השוכר לספק הרכב

 

דף הבית
צרו קשר
קרוואנים להשכרה
מבצעים וחדשות
פגישות יעוץ
לאן נטייל
למטייל העצמאי עם רכב רגיל ומלונות
מכתבי מטיילים
שירותים נוספים
תפעול ומידע כללי
חניוני קמפינג
המיוחדים שלנו
מוטורהום סרטונים
מסלולי קרוואנים
ביטוח מוטורהום
קישורים לתכנון טיול
מוטורהום "טוס וסע"
קרוואנים בתקשורת
דרושים
אודותינו
תוכנה לתכנון טיולים
בניית אתרים
סייברסרב